وقتی تولیدکنندگان به جای آن که از دولتی‌ها انتظار کمک داشته باشند تقاضای اجتناب از دردسرآفرینی دارند یعنی به روابط دو طرف خدشه‌ای جدی وارد آمده است.
ابوالفضل ابوالقاسمی رئیس هیأت مدیره شرکت سامانه‌آوای پایتخت در دیدار مهندس یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان تهران و هیات‌همراه از تاسیسات تولیدی این شرکت در منطقه صنعتی صنایع پاک جاجرود از سنگ‌اندازی برخی نهادهای دولتی در مسیر فعالیت‌های تولیدی گله کرد.
شرکت سامانه‌آوای پایتخت بزرگترین واحد بسته‌بندی گوشت و مرغ درکشور است که به تنهایی ۲۵درصد گوشت و ۱۰درصد مرغ مصرفی استان را تامین می‌کند.
این شرکت که تا سال ۸۸ در تملک بانک کشاورزی بود و در آن سال توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی خریداری شد در حال حاضر با سرمایه گذاری حدود ۲۸ میلیارد تومان و ۵۸۰ نیرو بزرگترین واحد بسته‌بندی گوشت قرمز در کشور تلقی می‌شود.
آنچنان که دکتر علی حاجی، معاون اجرایی شرکت توضیح می‌دهد این واحد بازوی اجرایی دولت در طرح تنظیم بازار پس از موج گرانی‌های ناشی از نوسان نرخ دلار در سال‌های اخیر بوده و توانسته نقش موثری در کنترل بازار ایفا کند.pic۱
اقدام در جهت واردات گوشت گرم از قرقیزستان و همکاری با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تامین گوشت از پاکستان و استرالیا برای ساماندهی بازار گوشت قرمز در تهران از مواردی است که سامانه‌آوای پایتخت به عنوان بازوی دولتی‌ها در مهار بازار عمل کرده است.
به گفته وی این واحد در کنار بسته‌بندی گوشت به آماده‌سازی و عرضه مرغ بسته‌بندی هم اقدام کرده و در این راستا تاسیسات شرکت زرگوشت در جاده بهشت‌زهرا را اجاره کرده و روزانه ۲۵ تن مرغ را در آنجا بسته‌بندی می‌کند.
علاوه بر آن با عقد قراردادهایی با چند واحد مرغداری تخم ‌مرغ هم به سبد محصولات مجموعه افزوده شده است تا از امکانات حمل‌ونقل جاده‌ای و توزیع شرکت حداکثر استفاده به عمل‌ آید.
مشتریان اصلی سامانه آوای پایتخت را شهرداری‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت تعاونی ادارات دولتی تشکیل می‌دهند و این شرکت با تمرکز بر عرضه محصولات با کیفیت و برخوردار از قیمتی رقابتی و ارزان و زیر قیمت تنظیم بازار توانسته به قطبی در تامین نیاز بخشی از شهروندان در استان تهران تبدیل شود.
استقبال قابل توجه از محصولات شرکت موجب شده مدیران و سرمایه‌گذاران این واحد در صدد توسعه آن برآیند که در این راستا طرحی مدون تهیه شده است.
گمان می رود با اجرای این طرح حجم تولید به سه برابر و تعداد کارکنان شرکت به دو برابر افزایش پیدا کند که به معنای افزایش سهم سامانه‌آوای پایتخت در تامین نیاز استان به گوشت قرمز و مرغ خواهد بود.
مهندس صادقی در این نشست با تقدیر از عملکرد این واحد از همکاری مدیران و کارکنان آن با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برای آرامش بخشیدن به بازار گوشت و مرغ استان و متعادل نگه داشتن قیمت‌ها قدردانی کرد.