لایحه ساماندهی مشاغل شهری تصویب شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لایحه ساماندهی مشاغل مزاحم و دیگر مشاغل، با شرایط مشخص به تصویب شورای شهر رسید. ندا واشیانی پور اظهار کرد: لایحه ای به همراه آئین نامه پیشنهادی مدیریت و ساماندهی مشاغل مزاحم شهری در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شد. وی افزود: این لایحه در چندین جلسه در کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری مورد بررسی قرار گرفته بود و نتیجه کمیسیون در صحن علنی تصویب شد. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در رابطه با آئین نامه مدیریت و ساماندهی مشاغل شهری تصریح کرد: این آئین نامه شامل ۱۱ بند است که ماده یک آن به کلیات فعالیت های مشاغل مزاحم پرداخته است. واشیانی پور ادامه داد: این آئین نامه مشاغل را به ۳ دسته مشاغل سبز، زرد و قرمز تقسیم بندی کرده و در محدوده معینی از سطح شهر برای آنها جانمایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مشاغل سبز آن دسته از مشاغلی هستند که نیاز مردم به آنها به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه است و آلایندگی از خود برجای نمی گذارند. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد مشاغل زرد ابراز کرد: این مشاغل با رعایت قوانین و مقررات و بحث های کارشناسی می توانند در محدوده و حریم شهر و در شهرک ها و مجتمع های تجاری به فعالیت خود ادامه دهند. واشیانی پور مشاغل قرمز را دارای آلایندگی هایی دانست که در حریم شهری نباید فعالیت داشته باشند و گفت: این مشاغل نیز باید در شهرک ها و مجتمع های تجاری مخصوص طبق ضوابط مربوطه مستقر شوند. وی اذعان کرد: ماده ۳ این آئین نامه در خصوص محل استقرار مشاغل و فعالیت های شهری است که با توجه به ترافیک و تراکم جمعیتی شهر به ۲ منطقه ویژه و غیر ویژه تقسیم می شود. واشیانی پور اعلام کرد: ماده ۴ آئین نامه در خصوص بهای خدمات مشاغل مزاحم در خصوص پرداخت عوارض آنها به شهرداری و ماده ۵ آن نیز در رابطه با شناسایی و اطلاع رسانی است.

وی، ماده ۶ این آئین نامه را در خصوص صدور استعلامات بیان و تصریح کرد: ماده ۷ نیز در خصوص به روز رسانی است که فهرست مشاغل مزاحم تا پایان اردیبهشت ماه هر سال توسط سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تعیین و پس از اخذ تائیدیه حوزه معاونت خدمات شهری به شهرداری مناطق ابلاغ می شود. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص نظر کمیسیون بهداشت در این خصوص اعلام کرد: کمیسیون مذکور با تاکید اینکه، شهرداری موظف است زیرساخت های لازم جهت اجرای آئین نامه را در مناطق ۱۵ گانه ظرف مدت ۲ ماه پس از ابلاغ تامین کند و اینکه معاونت ترافیک و سازمان آتش نشانی موظف است با همکاری سازمان میادین شیوه نامه پاسخ گویی مندرج در این آئین نامه را طی ۲ ماه پس از ابلاغ جهت اجرا تهیه کردهو، به تصویب رساند. واشیانی پور در ادامه بیان کرد: البته شهرداری باید هماهنگی های لازم با سازمان محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی در جهت پاسخگویی به استعلامات مندرج این آئین نامه را طی ۲ ماه پس از ابلاغ، جهت اجرا تهیه کند.

وی موارد اعلام شده را جزو شرایط این آئین نامه دانست و افزود: اجرای آئین نامه پس از یک سال در شورای شهر بررسی می شود تا نقاط ضعف آن اصلاح شود و پیوست فرهنگی آن نیز تدوین شود. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان در قسمت دیگر سخنان خود افزود: یک لایحه یک فوریتی در خصوص پیشنهاد نرخ کرایه های حمل و نقل دانش آموزی مربوط به سال تحصیلی ۹۶-۹۵ نیز به شورای شهر ارائه شده بود که یک فوریت آن رای آورد و برای بررسی بیشتر به کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست ارجاع داده شد.

عضو هیات حل اختلاف مشخص شد

واشیانی پور بیان کرد: لایحه به همراه پیشنهاد انتخاب و معرفی یکی از اعضای شورای شهر جهت عضویت در هیات حل اختلاف موضوع ماده ۳۸ آئین نامه معاملات شهرداری اصفهان مطرح شد، که آقای سید کریم داوودی با رای اعضای شورای شهر انتخاب شد. وی تصریح کرد: لایحه به همراه توافق نامه ای تنظیمی توسط شهرداری منطقه ۴ در آزاد سازی ۹۸۵ متر مربع عرصه در مسیر خیابان سلمان فارسی در ازای واگذاری ۷۴ متر مربع گل انداز جوی مجاور و صدور پروانه ساخت بر روی عرصه ۱۲۶۶ متر مربعی متعلق به مالک مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به انتخاب رئیس و هیات رئیسه در هر سال اشاره کرد و افزود: این انتخابات در کمال صحت انجام شد و در نهایت تغییری در این ساختار پدید نیامد.

991 میلیارد تومان از بودجه کل، در 5 ماه محقق شد

واشیانی پور در پایان به ارائه شرح مختصری از روند شورای دوره چهارم پرداخت و اشاره کرد: تاکنون در شورای دوره چهارم ۱۴۶ جلسه علنی برگزارشده است که ۱۲ جلسه از آنها فوق العاده بوده است. وی افزود: کل مصوبات این دوره از شورا ۷۴۲ مصوبه بوده که ۲۶۷ مصوبه مربوط به سال ۹۴ است. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه کمیسیون امور اقتصادی حقوقی و گردشگری، تاکنون ۱۱۶ جلسه و ۱۵۱ لایحه داشته است، تصریح کرد: ۳ طرح در این کمیسیون ارائه شده است. واشیانی پور خاطرنشان کرد: در کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری، ۱۳۱ جلسه برگزار ۵۱ لایحه و ۶ طرح ارائه شده است. وی با اشاره به اینکه کمیسیون حمل و نقل و محیط زیست ۱۱۸ جلسه، ۴۰ لایحه و ۵ طرح داشته است، ادامه داد: کمیسیون عمران و شهرسازی نیز ۱۱۵ جلسه، ۲۹ لایحه و ۵ طرح داشته است؛ همچنین کمیسیون فرهنگی نیز ۱۴۱ جلسه، ۴۸ لایحه و ۶ طرح را ارائه داده است. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان به بودجه امسال شهرداری اصفهان که ۲۶۵۰ هزار میلیارد تومان است اشاره کرد و گفت: در ۵ ماهه ابتدایی سال، ۹۹۱ میلیارد تومان از این بودجه محقق شده که معادل ۳۷.۴ درصد از این بودجه است.