صادرات نیازمند آرامش در روابط بین‌الملل

دنیای اقتصاد، فاطمه رافع- هتل پارس مشهد در اولین روز هفته جاری میزبان رؤسا و اعضای هیات مدیره‌های اصناف مشهد بود که با کمی تاخیر به بهانه روز ملی اصناف (اول تیرماه) و جشن دهه کرامت در شب میلاد امام مهربانی‌ها دور هم جمع شده بودند.

صادرات، بهترین راه خروج از رکود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این مراسم با اشاره به افزایش چهار برابری بازرسی‌های این سازمان برای ایجاد آرامش در بازار، بهترین راه خروج از رکود را صادرات دانست و گفت: صادرات بخش الزامی تولید و تجارت است. راضیه علیرضایی به نقش اصناف در توزیع و تجارت داخلی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز انباشت محصولات تولیدی داخل ایجاب می‌کند اصناف به صادرات این تولیدات کمک کنند.

جلوگیری از عرضه کالای قاچاق

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر لزوم جلوگیری از توزیع کالای قاچاق در بازار، به نقش اصناف در این زمینه اشاره و تصریح کرد: تا زمانی که اصناف نسبت به عرضه کالای قاچاق حساس نباشند، هیچ راه دولتی یا تحکمی در این زمینه موثر نخواهد بود.

علیرضایی با بیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی باید اقدام و عمل خود را برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق به‌کار گیریم، افزود: البته نباید فراموش کرد تاکید بر تولید کالای داخلی مطابق به شاخص‌های بین‌المللی است. وی با تاکید بر اینکه برای ورود به بازارهای صادراتی به آرامش در روابط بین‌المللی نیاز داریم، اظهار کرد: در دوران تحریم‌ها هزینه‌های خرید و فروش کالاهای داخلی ما حداقل ۲۰ درصد افزایش یافت و گاهی این رقم به ۳۵ درصد نیز رسید.

تشکیل کارگروه منطقه ثامن اصناف

عضو اتاق اصناف ایران نیز در این مراسم از تشکیل کارگروه منطقه ثامن اصناف خبر داد.

محمود بنانژاد با اعلام این خبر، اظهار کرد: اقدامات اولیه تشکیل این کارگروه انجام شده است و این کارگروه با تمرکز بر استفاده از ظرفیت‌ اتحادیه‌های متمرکز در اطراف حرم رضوی، تشکیل خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف مشهد یادآور شد: استفاده از ظرفیت اصناف متمرکز در اطراف حرم رضوی به‌عنوان سازمان‌های مردم‌نهادی که در برگزاری مراسم ملی-مذهبی کمک می‌کنند، از سال گذشته شروع شده است.

صادرات نیازمند آرامش در روابط بین‌الملل