اصفهان به عنوان پایلوت انرژی سبز انتخاب می شود

مشاور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: در نظر داریم اصفهان را بعنوان استان پایلوت(آزمایشی) در بکارگیری فناوری جدید و انرژی سبز در کشور انتخاب کنیم. انرژی سبز (پاک یا تجدیدپذیر) به منابعی از انرژی گفته می شود که در هماهنگی با محیط خود باشد و فرآیند تولید آنها آلودگی زیست محیطی به بار نیاورد. انرژی حاصل از باد، خورشید، گرمای درونی زمین و آب های روان به عنوان معروفترین منابع انرژی سبز شناخته می شود. علی وکیلی اضافه کرد: از این پس الگوی مصرف مدیریت انرژی به استان ها واگذار می شود. وی در دیدار با استاندار اصفهان با تقدیر از استقبال از برگزاری همایش بین المللی بهینه سازی مصرف انرژی در اصفهان اظهار امیدواری کرد، این همایش بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

وی گفت: با توجه به مجموعه شرایط و بررسی های صورت گرفته، اصفهان بهترین مکان برای برگزاری این همایش است. همایش بین المللی بهینه سازی مصرف انرژی از ۲۷ تا ۳۰ مهر امسال در اصفهان برگزار می شود. استاندار اصفهان نیز در این جلسه گفت: مدیریت استان اصفهان عزم خود را برای دستیابی به مصرف بهینه در بخش های مختلف جزم کرده و سیاست ما، حمایت از مصرف بهینه است. رسول زرگرپور با اشاره به برگزاری همایش بین المللی بهینه سازی مصرف انرژی افزود: اصفهان یک برند بین المللی است و ظرفیت بالایی برای برگزاری همایش های مختلف دارد و یکی از اهداف برگزاری این همایش، بهینه سازی مصرف سوخت صنایع بزرگ استان است. وی اظهار کرد: مصرفه بهینه سوخت برای استان، مهم و حیاتی است زیرا اصفهان در سال ۹۲ آلوده ترین شهر کشور بود ولی با اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا که به عنوان موفق ترین طرح کشور انتخاب شد، این آلودگی کاهش یافت.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان با ۹ هزار واحد تولیدی، صنعتی ترین استان کشور است، گفت: ۱۰ درصد از صنایع بزرگ و یک سوم از آلاینده های کشور در این استان قرار دارد. وی با بیان اینکه اصفهان آمادگی لازم را برای اجرای طرح های پایلوت دارد، افزود: دستگاه های اجرایی، بخش صنعت و علم و فناوری در اصفهان در جایگاه های ویژه قرار دارند لذا این استان می تواند برای اجرای فکرهای جدید بهترین مکان باشد. زرگرپور، اصفهان را یک استان دانشگاهی خواند و افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی، محلی برای تبدیل علم به ثروت است و اصفهان، نخستین استانی است که مجوز ایجاد کریدور (منطقه ویژه) علم و فناوری را اخذ کرده است. وی افزود: از برگزاری همایش هایی که به معضلات استان می پردازد استقبال می کنیم و با توجه به اینکه اتاق بازرگانی استان بصورت قوی فعالیت می کند همه امکانات برای برگزاری همایش های مختلف فراهم شده است.