1 - برگزاری دومین همایش صنعت پخش ایران با استقبال چشمگیر فعالان صنعت پخش، شرکت های پشتیبانی - خدماتی، ارائه دهندگان خدمات و مقامات دولتی و خصوصی روبرو شد.
این حضور چشمگیر و پرشور در همایشی که از نظر کیفی هم نسبت به گذشته تفاوت داشت، نشان دهنده ادامه توفیق در برگزاری مناسب همایش و فعالیت هایی است که طی یک سال گذشته در این خصوص صورت گرفته است. دبیرخانه همایش مراتب سپاس خود را نسبت به همه شرکت کنندگان، دست اندرکاران ، سخنرانان و نخبگانی که با تشکیل کارگاه ها و شست ها به امر آموزش و انتقال تجربه همت گماردند، اعلام می دارد.

۲- در حالی که بازار امروز، شرایط پررقابت و پرتنشی را تجربه می کند و کشور در آستانه تعاملات و تحولات جدید اقتصادی داخلی و بین المللی قرار داشته، فرصت ها و تهدیدهای جدی پیش روی فعالان عرصه اقتصاد کشور ازجمله شرکت های پخش قرار دارد. استفاده از فرصت ها و رفع تهدیدها در سایه به کارگیری خردجمعی ، هم افزایی، مشارکت فعال و همکاری استراتژیک فعالان حوزه پخش با دیگر حوزه ها مانند فعالان عرصه های لجستیک، آی تی و به کارگیری تجربه های جهانی و مدیریت علمی به صورت مشارکتی امکانپذیر است.

۳ - شرکتهای صنعت پخش، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و دانشجویان را برای توجه به مسائل و موضوعات مربوط به صنعت پخش و انجام پروژه ها و پایان نامه های خود در این خصوص دعوت به مشارکت فعال می نماید.

۴- برخی مسائل هم چنان از سال گذشته و ای بسا از سالهای گذشته به عنوان کاستی های شرکتهای پخش مطرح هستند؛ مسائلی نظیر تهیه وتدوین قانون جامع نظام پخش و توزیع کالا توسط دولت و ارائه به مجلس شورای اسلامی، اصلاح مارژین (حاشیه سود) های منظور شده برای این صنعت و ایجاد زیر ساختهای ارتباطی ریلی.
شرکت‌های پخش از مراجع دولتی ذیربط درخواست می کنند نسبت به موارد فوق اهتمام داشته باشند و از هیات مدیره انجمن صنعت پخش نیز درخواست پیگیری موارد مطروحه را دارد.

5- به منظور تسهیل شرایط فروش اعتباری به مشتریان شرکتهای پخش، استفاده موثر از ابزارهای نوین تبادل مالی توسط نظام بانکی کشور فراهم شود.

6- با توجه به مشکلاتی که در رسیدگی های مالیاتی شرکتهای پخش وجود دارد، از وزارت امور اقتصادی و دارایی درخواست می نماییم تا کمیته مشترکی با انجمن جهت یکسان سازی روال رسیدگی به حساب های مالیاتی شرکتها تشکیل دهند.

7- شرکت‌های پخش حداکثر همکاری و تحمل اقتصادی خود را در اجرای طرح تحول نظام سلامت که برکات بسیاری برای مردم عزیز کشورمان داشته است به عمل آورده‌اند، لذا خواستار تسریع در پرداخت مطالبات شرکت‌های پخش از نهادهای دولتی هستند که بالغ بر 200 میلیارد تومان برآورد شده است.

8- شرکت‌های پخش از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهند تا با اصلاح نظام قیمت‌گذاری کالا، مسئولیت درج قیمت بر روی محصولات تولیدی را از عرضه کنندگان به خرده فروشان و مکان‌های فروش منتقل نمایند.

9- دبیرخانه کنفرانس از همه اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه دعوت می‌نماید از هم اکنون جهت شرکت فعال و ارائه مقالات تخصصی خود در سومین کنفرانس صنعت پخش ایران که در پاییز 95 برگزار می‌شود، تمام سعی و تلاش خود را در جهت اعتلا و بالندگی صنعت پخش در یک زنجیره ارزش موفق به کار گیرند.