مدیر عامل شرکت گاز استان اعلام کرد: آمادگی شرکت گاز خراسان رضوی برای تامین گاز استان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به قرار گرفتن استان در آستانه موج دوم سرمای پاییزی اظهار کرد: براساس اطلاعات واصله از مرکز پیش‌بینی هواشناسی، روز‌های پایانی این هفته با کاهش محسوس دما در سطح استان مواجه می‌شویم که به تبع آن شاهد افزایش مصرف گاز خواهیم بود. وی از آمادگی کامل شرکت گاز خراسان رضوی در مواجهه با موج جدید سرما خبر داد و افزود: با همکاری مردم در بحث صرفه جویی مصرف گاز، انشاءالله شاهد پایداری این نعمت الهی هستیم.

فانی اضافه کرد: شرکت گاز خراسان رضوی بیش از دو میلیون مشترک گاز دارد که از این میزان یک میلیون و ۶۴۵ هزار مشترک در حوزه شهری و ۳۵۶ هزار و ۲۳ مشترک در حوزه روستایی وجود دارند و پیش بینی‌های لازم به جهت پایداری گاز طبیعی تمامی مشترکین در نظر گرفته شده است. وی تصریح کرد: هم‌اکنون ۷۲ شهر و ۱۳۰۲ روستا از نعمت گازطبیعی برخوردارند و با توجه به اقدامات موثری که طی سه سال اخیر در حوزه محرومیت‌زدایی صورت پذیرفته، امسال ضریب بیشتری از خانوار شهری و روستایی استان از این نعمت بهره‌مند هستند.

فانی عنوان کرد: در نخستین موج سرمای هفته‌های گذشته، رکورد روزانه ۵۲ میلیون‌ متر‌مکعب گاز در خراسان‌رضوی به ثبت رسید. از همین رو از تمامی همشهریان تقاضا داریم باتوجه به نزدیک شدن به موج سرمای جدید، بهینه‌سازی مصرف گاز را به عنوان اصلی لازم برای گذراندن روزهای سرد مورد نظر قرار دهند. مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی یادآور شد: اقدامات ارزشمندی توسط خادمین مردم در شرکت گاز خراسان رضوی برای بهره‌مندی همگان از نعمت گاز طبیعی صورت پذیرفته، شایسته است که همشهریان نیز با صرفه جویی در مصرف گاز شرایط بهره‌مندی یکسان را برای تمامی همشهریان فراهم کنند.

خسارت 540 میلیارد ریالی سرما به اراضی خراسان‌شمالی

روزنامه ایران نوشت: سرمای پاییزه ۵۴۵ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی خراسان‌شمالی خسارت وارد کرد. عبدالحسین نامور، رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی اظهار داشت: بیشترین خسارت وارد شده به بخش زراعی استان بوده و این بخش متحمل ۴۹۸ میلیارد ریال خسارت شده است. سرما به محصولات باغ‌های انار، گردو و زعفران نیز ۴۶ میلیارد ریال خسارت وارد کرد. گفتنی است، در ابتدای آذرماه دمای هوا تا منفی ۱۳ درجه سانتی گراد کاهش یافت و بسیاری از کشاورزان که هنوز محصولات باغی خود را برداشت نکرده و کشاورزانی که به تازگی محصولاتی چون گندم و جو را کاشته بودند متحمل خسارت شدند.

قدردانی از معلولان نمونه چناران

روزنامه اطلاعات نوشت: ۵۴۰ معلول نمونه و موفق در مراسمی که در سالن کتابخانه عمومی چناران برگزار شد مورد قدردانی قرار گرفتند.این معلولان در مسابقات ورزشی پاراالمپیکی، آسیایی، منطقه‌ای، کشوری و استانی و نیز مسابقات فرهنگی هنری استانی رتبه کسب کرده بودند. رئیس بهزیستی چناران در این مراسم گفت: در حال حاضر ۱۸۰۰ معلول زیر پوشش این نهاد هستند.فاطمه آزاد، مهمترین مشکلات مددجویان را اشتغال و مسکن اعلام کرد و افزود: به مددجویان در زمینه‌های مستمری، کمک هزینه درمان، خانواده، کمک‌های بلاعوض ساخت و خرید مسکن و توانبخشی کمک‌هایی می‌شود. وی مناسب‌سازی مسیرها، رعایت قانون ۳ درصد اشتغال، کمک درمان و توانبخشی را از مهمترین ضرورت‌های کمک به معلولان برشمرد.

هشدار دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص شیوع تب برفکی

روزنامه مردم سالاری نوشت: مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به شیوع بیماری تب برفکی در جمعیت دامی‌برخی استان‌های کشور، از تمامی‌دامداران استان درخواست می‌شود تا با رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه‌ای از ابتلای دامهای خود به این بیماری جلوگیری کنند. علیرضا رفیعی اظهار کرد: دامداران توصیه‌های دامپزشکی را جدی گرفته و نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود علیه تب برفکی اقدام کنند. همچنین از دامداران استان درخواست می‌شود از رفت و آمدهای غیر ضروری به واحدهای دامداری مجاور جدا خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با تاکید بر استفاده از حوضچه یا تشتک‌های حاوی مواد ضدعفونی برای ضدعفونی کفش و چکمه، تصریح کرد: تعویض لباس و چکمه برای افرادی که بین واحدهای دامداری به ناچار تردد می‌کنند نظیر ماموران تلقیح مصنوعی، ارزیابان خسارت صندوق بیمه، دامپزشکان و پرسنل دامپزشکی ضروری است. رفیعی ادامه داد: از ورود وسایل نقلیه به داخل دامداری جلوگیری شود و در مورد وسایل نقلیه‌ای که ورود آنها اجتناب ناپذیر است، نظیر کامیون حمل علوفه، سوخت و غیره حتما بدنه و چرخ‌های خودرو ضدعفونی شود. وی تاکیدکرد: از تمامی‌دامداران خواسته می‌شود از خرید و وارد کردن دام‌های جدید به گاوداری و دامداری، بویژه دام‌هایی که سوابق بیماری و واکسیناسیون آنها نامشخص است، پرهیز شود چراکه یکی از راههای اصلی ورود بیماری، جابجایی دام‌های بیمار و تردد غیرضروری دام‌ها است. مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: دلالان با رفت و آمد به میادین دام و کشتارگاه‌ها می‌توانند عامل بیماری را منتقل کنند، لذا از ورود این افراد به دامداری‌ها جلوگیری شود. رفیعی خاطرنشان کرد: دامداران استان در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری تب برفکی نظیر ریزش آب از دهان، زخم و تاول در دهان و سم قبل از هرگونه اقدام درمانی، مراتب را هر چه سریع‌تر به دامپزشکی شهرستان و در مرکز استان با کد چهار رقمی‌۱۵۱۲ اطلاع دهند.

بریده جراید

بریده جراید

بریده جراید

بریده جراید