حرف‌هایی که نباید به کودک گفت
والدین باید به نحوه رفتار و ارتباط خود با فرزندانشان توجه بیشتری نشان بدهند. آنها باید در انتخاب کلمات و نحوه بیان دقت کنند و بدانند حرف‌هایشان مستقیم روی فرزندان تاثیر می‌گذارد.
به گزارش سایت نیوز؛ یک جمله ساده ناامیدکننده از سوی والدین می‌تواند ذهن کودک را مدت‌ها درگیر کرده و او را سرخورده کند. این نکته را در ذهن داشته باشید که واژگانی که آزاردهنده هستند هرگز از ذهن پاک نمی‌شوند و جبران آن سخت است.
من اهمیت نمی‌دهم
بچه‌های کوچک دوست دارند جزئیات مکالمه‌ها و گفت‌و‌گوهایی را که حین بازی با دوستان خود داشته‌اند، مو به مو بازگو کنند؛ اما گاهی خارج از حوصله والدین است و آنها نمی‌خواهند جزئیات را بشوند؛ اما مواظب باشید که نگویید «برای من مهم نیست» یا «به من چه مربوط؟» چون با گفتن این جمله صحبت کودک خودرا قطع کرده‌اید و ناخودآگاه به او گفته‌اید به چیزهایی که برای او مهم است اهمیت نمی‌دهید. اکثر پدر و مادرهایی که بچه‌های بالغ دارند گله‌مند هستند که چرا فرزندشان با آنها صحبت نمی‌کند، علت این رفتار به نحوه برخورد و ارتباط والدین که در کودکی با آنها داشته‌اند، برمی‌گردد آیا در دوران کودکی به حرف‌های آنها خوب گوش کرده و شنونده خوبی بوده‌اید؟
زمانی که وقت کافی برای شنیدن حرف‌های خود ندارید به آنها بگویید الان نمی‌توانید روی حرف‌هایش تمرکز کنید. می‌توانید زمانی را تعیین کنید که حرف‌هایش را با شما در میان بگذارد. بچه‌ها نیاز دارند با والدین خود صحبت کنند، پس سعی کنید این فرصت را برای آنها ایجاد کنید و حتی یک روز را هم از آنها نگیرید.