جلسه هم‌اندیشی اقتصاد مقاومتی ومبارزه با کالای قاچاق به منظور حمایت از کالای ایرانی و اشاعه فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی به میزبانی و همت اتاق زنجان و باحضور تنی چند از مسوولان سازمان‌های ذی‌ربط استانی درمحل اتاق زنجان برگزار شد. دراین نشست رئیس اتاق زنجان ضمن تاکید بر لزوم مبارزه جدی با قاچاق کالا برای حمایت از تولید داخلی اظهار کرد: کالاهای بی‌کیفیت یا کالاهایی که در شرایط نابرابر در خارج تولید و برای قبضه بازار وارد کشورمی شوند، ضربات مهلکی بر بدنه تولید داخلی وارد می کنند و باید مبارزه جدی با این پدیده صورت گیرد.

مهندس جمیلی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا علاوه بر اینکه باعث جلوگیری از خروج سرمایه‌های کشور می شود مانعی برسرراه ورود کالاهای خارجی بدون مجوز بوده و زمینه افزایش تولید و اشتغال را در جامعه فراهم خواهد کرد. وی همچنین مبارزه جدی با پدیده قاچاق را عامل موثری در رونق تولید داخلی، سرمایه‌گذاری، اشتغال، رشد شاخص‌های کلان اقتصادی و رفاه عمومی‌جامعه دانست و گفت: اگر اراده جدی برای مبارزه با پدیده قاچاق در کشور شکل گیرد می‌توان به راحتی این پدیده مخرب را کنترل کرد. رئیس اتاق زنجان خواستار ایجاد حرکت داوطلبانه و خودجوش وتعامل با کلیه کسانی شد که در جلوگیری از قاچاق کالا فعال هستند، و بر لزوم اطلاع‌رسانی و تعامل با کوچکترین آحاد جامعه یعنی خانواده‌ها تاکید کرد و گفت: این طرح به دعوت اتاق بازرگانی شکل گرفته و برگرفته از منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و ترویج مصرف کالای ایرانی است.

جمیلی بر استفاده از فضای رسانه‌ای به خصوص در برنامه‌های مشترک با صدا و سیما برای ایجاد اعتماد، ‌باور و تعصب به استفاده از کالاهای ایرانی و انتقال آن به نسل بعدی تاکید کرد و خواستار ایجاد دبیرخانه‌ای برای راه‌اندازی نهضت عمومی‌ استفاده از کالای ایرانی با هدف برگزاری جشنواره یک هفته‌ای و استفاده از اقدامات قابل رصد و اندازه‌گیری در محل اتاق زنجان شد. وی اعلام کرد: اتاق زنجان با جدیت به دنبال فرآیندسازی و فرهنگ سازی در جهت مصرف کالای ایرانی در استان است و برنامه‌ریزی‌هایی نیز در این زمینه صورت گرفته که در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی این مهم خواهیم بود.