تولید و عرضه پوشاک مدرن مردانه به بازار مطابق با استاندارهای جهانی
*منصور الیاسی مدیر عامل: این کارخانه به عنوان بزرگترین مجتمع تولیدی پوشاک کشور در خاورمیانه با پیشرفته ترین دستگاه ها و آخرین تکنولوژی روز دنیا در صدد است در فاز اول راه‌اندازی روزانه 1500 ثوب انواع شلوار ، 1500 عدد پیراهن ، در فاز دوم 1200 دست کت و شلوار و در فاز سوم 700 عدد انواع پالتو، کاپشن، بارانی و... به بازار عرضه کند
مدیر عامل بزرگترین مجتمع تولیدی پوشاک در کشور و خاورمیانه و یکی از ۵ برند اول پوشاک در ترکیه که توسط برادران الیاسی در شهرک صنعتی پرند در حال احداث و راه اندازی است در دیدار یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و جمعی از معاونین و مدیران این سازمان از تاسیسات تولیدی این شرکت ، خواستار همکاری ارگانها و ادارات ذیربط جهت رفع برخی مشکلات و موانع برای راه اندازی هرچه سریعتر فاز های دوم و سوم این مجتمع شد.
برادران الیاسی از فعالان قدیمی صنعت پوشاک هستند که کار خود را از حدود چهار دهه قبل با عمده فروشی لباسهای خارجی آغاز کردند و بعد از انقلاب به کار تولید پوشاک در این حوزه روی آوردند و ابتدا تولید را با پیراهن و شلوار مردانه آغاز کرده و سپس با ثبت برند ال سی من (LC.MAN) اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه کردند که خروجی این برند در ترکیه، ایران و چند کشور دیگر عرضه می شود.
ال‌سی‌من در ایران ۲۵ شعبه دارد که تامین‌کننده نیاز بخشی از جامعه به پوشاک با کیفیت است و اکنون با راه‌اندازی تاسیسات جدید در ایران امید می‌رود این شعب افزایش یافته و گستره وسیع‌تری از مشتریان نیاز خود را از این برند تامین کنند.
به گفته منصور الیاسی مدیرعامل شرکت البسه سیرنگ منتخب ( ال‌سی‌من) ، هرچند او و برادرش قبلا هم در ایران چند کارگاه تولیدی داشته‌اند که هنوز هم این کارگاهها فعالند اما چندی پیش تصمیم به انتقال فعالیت‌های تولیدی خود در بخش پوشاک به داخل کشور گرفتند.در حالی که ال‌سی‌من در ترکیه برای نزدیک به ۵۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است عزم برادران الیاسی برای پیگیری فعالیت‌های تولیدی در داخل کشور موجب شد کار خود را به ایران منتقل کنند.
ناصر الیاسی تاکید کرد: برای تحقق این هدف حدود ۷ سال پیش زمین تاسیسات در حال تکمیل شرکت به مساحت یک هکتار و زیر بنای حدود ۹۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی پرند تامین شد و روند ساخت و تجهیز تاسیسات در آن آغاز شد.
این کارخانه به عنوان بزرگترین مجتمع تولیدی پوشاک کشور در خاورمیانه با پیشرفته ترین دستگاه ها و آخرین تکنولوژی روز دنیا مطابق با استانداردهای جهانی میتواند تحولی چشمگیر در صنعت پوشاک کشور بوجود آورد.در این تاسیسات ۳ فاز پیش‌بینی شده که در فاز اول تولید ۱۵۰۰ ثوب انواع شلوار و ۱۵۰۰ عدد پیراهن و در فاز دوم روزانه ۱۲۰۰ دست کت ‌وشلوار و در فاز سوم ۷۰۰ عدد انواع پالتو، کاپشن ، بارانی و ... به بازار عرضه خواهد شد.
الیاسی با اعلام هزینه سنگین احداث این مجتمع عظیم شامل هزینه ساختمان و تجهیزات تا این مرحله که فاز اول آن در حال راه اندازی است یادآور شد که بخشی از این مبلغ تسهیلات مصوب برای خرید بخشی از ماشین آلات از ترکیه بوده که از سوی بانک ملی ایران تامین شده است اما با توجه به مصوبه بانک هنوز مقداری از تسهیلات مورد نظر پرداخت نشده و با توجه به نیاز فوری که داریم امیدواریم مبلغ باقیمانده به منظور ادامه اجرای طرح به این شرکت هرچه زودتر پرداخت گردد.
در فاز دوم که تاسیسات آن به پایان رسیده مجموع نیروهای شاغل شرکت از حدود ۲۵۰ تن به طور مستقیم به ۵۰۰ تن افزایش می یابد. اما تحقق این هدف در گرو تامین تسهیلات ارزی لازم برای خرید ماشین‌آلات فاز دوم و تسهیلات سرمایه در گردش برای کلید خوردن فعالیت آن است.
الیاسی مهم‌ترین بخش کار را خرید ماشین‌آلات خط تولید کت‌وشلوار عنوان می‌کند که ابتدا قرار بود از آلمان خریداری شود اما با توجه به تشدید تحریم ها و جهش قیمت ارز مقرر شده از یک نمایندگی آلمان در ترکیه تامین شود.
الیاسی با درخواست از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد: با توجه به اهمیت کار و نزدیک شدن تاریخ خاتمه قرارداد خرید ماشین آلات، نصب و راه اندازی و مواجه شدن با جرایم تاخیر در قرارداد و سررسید شدن تاریخ مصوب واگذاری وام این شرکت انتظار داریم مساعدت لازم از سوی سازمان متولی جهت راه اندازی هرچه سریعتر این کارخانه صورت گیرد.
صادقی در پایان این بازدید برای پیگیری و رفع این مشکلات قول مساعد و همکاری بیشتر داد.