کاربردهای مفید گوشی یا تبلت اندرویدی قدیمی

دستگاه‌های اندرویدی توانایی انجام بسیاری از کارها را دارند که شما هنوز به آنها پی نبرده‌اید و با اندکی تلاش شما می‌توانید دستگاه قدیمی اندرویدی خود را از عمق کمد خود بیرون آورده و از آنها استفاده کنید. در اینجا با موارد مهمی از این کاربردها آشنا می‌شویم.

ساعت زنگ‌دار: آیا مردم هنوز ساعت زنگ‌دار می‌خرند؟ آیا شما از گوشی هوشمند خود به‌عنوان یک ساعت زنگ‌دار استفاده می‌کنید؟ این خیلی راحت و آسان است که شما با کمک یک اپلیکیشن یک ساعت زنگ‌دار هوشمند از وسیله اندرویدی خود بسازید. اندروید از نسخه ۲/ ۴ Jelly Bean امکان اضافه کردن ویژگی Daydream به تلفن شما را دارد تا ساعت شما را بسیار زیباتر کند. در حقیقت ده‌ها اپلیکیشن وجود دارد که می‌تواند تلفن هوشمند شمارا به یک ساعت زنگ‌دار هوشمند تبدیل کند که برای مثال Alarm Clock Xtreme یکی از محبوب‌ترین آنها محسوب می‌شود. از همه مهم‌تر این که ساعت زنگ‌دار شما توانایی اتصال به سیستم‌های صوتی دیگر را نیز دارد، درنتیجه اگر شما دارای خواب‌سنگینی هستید دیگر نگران خواب ماندن نخواهید بود.

MP3 Player: آیا شما یکی از علاقه‌مندان موسیقی هستید؟ تبلت و تلفن همراه اندرویدی قدیمی شما می‌تواند کمک بسیار خوبی جهت رسیدن به علاقه شما باشد. یکی از راه‌های استفاده از تلفن‌های هوشمند اندرویدی قدیمی استفاده از آنها به‌عنوان mp۳ player است و مزیت استفاده از این وسایل به‌جای تلفن‌های همراه جدید شما این است که با این کار باتری موبایل یا تبلت شما کمتر مصرف می‌شود و شما می‌توانید از تلفن اصلی خود بیشتر در جهت موارد ضروری استفاده کنید. شاید استفاده از تلفن‌های هوشمند قدیمی در باشگاه‌ها یا هنگام ورزش کردن هم به عمر باتری تلفن اصلی شما کمک کند و هم با توجه به عدم تماس دیگران به آن تمرکز شما در هنگام ورزش کردن نیز بالاتر برود.

استفاده به‌عنوان یک صفحه‌نمایش کوچک: اگر شما یک دوربین نظارتی داشته باشید آنگاه می‌توانید از تبلت یا تلفن هوشمند قدیمی خود به‌عنوان یک صفحه‌نمایش برای آن استفاده کنید، شما می‌توانید همزمان هم به مراقبت از کودک خردسال خود بپردازید و هم با کمک تبلت یا تلفن هوشمند قدیمی خود متوجه شوید که چه کسی الان پشت درب منزلتان در حال زنگ زدن است، یا اینکه شما می‌توانید با آویزان کردن دستگاه‌های اندرویدی قدیمی خود روی دیوار از آنها به‌عنوان صفحه‌نمایش دوربین‌های نظارتی خود استفاده کنید و از این طریق می‌توانید در هزینه‌های خرید یک LCD برای دوربین‌های نظارتی جلوگیری کنید. یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای این منظور IP Cam Viewer Lite است.

دستگاهی برای توسعه: شاید شما درباره ROM‌های کاستوم جدید چیزهایی خوانده باشید و بسیار مشتاق که از آن ROM‌ها استفاده کنید ولی از طرفی نیز می‌ترسید تلفن همراه ارزشمند هوشمندتان به آجر تبدیل شود، پس چاره چیست؟ در اینجاست که می‌شود از تلفن‌های اندرویدی قدیمی خود به‌عنوان موش آزمایشگاهی استفاده کنید و بدون ترس از نابود شدن ضمانت‌نامه خرید و یا دیگر موارد، دنیایROM‌ها را زیر پا بگذارید و به جامعه توسعه‌دهندگان این فضا بپیوندید.

کنترل از راه دور دوربین‌های DSLR: یکی از کاربردهای جالب وسایل هوشمند اندرویدی توانایی جفت شدن با دوربین‌های DSLR از طریق Infrared است، برای مثال شما می‌توانید تبلت‌های قدیمی Samsung Galaxy Tab ۷ Plus را به دوربین‌های DSLR جفت کنید و از اپلیکیشنهای جالب عکاسی استفاده نمایید و در حقیقت این دوربین‌ها را به کنترل خود درآورید و هرچه بیشتر تصاویر جالب و زیبا پدید آورید.

کتاب آشپزی: شما می‌توانید از تبلت‌ها و تلفن‌های قدیمی خود به‌عنوان کتاب‌های آشپزی دیجیتال استفاده کنید. شاید بسیاری باشند که به دلیل آشفته‌بازاری که هنگام آشپزی به وجود می‌آید ترجیح می‌دهند از تلفن و تبلتهای خود به‌عنوان کتاب آشپزی استفاده نکنند، زیرا امکان آسیب رسیدن به آنها هنگام آشپزی بسیار زیاد است. حالا شما می‌توانید با خیالی راحت از پخت غذاهای لذیذ خود لذت ببرید و در هنگام آشپزی نیز ترسی از خراب شدن تلفن همراه یا تبلت خود نخواهید داشت زیرا این تبلتها عمر خود را کرده‌اند. اپلیکیشنهایی که بسیار می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند عبارتند از YouTube و Kindle.

قاب عکس دیجیتال: امروزه صدها نوع از قاب‌های عکس دیجیتالی در بازار وجود دارد که توانایی اتصال با بلوتوث را نیز دارا هستند ولی شما لازم نیست هزینه‌ای جهت خرید آنها بپردازید زیرا تبلت‌های اندرویدی قدیمی شما می‌تواند این نقش را به‌خوبی برای شما ایفا کند، شما می‌توانید از این وسایل با کمک اپلیکیشن‌های خاصی به‌عنوان قاب‌های عکس دیجیتالی استفاده کنید. ازجمله اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه به‌کار شما می‌آید می‌توان به Dayframe اشاره کرد.

کنسول بازی: شاید تبلت‌های قدیمی شما دیگر توانایی اجرا کردن بازی‌های باکیفیت جدید را نداشته باشند ولی این موضوع جلوی آنها را برای اجرای بازی‌های زیبا و خاطره‌انگیز دوران کودکی‌تان نخواهد گرفت. کافی است با نصب اپلیکیشن‌هایی دستگاه‌های اندرویدی خود را به کنسول‌های بازی در دوران کودکی خود تبدیل کنید و از بازگشت به دوران کودکی خود لذت ببرید. از جمله اپلیکیشن‌های کاربردی در این زمینه می‌توان به ePSXe for Android, SuperN۶۴, My Boy! Free. اشاره کرد.

کتابخوان الکترونیکی: امروزه مثل MP۳ Player‌ها دیگرکسی پول خود را برای خرید E-Book Reader‌ها خرج نمی‌کند. حال به‌جای اینکه باتری وسیله هوشمند خود را صرف مطالعه رمان موردعلاقه خود کنید می‌توانید از تبلت یا تلفن همراه قدیمی خود این ‌جهت استفاده کنید و هر چه بیشتر باتری خود را ذخیره کنید، حال موضوع جالب این است که اگر شما از گوشی‌های هوشمندی مانند Galaxy S۲ یا Samsung Galaxy S۳ یا هر نوع تلفن هوشمندی با یک صفحه‌نمایش OLED در قدیم استفاده می‌کردید می‌توانید با قرار دادن تم شب (night theme) هر چه بیشتر از باتری تلفن استفاده کنید، زیرا این حالت حداقل مصرف انرژی را به همراه دارد.

بیش ازآنچه فکر می‌کنید می‌توانید انجام دهید: ما می‌توانیم در اینجا به همین ۹ مورداستفاده از تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند قدیمی بسنده کنیم ولی در حقیقت خیلی بیشتر ازآنچه که فکر می‌کنیم می‌توانیم از این وسایل استفاده کنیم مثلا شما می‌توانید از این وسایل به‌عنوان سرویس‌های رسانه‌ای یا به‌عنوان دستگاه جی‌پی‌اس درون ماشین خود یا به‌عنوان مانیتور جهت سرگرمی در ماشین یا به‌عنوان کنترل سیستم اتوماسیون منزلتان استفاده کنید.