دنیای اقتصاد- مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هنرمندان باید برای احیاء تئاتر طنز اصفهان با هم متحد شوند. حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در جمع هنرمندان تئاتر استان اصفهان با اشاره به تاریخچه غنی هنر تئاتر در اصفهان بیان داشت: هنر تئاتر در اصفهان روزگار ارزشمندی را گذرانده و این امر باعث شده تا تئاتر در فرهنگ این مرز و بوم و حتی فرهنگ دینی آن وارد شود و جایگاه مناسبی را به خود اختصاص دهد. وی ادامه داد: این که به قضاوت بنشینیم که امروز جایگاه تئاتر اصفهان در حد پیشینه آن است و یا خیر بر عهده مردم است ، اما گذشته تئاتر این شهر واضح و آشکار است و برای همه مشخص است که روزگاری استاد ارحام صدر به عنوان نماد تئاتر اصفهان شناخته می شد و محبوبیت و معروفیت او به حدی بود که توریست ها و بازدید کنندگان از اصفهان بازدید از تئاتر او را در برنامه خود داشتند.

مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: وضعیت مدیریت تئاتر بصورت هرم وارونه ای است که مردم برای آن تصمیم می گیرند و ادارات و دولت وظیفه حمایت از آن را بر عهده دارند و آرزوهای ما برای آینده تئاتر ماهیت تئاتر را می سازد. وی افزود: برای آنکه بتوانیم درک صحیحی از وضعیت امروزی تئاتر داشته باشیم می باید به این موضوع توجه کنیم که امکانات امروز ما در اصفهان چیست. اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی، شهرداری اصفهان و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری در زمینه تئاتر آمادگی همکاری را دارند و نیروهای جوان بسیار خوبی در اصفهان فعالیت دارند، با رفتن ارحام صدر کار تئاتر اصفهان تمام نشد، امروز جوانان با استعدادی در تئاتر فعالیت دارند و اداره ارشاد آماده همکاری با تمامی آنهاست. ارزانی با تأکید بر اولویت دولت بر خصوصی سازی و مدیریت بخش خصوصی اظهار داشت: قرار نیست ارشاد در مباحث اجرایی تئاتر وارد شود و این امر برعهده هنرمندان است که این هنر را به پیش ببرند و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان متولی وظیفه دارد از تصمیمات هنرمندان حمایت کند و به یاری آنها بشتابد و این آمادگی را اداره ارشاد در این زمینه اعلام می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تماشاخانه های محلی در اصفهان با استقبال خوبی روبرو شده اند و این حرکت راه گشای تأمین امکانات برای تئاتر است، مدارس و مراکز تحت پوشش آموزش و پرورش امروز دارای امکانات مناسب و سالن های خوب برای اجرای تئاتر هستند که در این باب پیشنهاد لازم به وزیر آموزش و پرورش داده شده و موافقت کلامی نیز حاصل شده است؛ ادامه مسیر بر عهده انجمن نمایشی و هنرمندان بوده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت خود را از این حرکت ادامه خواهد داد. وی گفت: سال گذشته در اصفهان ۲۲۸۲۲ اجرای تئاتر صورت گرفته که رقم قابل توجهی است و نشان از فعالیت شایسته در شهر دارد. توجه به تئاتر طنز اصفهان مقوله مهمی است که ریشه در گذشته اصفهان دارد و نیاز دارد تا احیا شود، حرکت صحیح برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند حضور هنرمندان و ارائه پیشنهادهای کاربردی در این زمینه است و اداره ارشاد از همه هنرمندان تئاتر و صاحب نظران دعوت می کند تا به این عرصه وارد شوند. گفتنی است؛ مراسم بزرگداشت اردیبهشت تئاتر اصفهان عصر امروز با حضور جمعی از هنرمندان پیشکسوت و مسئولین شهری و استانی در تالار هنر اصفهان برگزار شد.