بهره برداری از فاز نخست فولاد سفیددشت نمونه بارز مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی

مشارکت و حمایت فولاد مبارکه این بار قفل چندین ساله طرح های هفت گانه استانی فولاد کشور را گشود تا بهره برداری از فاز اول فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری این دومین پروژه ای باشد که بعد از ورزشگاه نقش جهان با نقش آفرینی فولاد مبارکه، قفل محکم دیگری را برای بهره برداری بگشاید.

اولین واحد احیای مستقیم شرکت فولاد سفیددشت، نخستین واحد از طرحهای هفت گانه استانی، در استان چهارمحال بختیاری با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از مسئولین استان چهارمحال بختیاری به بهره برداری رسید. در آیین بهره برداری از طرح آهن اسفنجی فولاد چهارمحال و بختیاری، که با سرمایه گذاری ۶۵ درصدی شرکت فولاد مبارکه و ۳۵ درصدی ایمیدرو صورت گرفت، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: بهره برداری از فاز اول شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری نمونه بارز مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی است. این طرح با مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی و مدیریت مدبرانه مورد بهره برداری قرار گرفت، از اینرو نباید مدیران را به بهانه های مختلف انگ زد. وی افزود: مدیریت باتجربه و با شناخت کافی در بخش تولید معجزه می کند و باید قدر این مدیران را دانست و نباید آن ها را از میدان خارج کرد، چراکه آنان سرمایه اصلی کشور هستند.

وی گفت: طرح فولاد چهارمحال و بختیاری نماد بارز اقتصاد مقاومتی در کشور است که مهروموم این طرح در اختیار دولت بود، اما با مشارکت بخش خصوصی این طرح وارد چرخه تولید شد. جهانگیری با بیان اینکه بهره برداری از ۲ طرح فولادی در چهارمحال و بختیاری باعث می‌شود این استان به سرعت به سمت صنعتی شدن حرکت کند، گفت: با بهره برداری از طرحهای فولادی و صنعتی جدید، زیبنده استان چهارمحال و بختیاری نیست از آن به عنوان استان کمتر توسعه یافته نام برد. معاون اول رئیس جمهور گفت: چهارمحال و بختیاری به دلیل موقعیت جغرافیایی، دارا بودن نیروی انسانی جوان و متخصص و اینکه در مرکز ایران واقع شده و به دو استان اصفهان و خوزستان متصل است، می تواند از حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بهره ببرد.

جهانگیری که در این سفر، کارخانه ورق های پوشش دار تاراز را نیز افتتاح کرده بود، اظهار کرد: طرح های فولادی جدید در چهارمحال و بختیاری مهمترین مواد اولیه بخشهای تولیدی از جمله صنایع لوازم خانگی و صنایع ورق خودرو را تأمین می‌کنند. وی با تأکید بر اینکه دولت منابعی برای سرمایه گذاری ندارد، اما نهادهای عمومی ممکن است وضعیتی بهتر از دولت برای سرمایه گذاری داشته باشند، افزود: درنهایت این بخش خصوصی است که هم از دولت و هم نهادهای عمومی وضعیت بهتری دارد. به گفته وی، اقتصاد مقاومتی همین مسئله است که بخش خصوصی میداندار شود و مردم موتور محرکه سرمایه گذاری و تولید شوند و دولت تنها سیاستگذار باشد. جهانگیری گفت: برای سرمایه گذاری باید از بخش خصوصی حمایت کرد. از این رو هر استانی که موفق به جذب بخش خصوصی شده زمینه های توسعه را برای خود فراهم کرده است از سوی دیگر بخش خصوصی نیاز به آرامش و احساس امنیت دارد، بنابر این باید شرایط را برای این بخش مهیا کرد. وی در ادامه با اشاره به اینکه افتتاح دو طرح ورق تاراز و فولاد سپید دشت دارای یک پیام مهم بود گفت:افتتاح طرح های فولادی در استان چهار محال و بختیاری خبر از توسعه این استان می دهد. جهانگیری عنوان کرد: افتتاح آهن اسفنجی در این استان در حقیقت نشان از اقتصاد مقاومتی در برابر اقتصاد غیر مقاومتی و اقتصاد خصوصی در برابر اقتصاد دولتی است.