مصرف فولاد در اروپا

منبع : Delphica
ترجمه و تنظیم: ریحانه سرلک

براساس اطلاعات Eurostat در طول ماه می ۲۰۱۶ تولید در بخش ساختمان سازی در کل اروپا ۵ دهم درصد و در سطح اتحادیه اروپا ۷ دهم درصد کاهش یافته است . بیشترین کاهش مربوط به ایتالیا با ۶ . ۳- درصد رومانی با ۳- درصد و انگلستان با ۳ . ۲- درصد است . این در حالیست که بیشترین افزایش با ۴ . ۳+ درصد مربوط به سوئد ، ۸ . ۲+ درصد مربوط به جمهوری چک و ۶ . ۲+ درصد مربوط به اسلونی است . البته پیش بینی شده در سال ۲۰۱۶ این بخش شاهد رشد ۸ . ۱+ درصدی باشد . همچنین پیش بینی شده مصرف محصولات فولادی در بخش ساختمان سازی در اروپا در سه ماهه سوم سال جاری به ۱۳ میلیون و ۴۷ هزار تن برسد که نسبت به سه ماهه دوم ۴ دهم درصد رشد خواهد داشت .

محصولات طویل

از اواسط جولای قیمت های شمش در چین و آسیا کاهش داشت و فرصت افزایش قیمت را به عرضه کنندگان ترکیه و CIS داد . شرایط بازار میلگرد و مفتول در چین بدلیل رکود تابستانی چندان مناسب نیست اما در کل و باوجود تقاضای کم روند رشد قیمت میلگرد و مفتول همچنان ادامه دارد . کارشناسان مؤسسه دلفیکا فاکتورهائی را که در دو ماه آینده این بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد به تفکیک بیان کرده اند که بدین قرار است :

ماه آگوست : پیش بینی شده فاکتورهائی چون رشد ۱۷ درصدی قیمت معاملات سنگ آهن فاین با خلوص ۶۳ درصد استرالیا در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ، کاهش عرضه در اروپا و افزایش تلاش ها برای تأمین موجودی باعث رونق بازار و عواملی چون پیش بینی کاهش ۶ دهم درصدی مصرف جهانی محصولات طویل در سه ماهه سوم سال جاری ، کاهش سفارشات محصولات فولادی در طول تابستان و پیش بینی کاهش قیمت های مواد معدنی باعث رکود در بازار در طول
ماه آگوست شود .

ماه سپتامبر : پیش بینی شده مواردی مانند رشد 17 درصدی قیمت معاملات سنگ آهن فاین با خلوص 63 درصد استرالیا در سه ماهه سوم سال جاری ، افزایش تقاضا در اروپا بعد از تعطیلات تابستانی و افزایش سطح خرید محصولات فولادی با زمان تحویل کوتاه جهت تأمین موجودی برای فصل پائیز باعث رونق در بازار و مواردی چون پیش بینی کاهش 6 دهم درصدی مصرف جهانی محصولات طویل در سه ماهه سوم سال جاری ، پیش بینی کاهش قیمت های قراضه در بازارهای ترکیه و CIS و افزایش مقاومت خریداران در برابر افزایش قیمت ها باعث رکود در بازار خواهد شد .

محصولات تخت

متوسط قیمت ورق در بنادر دریای سیاه در طول 15 تا 22 جولای 5 دلار رشد داشته و قیمت های اسلب و ورق سنگین هرکدام به ترتیب 2 و 7 دلار کاهش داشته است البته موجودی محصولات تخت در بنادر دریای سیاه به سرعت روبه کاهش است . فاکتورهائی که در دو ماه آینده این بازار را تحت تأثیر قرار خواهد داد به تفکیک بیان می شود :

ماه آگوست : افزایش تقاضا برای سفارش و تحویل در ماههای سپتامبر و اکتبر در بازارهای جهانی ، قصد تولیدکنندگان برای افزایش سود خود بعد از ضررهائی که از افت قیمت ها متحمل شدند و همچنان ادامه پیش بینی افزایش قیمت های محصولات تخت توسط تولیدکنندگان چینی و ترک بازار محصولات تخت را رونق خواهد داد و پیش بینی ها منفی درباره قیمت های سنگ آهن وارداتی به چین باعث رکود در این بازار خواهد شد .

ماه سپتامبر : قصد تولیدکنندگان برای افزایش سود خود بعد از ضررهائی که از افت قیمت ها متحمل شدند و افزایش چشمگیر تقاضا بعد از تعطیلات تابستانی در اروپا و آمریکا باعت رونق بازار و عواملی چون پیش بینی های منفی از قیمت قراضه های وارداتی به ترکیه ممکن است بازار را متزلزل نماید .