آقای وزیر! دستور رییس جمهور در مورد زاینده رود را اجرا کنید

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود قوانین و صحبت های صریح ریاست جمهوری، به مشکل آب زایندرود در اصفهان بی توجهی شده است.

نورالله صلواتی اظهار کرد: در روزهای اخیر شایعاتی در رابطه با استعفای استاندار اصفهان در فضای مجازی منتشر شد که نمی دانیم سرچشمه اش کجاست؟ وی ادامه داد: سال پایانی مدیریت شهری فعلی، سال تغییر و تحول نبوده و هیچ کس هم بی عیب نیست و در این مدت استاندار هم تلاش ویژه ای برای حل مشکلات قدیمی اصفهان کرده و برای حل مسائلی مثل بحران آب تا پای استعفا هم پیش رفته است. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: چندین بار از وزیر نیرو خواسته ایم که به راحتی از مشکلات آب اصفهان نگذرد. اگر دریاچه ارومیه مهم است زاینده رود هم اهمیت خود را دارد. وی با اشاره به اینکه قرار بود چاه های غیرمجاز بسته شوند افزود: چرا به جمیعت ۵ میلیونی این منطقه و ۱۰ میلیونی فلات مرکزی کشور توجه نمی شود؟ مگر ریاست جمهور نگفت اگر اصفهان نصف جهان نباشد، نصف ایران است؟ چرا به قانون ۹ ماده ای آب توجهی نمی شود؟

صلواتی یادآور شد: مگر دکتر روحانی در سفر استانی خود به اصفهان در سال ۹۳ نگفت زاینده رود نباید خشک بماند حتی اگر آب کم باشد؟ جناب وزیر شما نه تنها طرح های کارشناسی بهشت آباد را کنار گذاشتید بلکه به صحبت های رئیس جمهور هم توجه نکردید. وی با اشاره به ابقای رضا امینی به ریاست شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با عرض تبریک به هیأت رئیسه خواهشندم اعلام نمایید که هیچ شرطی جز انجام وظیفه قانونی و نظارت بر خدمت رسانی به مردم نداریم. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تشکر از ریاست شورا به خاطر موافقت در راه اندازی نیروگاه خورشیدی بر بام ساختمان این نهاد بیان کرد: از این نیروگاه سالیانه ۱۱ هزار کیلووات ساعت برق تولید و به بهره برداری می رسد. وی افزود: نیروگاه خورشیدی سالن همایش های بین المللی نیز علاوه بر تأمین برق خود توانسته میزان مازاد آن را به مبلغ ۱۰ برابر به برق منطقه ای به فروش برساند. صلواتی در پایان خاطرنشان کرد: از نیروی انتظامی به خاطر پاکسازی خانه های تیمی مواد مخدر تشکر می کنیم و امیدواریم با همکاری دیگر نهادهای ارشادی مثل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر ، این معضل ریشه کن شود.