خبرگزاری «ایریش اگزمینر» به تحولات صنعت هوایی ایران می‌پردازد و به نقل از صاحب خطوط هوایی «آولون» می‌نویسد: «بازار کنونی ایران برای صاحبان خطوط هوایی بسیار جذاب است از آنجایی که این کشور نیاز به هزاران فروند هواپیما مدرن دارد. از طرفی، تولیدکنندگان غربی نمی‌توانند این میزان از تقاضا را تامین کنند.»

شرکت هوایی «آولون» در گزارشی سالانه اعلام کرد که در نیمه اول سال میلادی، این شرکت درآمدی معادل با 105 میلیون دلار داشته که نسبت به سال گذشته 74 درصد رشد در آمد داشته است. صاحب این خطوط افزود: «این کشور می‌تواند در این صنعت به همسایه خود، یعنی ترکیه نزدیک شود. ترکیه جمعیتی مشابه ایران دارد و در ناوگان خود 500 فروند هواپیما را نگهداری می‌کند.»

مدیر عامل این شرکت تاکید کرد: «به نظرم ایران پتانسیل رشد بسیاری دارد و به‌خصوص در زمینه صنایع هوایی این فرصتی بی‌نظیر برای صاحبان خطوط هوایی است.»ارزش سهام شرکت «اولون» از ماه دسامبر تا کنون تا 50 درصد افزایش یافته است و ارزشی معادل 4/ 2 میلیارد دلار دارد. همچنین، این شرکت بیش از 150 فروند هواپیما دارد. درآمد خالص برای سه ماه دوم سال میلادی جاری 133 درصد بوده است که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و این شرکت تا سال 2016 تعهد دارد تا ارزشی برابر با 4/ 1 میلیارد دلار هواپیما به کشور‌های دنیا صادر کند. خطوط هوایی «اولون»یازدهمین شرکت بزرگ دنیا در صنعت هوایی است.