پیام قهرمانی استقلال خوزستان

مسعود تابش

قائم‌مقام باشگاه سپاهان

بدون شک قهرمانی تیم فوتبال فولاد خوزستان در مسابقات کشوری از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است؛ اما نگاه به مهم‌ترین جنبه‌های این قهرمانی، می‌تواند تیم‌های دیگر را در ادامه مسیر تکرار موفقیت این تیم کم‌حاشیه یاری کند. باید گفت مهم‌ترین پیام قهرمانی فولاد خوزستان این است که همه چیز پول و سرمایه‌گذاری‌های کلان و ریالی نیست و در فوتبال باید به صورت اصولی و منطقی حرکت کنیم تا موفق باشیم. نباید فراموش کرد که امروز نیروی جوان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ من از سال‌ها پیش و به خوبی عبدالله ویسی را می‌شناخته‌ام و او مربی منحصربه فردی است که همیشه به دنبال یادگیری بوده و خواهد بود و یکی از دلایل موفقیت استقلال خوزستان در لیگ امسال، حضور این مربی به شمار می‌رفت.

فقدان رفتار حرفه‌ای در فوتبال

متأسفانه در فوتبال ما حرفه‌ای بودن با مادیات اشتباه گرفته می‌شود، اما این در حالی است که به نظر من رفتارها باید حرفه‌ای باشد و زندگی ورزشی ورزشکاران نیز باید حرفه‌ای باشد. این مسئله در تیم استقلال خوزستان به خوبی هویدا بود و استقلال با کم‌توقعی و چشم پوشی از خودبزرگ‌بینی در کنار اشتیاق و تلاش بازیکنان جوان خود، زمینه موفقیت را فراهم کرد و مدیریت منابر نیز در این زمینه نقش بسیار مهمی ایفا کرد.

نشاط عمومی در کشور

اگرچه برخی بر این باور هستند که در صورت قهرمانی استقلال یا پرسپولیس، نشاط عمومی بیشتری بر فضای کشور حاکم می‌شد، اما پاسخ من به آن ها این است که اگر یک سال تمام تبلیغات درباره استقلال و پرسپولیس اعم از رسانه‌های نوشتاری، دیداری و گفتاری را به یک تیم دیگرنظیر استقلال خوزستان اختصاص دهیم، توجهات به این تیم‌ها نیز معطوف می‌شود. مطمئناً تیمی مثل ملوان، استقلال اهواز و حتی راه‌آهن از تیم‌های ریشه‌دار کشور به شمار می‌روند و عدم سقوط آنها می‌توانست نشاط عمومی را در کشور فراهم کرده و زمینه افزایش نشاط عمومی را به وجود آورد اما این اتفاق صورت نگرفت. به نظر من همه باید از رنگی فکر کردن بیرون بیاییم و نگاه متفاوتی به قهرمانی امسال داشته باشیم؛ در واقع قهرمانی استقلال خوزستان باعث شد که نگاه‌های منفی نسبت به فوتبال دچار تغییر شود و این موضوع زمینه بازگشت نگاه‌ها به سمت فوتبال را فراهم کرد.