ایسنا-مجید ملانوروزی شامگاه 16 مهر ماه در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد محمد مهراف که در فرهنگ‌سرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه حفظ هویت و فرهنگ محلی در خلق آثار هنری ضروری است، اظهار کرد:
متاسفانه امروزه وقتی با یک اثر هنری روبه‌رو می‌شویم قادر به تشخیص اینکه اثر مربوط به کدام بخش کشور است، نیستیم زیرا هنرمندان این آثار در خلق آن‌ها از فرهنگ محلی فاصله گرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همراهی با جریان‌های جهانی نباید موجب دوری آثار هنرمندان کشور از هویت محلی شود، ادامه داد: در جهان وقتی به آثار هنرمندان بزرگ می‌نگریم، شاهد رنگ‌وبو و فرهنگ محلی در میان آثارشان هستیم مانند آهنگساز بزرگ، بتهوون که تمام آثارش از فولکلورهای محلی آلمان تشکیل شده است. مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در گذشته همان‌طور که فرش مشهد با فرش‌ دیگر بخش‌های کشور متفاوت بود نقاشی این شهر نیز از همین ویژگی برخوردار بود و این درحالی است که امروز کمتر هنرمندی در خراسان آثار خراسانی خلق می‌کند و صرفا به دلیل زندگی کردن در خراسان به آن‌ها هنرمندان خراسانی گفته می‌شود. ملا نوروزی با بیان اینکه باید برای حفظ هویت محلی در آثار هنرمندان تلاش‌هایی صورت بگیرد، تصریح کرد: حضور و فعالیت مدیران فرهنگی متعهد می‌تواند سبب حفظ بیش‌تر این ارزش‌ها در میان آثار هنرمندان شود.