برنامه‌نویسان ایرانی نشان داده‌اند که دست کمی از همتاهای خارجی‌شان ندارند و نشان این ادعا ساخت برنامه‌های جدید و جذابی است که این روزها در بازار مجازی خوب هم فروش می‌کنند. برنامه‌های متنوعی با دسته‌بندی‌های تفریحی، کاربردی، موسیقی و ورزش که می‌توانند بهترین اطلاعات را برای بهبود زندگی و آگاهی به شما بدهند. به این بهانه در ادامه ۱۰ برنامه محبوب را که در بازار مجازی ایران مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند معرفی می‌کنیم.

موبوگرام

دسته‌بندی: ارتباطات

سازنده: برنامه‌نویسی‌هانیستا

حجم: ۲۲٫۱ مگابایت

قیمت: ۵ هزار تومان

بررسی برنامه: حالا که تلگرام در ایران این اندازه محبوب شده، برنامه‌نویسان کامپیوتری در ایران برای برآورده کردن نیاز کاربرها برنامه‌های جانبی زیادی تهیه کرده‌اند که از جمله آنها موبوگرام است.

بیایید به قابلیت‌هایی جالبی که در موبوگرام به آنها بر می‌خوریم، نگاهی کنیم.از جمله قابلیت‌های جالب این برنامه می‌توان به حالت روح اشاره کرد، به این معنی که می‌توانید آنلاین باشید، ولی آفلاین دیده شوید. مثلا پیام‌های خوانده نشده را بدون آنکه وضعیت آنها برای مخاطبتان به خوانده شده (تیک دوم) تغییر کند بخوانید. همچنین با این برنامه می‌توانید از آخرین تغییرات مخاطب خاصتان آگاه شوید، مثلا از آنلاین و آفلاین شدن، تغییر عکس و نام و شماره تلفن مخاطب خاص خود در کمترین زمان ممکن آگاه شوید. همچنین امکان مخفی کردن چت‌ها به‌صورت پیشرفته و امکان تعیین رمز به‌صورت عددی و متنی برای چت‌های مخفی خود را هم دارید. با استفاده از امکان‌ آی‌دی یاب این برنامه می‌توانید دوستانتان را از طریق آی‌دی آنها جست‌وجو و پیدا کنید. موبوگرام این قابلیت را دارد که امکان پیش نمایش و گرفتن تاییدیه از شما قبل از ارسال استیکر یا پیام صوتی را داشته باشد، پس دیگر از استفاده بی‌محابای استیکرها نترسید.

چارترز

سازنده: آرمان انزان پور

دسته‌بندی: سیر و سفر

حجم: ۳۸۹٫۵ کیلوبایت

قیمت: ۶ هزار تومان

بررسی برنامه: «چارترز» اپلیکیشنی است که به‌جای شما جست‌وجو می‌کند، ارزان‌ترین بلیت را می‌یابد و وب‌سایت فروش آن را به شما نشان می‌دهد.فرودگاه‌های کشور هر روز شاهد پروازهای داخلی و خارجی زیادی هستند که بخش قابل‌توجهی از آنها را، پروازهای چارتر تشکیل می‌دهند. بیش از یکصد آژانس مسافرتی با همکاری یکدیگر بانی پروازهای چارتر می‌شوند و هر آژانس بلیت‌های خود را در وب‌سایت اختصاصی خود بفروش می‌رساند. اپلیکیشن «چارترز» به کمک شما می‌آید و همه بلیت‌های موجود را در کسری از ثانیه به ترتیب قیمت برای شما لیست می‌کند!برنامه «چارترز» برای صرفه‌جویی در وقت و سهولت در جست‌وجو طراحی شده و در حال حاضر مقرون به صرفه‌ترین موتور جست‌وجوی بلیت است که بر مبنای منفعت مسافران ساخته شده است. این اپلیکیشن پس از جست‌وجوی بلیت شما، «مستقیما» به سایت آژانس‌های فروش چارتر متصل و نرخ را «کاملا بی‌واسطه» به مسافران اعلام می‌کند.استفاده از این برنامه قطعا به اینترنت نیاز دارد و به علت تغییر دائمی اطلاعات پروازها، هیچ داده آفلاینی از سوی برنامه قابل ارائه نیست.

کتاب آشپزی همراه

سازنده: ‌های سافت

دسته‌بندی: سبک زندگی

حجم: ۱۰٫۹ مگابایت

قیمت: ۴ هزار تومان

بررسی برنامه: ‌هایکوک پاسخ همه پرسش‌ها و نیاز‌های شما برای یک برنامه آشپزی است. این برنامه با دارا بودن انواع دستور غذاهای متنوع و لذیذ در ۲۳ دسته‌بندی مختلف، تمامی نیاز‌های شما را برای یک آشپزی راحت و بی‌دردسر، اما بسیار دلپذیر برآورده می‌کند.

اگر دوست دارید با قیمتی که حتی نصف یک کتاب آشپزی هم نیست صاحب مجموعه‌ای شوید که ده‌ها برابر آن دستور غذا دارد یا اینکه می‌خواهید دستورات غذایتان را همیشه همراه داشته باشید یا دنبال یک برنامه ایرانی به سبک برنامه‌های خارجی می‌گردید از این برنامه استفاده کنید. وقتی با این برنامه کار می‌کنید می‌توانید ویژگی‌هایی همچون سختی، تعداد نفرات و زمان پخت برای هر غذا را تعیین کنید. امکان یادداشت‌گذاری برای هر غذا به‌صورت مجزا را دارید و همینطور این برنامه پیشنهاد غذا به کاربر با دریافت مواد اولیه‌ای که در اختیار دارد هم می‌دهد.

پلیس+10، خلافی و پلاک‌یاب

سازنده: گروه وبین

دسته‌بندی: کاربردی

قیمت: ۲ هزار تومان

حجم: ۳.۵ مگابایت

بررسی برنامه: ظاهرا این برنامه برگزیده شده از نگاه کاربران در سال ۹۲ و ۹۳ محبوب بوده چون بیش ۱۰۰ هزار نصب فعال از آمار جالب توجه برای این بازی است. با این بازی از همه اطلاعاتی که در ادامه می‌گوییم می‌توانید بهره ببرید، به خصوص از استعلام خلافی خودروتان که شاید خیلی وقت‌ها از دیدنش غافلگیر می‌شوید، اطلاع از جزئیات قانون جدید خرید خدمت سربازی، استعلام کارت ملی، استعلام وضعیت خدمت مشمولیت خدمت سربازی، امکان استعلام خلافی، نمره منفی، اطلاعات خانوار، لیست کامل پلاک خودروهای سراسر ایران و جست‌وجوی سریع پلاک، ارائه لیست تمامی جرایم رانندگی به همراه کد جرایم، توضیحات درباره تعویض و تمدید گذرنامه و گواهینامه، نقل و انتقال خودرو، اطلاعات طرح ترافیک و فعال‌سازی طرح، اطلاع از تلفن‌های ضروری و ارتباط با بیش از ۲۰ سامانه اینترنتی مانند استعلام بیمه نامه، نوبت دهی خودرو و...

تو به جاش بخون

سازنده: علی نوروزی

دسته‌بندی: صوت و موسیقی

حجم: ۵٫۹ مگابایت

قیمت: ۵ هزار تومان

بررسی برنامه: شاید قرار است با این برنامه یک دابسمش ایرانی را تجربه کنید. قضیه از این قرار است که شما می‌توانید از میلیون‌ها موسیقی ایرانی که هر روز نیز به تعداد آنها افزوده می‌شود، استفاده کرده و توسط این برنامه صدای خواننده را حذف کنید و خودتان با بالاترین کیفیت ممکن به‌جایش بخوانید. حتی اسم و عنوان انتخابی شما همراه عکستان روی آهنگی که خوانده‌اید ذخیره می‌شود و می‌توانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر هم هنگام خواندن خیلی سر و صورت مناسبی ندارید می‌توانید با اضافه کردن و ویرایش عکس دلخواه روی ترانه خوانده شده تغییراتی ایجاد کنید.

شکم شش تکه (تمرین‌های ورزشی)

دسته‌بندی: سلامت و تناسب اندام

سازنده: احمد عادلی

حجم: ۲۴ مگابایت

قیمت: ۲ هزار تومان

بررسی برنامه: اگر به فکر سوزاندن چربی‌ها و فرم دهی شکم و پهلویتان هستید این برنامه را امتحان کنید که همراه با قابلیت نمایش انیمیشن تمرینات، یک گوینده فارسی دارد و همانند مربی حرفه‌ای این برنامه به شما می‌گوید چه حرکتی را باید در لحظه انجام دهید.

کوک یار گیتار

سازنده: پویا احمدوند

دسته‌بندی: صوت و موسیقی

حجم: ۴٫۱ مگابایت

قیمت: ۴ هزار تومان

بررسی برنامه: اگر شما هم نوازنده‌اید و همیشه مشکل درست کوک کردن سازتان را دارید می‌توانید با کوک یار به راحتی سازتان را کوک کنید. این برنامه می‌گوید که دیگر نیازی به خرید تیونرهای خارجی ۳۵ تومانی ندارید و کوک یار برای شما کافی است.با این ابزار به راحتی فقط با انتخاب سیم‌ها و چرخاندن گوشی‌های گیتار سازتان کوک می‌شود و فقط تنها کاری که می‌ماند سفت کردن یا شل کردن گوشه است که کوک یار این را به شما یاد می‌دهد.

آموزش زبان انگلیسی (لایتنر زبانک)

سازنده: گزیر اف

دسته: آموزش

حجم: ۱۳۶ مگابایت

قیمت: ۵ هزار تومان

بررسی برنامه: این برنامه قرار است یادگیری زبان انگلیسی را برای شما راحت‌تر کند، به همین خاطر تابلویی از کشف نقاط قوت و ضعف به همراه آنالیز دقیق شما را ارائه می‌کند. این برنامه مثل کنکور یک امتحان ۴ گزینه‌ای از شما می‌گیرد که می‌توانید خود را به چالش بکشید. همچنین شما می‌توانید تلفظ دقیق فلش کارت‌ها را گوش کنید و توسط یک ویجت هوشمند در هرکجا و هر زمان مناسب‌ترین فلش کارت‌ها را به‌صورت هوشمند برای یادگیری به شما معرفی می‌کند. به شما می‌گوید که زمان دقیق برای مرور فلش کارت‌ها چه زمانی است.

کارت بانک

سازنده: گروه برنامه‌نویسی‌هانیستا

دسته‌بندی: مالی

حجم: ۹٫۳ مگابایت

قیمت: ۵ هزار تومان

بررسی برنامه: برنامه «کارت بانک»، به شما کمک می‌کند تا کارت‌های بانکی خود را مدیریت کنید. با این برنامه دیگر نیازی به حمل کردن کارت‌های بلااستفاده ندارید و فقط با انتخاب یک گزینه، شماره کارت خود را برای دیگران ارسال می‌کنید. همچنین می‌توانید پیامک‌های گردش حساب خود را از دسترس دیگران خارج کنید و بدون نیاز به کارت، قبض خود را پرداخت کنید. می‌توانید بدون نیاز به کارت، شارژ ایرانسل یا همراه اول یا رایتل خریداری کنید.البته یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این برنامه، امکان محافظت از تراکنش‌های بانکی شماست چون از این پس هیچ‌کس امکان مشاهده تراکنش‌های بانکی کارت‌های شما را نخواهد داشت.

محاسبه‌گر قیمت خودروی کارکرده

سازنده: احسان

دسته‌بندی: خرید

حجم: ۱٫۸ مگابایت

قیمت: ۲ هزار تومان

همه ما حداقل یک نفر در خانواده سراغ داریم که حضور در بازار خودروی کارکرده را تجربه کرده است. این برنامه‌ای که در حال آشنایی با آن هستید قادر است ارزش واقعی خودروهای کارکرده را بسیار دقیق محاسبه کند که با مشاوره ۴ کارشناس مجرب و فروشنده خودرو تهیه شده است؛ بنابراین قیمت‌گذاری آن کاملا کارشناسی است. این برنامه همچنین با بهره از تجارب ذخیره شده کارشناسان در حافظه، پاسخ شما به سوالات را تجزیه و تحلیل می‌کند و نظر کارشناسی می‌دهد. متغیرهایی که نرم‌افزار برای قیمت‌گذاری از آن استفاده می‌کند عبارتند از: قیمت صفر خودرو، مدل تولید، وضعیت بیمه، کارکرد، وضعیت موتوری خودرو، وضعیت شاسی و بدنه و وضعیت داخلی خودرو.