مشهد میزبان اولین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‎های سرمایه‎گذاری

دنیای اقتصاد، رها بخشایش- نشست خبری اولین نمایشگاه «بورس، بانک، بیمه و فرصت‎های سرمایه‎گذاری» در حالی در محل دائمی نمایشگاه‎ بین‎المللی مشهد برگزار شد که علیرغم اعلام قبلی مبنی بر حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‎الملل استانداری خراسان رضوی خبری از حضور علی رسولیان نشد و همین امر گلایه مجری برگزاری نمایشگاه را از بی‎مهری مسئولان استانی به همراه داشت.

برگزاری نمایشگاه از 29 دی تا 2 بهمن

مدیرعامل نمایشگاه بین‎المللی مشهد در این نشست از برگزاری نخستین نمایشگاه« بورس، بانک، بیمه و فرصت‎های سرمایه‎گذاری» از تاریخ ۲۹ دی تا دوم بهمن ماه خبر داد و اظهار کرد: نمایشگاه در طول ایام برگزاری از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان خواهد بود.احسان ارکانی با اشاره به خلأ موجود در زمینه برگزاری نمایشگاهی مرتبط با مباحث سرمایه‎گذاری در مشهد، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم عظیم منابع مالی که در استان وجود دارد، لازم بود برنامه‌ریزی برای سرمایه‎های کلان و نیز سرمایه‌های خرد مردمی انجام شود زیرا در غیر این صورت این سرمایه‎ها ممکن است به مؤسسات غیرمجاز و ... سرازیر شود و نتوان از آندر راستای برنامه‎های توسعه‎ای مشهد و استان استفاده کرد.وی ادامه داد: این نمایشگاه فرصت خوبی است که تمام ذی‎نفعان اعم از مسئولان، مردم و ... در آن حضور یابند و با فرآیندها و نحوه عملکرد سرمایه‎گذاری در حوزه بانک‏، بورس، بیمه و ... آشنا شوند.

افزایش اعتماد به بازار سرمایه

مدیرعامل نمایشگاه بین‎المللی مشهد تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه‎ها و نشست‎های تخصصی نیز با حضور برخی از مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد تا به سؤالات مرتبط در این زمینه پاسخ داده شود.ارکانی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این نمایشگاه آشنایی مردم با فرآیندهای سرمایه‌گذاری از قبیل بورس، بانک‎ و ... است، افزود: آشنایی مردم باعث می‎شود از بروز اتفاقاتی از قبیل میزان، پدیده و ... جلوگیری شود. وی هدفمند کردن توسعه و سرمایه‎گذاری را از دیگر اهداف و دستاوردهای این نمایشگاه برشمرد و عنوان کرد: فرصت‎های سرمایه‎گذاری که در این نمایشگاه ارائه می‎شود، نیاز اصلی استان برای توسعه است و از سرمایه‎گذاری‌‎های پراکنده و غیرهدفمند جلوگیری می‎کند. مدیرعامل نمایشگاه بین‎المللی مشهد در خصوص تأثیر برگزاری این نمایشگاه در افزایش اعتماد مردم به فضای سرمایه‎گذاری، گفت: یکی از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه این است که با حضور شرکت‎های سرمایه‎گذاری، بانک‌ها، مؤسسات کارگزاری بورس و بیمه‌ای رسمی معتبر تا حدودی فضای اعتماد بهبود یابد و اعتمادسازی صورت گیرد.

نقش نمایشگاه در جذب سرمایه خارجی در مشهد

مجری برگزاری اولین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‎های سرمایه‎گذاری نیز در بخشی از این نشست در پاسخ به سؤال «دنیای اقتصاد» مبنی بر تأثیر برگزاری نمایشگاه در جذب سرمایه‎های خارجی در مشهد، اینطور عنوان کرد: بر اساس آمار موجود، خراسان رضوی در جذب سرمایه خارجی رتبه اول کشور را دارد. مهرداد جهان‎تاب ادامه داد: شرکت‎های سرمایه‎گذاری خارجی آماده ورود به استان خراسان رضوی هستند و در این نمایشگاه می‎توانند با ارکان مالی ما آشنا شوند و برگزاری این نمایشگاه در این زمینه ۱۰۰ درصد موفقیت‎آمیز خواهد بود.وی با بیان اینکه جمع کردن تمام ارکان بازار سرمایه و برگزاری دوره‌های تخصصی به منظور آشنایی مردم با بازار سرمایه، سرمایه‎گذاری و سرمایه‎پذیری از اهداف برگزاری این نمایشگاه است، یادآور می‎شود: در طول چهار روز نمایشگاه دوره‎های تخصصی با موضوع آشنایی با بازارهای مالی، آشنایی با ابزارهای مالی و آشنایی با سرمایه‏گذاری در شرکت‎های بورسی نیز برگزار خواهد شد.

معرفی قابلیت‎‌های نهادهای مالی داخلی و خارجی

به گزارش روابط‌ عمومی نمایشگاه بین‎‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌‎های سرمایه‏گذاری،استاندار خراسان رضوی نیز برگزاری این نمایشگاه را فرصت بسیار مغتنمی دانست تا شرکت‌‌های فعال، دستاوردها و خدمات خود را در معرض بازدید دست‎‌اندرکاران و متخصصان این حوزه قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازار و سمت و سوی رشد این عرصه، فعالیت‎‌ها و نوآوری‎‌های خود را معرفی کنند. علیرضا رشیدیان با بیان اینکه این نمایشگاه در راستای معرفی قابلیت‎‌های نهادهای مالی داخلی و خارجی برگزار می‎‌شود، اظهار کرد: در این نمایشگاه ارکان بازار سرمایه، بانک‌‌ها، مؤسسات تأمین مالی، شرکت‌‎های فعال بازار سرمایه، کارگزاری‎‌ها، نهادهای سرمایه‎گذاری، ستادهای سرمایه‌‎گذاری استان‌‎ها، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و نیز مجریان و دست‌‎اندرکاران طرح‎‌ها و پروژه‌‌های سرمایه‌گذاری کشور در بخش‌‌های بازار سرمایه، انرژی، گردشگری، مسکن و عمران و شهرسازی حضور خواهند داشت.

استاندار خراسان ‌رضوی با بیان اینکه حضور سرمایه‎گذاران خارجی و داخلی و مسئولان و دست‌‎اندرکاران بازار سرمایه و سرمایه‎‌گذاری کشور از برنامه‎های پیش‌‎بینی شده در این نمایشگاه است، گفت: فرهنگ‎‏‌سازی عمومی و افزایش سواد مالی اقشار جامعه، ارتقای صنعت مالی کشور و افزایش سطح تعاملات بین شرکتی و ارتقای سطح تعاملات بین‌‎المللی صنعت مالی ایران با کشورهای همسایه از جمله اهداف مهم نخستین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌‎های سرمایه‌‎گذاری است. رشیدیان ادامه داد: نمایش دستاوردها و توانمندی‎های داخلی و خارجی در صنعت مالی، جلب توجه جامعه به صنعت مالی با برگزاری نمایشگاه، به ‌وجود آوردن فضا و بستر مناسب برای مشارکت‌کنندگان در جهت‌ اطلاع‌‌رسانی و فرهنگ‌‌سازی، به‌ وجود آوردن فضای تعامل و مذاکره و جذب فعالان و علاقمندان و متخصصان سرمایه‏گذاری و صنعت مالی زیر یک سقف از جمله ماموریت‌های در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه است. وی تصریح کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی بانک، بورس، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مشهد با مشارکت دست‌اندرکاران، گامی رو به جلو در راستای اعتلا و انعکاس هرچه بیشتر توانمندی‎های شرکت‌های حاضر در داخل و حوزه بین‌الملل است.

مشهد میزبان اولین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‎های سرمایه‎گذاری

مشهد میزبان اولین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‎های سرمایه‎گذاری