واحد صنعتی لوله‌سازی ماهشهر به همراه سایر تولید کنندگان داخلی می توانند تمام نیاز داخل برای لوله‌های گاز ترش را تامین نمایند.
امینی، مدیر عامل شرکت لوله‌سازی ماهشهر با بیان مطلب فوق افزود: در گذشته، تمامی لوله‌های موردنیاز برای انتقال گاز ترش از طریق واردات تامین می شد. اما در طول سه سال اخیر کارخانه‌های داخلی خود را تجهیز نموده و آزمایشگاه‌هایی برای تست لوله‌های گاز ترش راه اندازی کرده‌اند.
وی ادامه داد: هر یک از پروژه‌های فازهای پارس جنوبی به حدود ۲۰۰ کیلومتر لوله گاز ترش نیاز دارند. براین اساس، مجموعه سدید در توافق با شرکت سالزگیتر کشور آلمان، آزمایشگاه‌ تست لوله‌های گاز ترش را راه اندازی و امکان تولید آن را برای خود میسر کرده است. در حال حاضر هر سه شرکت لوله‌ساز قطور و از جمله شرکت لوله‌سازی ماهشهر از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی سدید‌،امکان تولید لوله گاز ترش را دارند. بنابراین بهترین راه حمایت از تولید کنندگان داخلی، واگذاری پروژه‌های ملی و استفاده از تمامی ظرفیتهای تولیدی آنها می باشد. وی میزان تولید داخل در کشور را پاسخگوی نیاز مصرف دانست و گفت: اکنون میزان تولیدات داخلی می‌تواند جوابگوی مصرف داخلی باشد. در حال حاضر کل نیاز به این لوله‌ها در کشور‌، شاید کم‌تر از ۵۰۰ هزار تن باشد‌؛ این در حالی است که سه کارخانه لوله‌ساز کشور بالای یک میلیون تن ظرفیت تولید دارند. در نتیجه این امکان برای شرکت‌های داخلی وجود دارد که مجموعه نیاز داخل را در یک سال تولید کرده و تحویل کارفرما (شرکت ملی گاز ایران و پیمانکاران مجری پروژه ) دهند.
مدیر عامل لوله‌سازی ماهشهر تولیدات این شرکت را مقرون به صرفه تر از نمونه خارجی آن دانست و اظهار کرد: لوله‌ مناسب برای محیط ترش که در داخل تولید می‌شود هم‌ کیفیت لوله‌ای است که از خارج وارد می‌شود و اگر ورق گاز ترش در داخل کشور تولید می‌شد قیمت تمام شده لوله‌ها که هم اکنون با نمونه خارجی برابری می‌کند، بسیار ارزانتر می شد.
وی تصریح کرد: حضور در نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه‌های نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی‌می‌تواند در جلب توجه به تولیدات داخلی موثر باشد. درحالت عادی نمی‌توان مجموعه اطلاعات شرکت‌های مختلف را یک‌جا جمع آوری کرد، اما در نمایشگاه‌ها همه شرکت‌ها حضور دارند و همه درصدد معرفی خود هستند، پس می‌توان امیدوار بود که مجموعه اطلاعات مورد نیاز را در یک نمایشگاه کسب کرد. در واقع می‌توان نمایشگاه نفت، ‌گاز‌، پالایش‌ و پتروشیمی‌را فرصتی مناسب برای افراد متخصص در این حوزه دانست که برای پروژه‌های بعدی خود نیز بتوانند تبادل نظر و تعامل داشته باشند.