قایق لوکس به سبک لکسوس

جابه‌جایی‌ حوزه فعالیت در صنایع از موضوعاتی است که همواره وجود داشته و برخی تولید‌کنندگان و شرکت‌های نرم‌افزاری و مبتنی بر فناوری به سمت خودرو‌سازی تمایل پیدا می‌کنند که گوگل نمونه‌ای از آنها است و برخی شرکت‌های خودرو‌سازی هم ممکن است در سایر بخش‌های صنعت ورود پیدا کنند. اخیرا شرکت لکسوس از غولی دریایی رونمایی کرده که زیر نظر مالک خود تویوتا آن را ساخته است. صنعت خودرو‌سازی به‌عنوان صنعتی مادر از بسیاری از دانش‌ها استفاده می‌کند تا محصولاتی رقابتی، قابل اتکا و ایمن تولید کنند و به دلیل دانش فنی که وجود دارد حرکت به سمت سایر بخش‌های صنعتی می‌تواند راحت‌تر باشد.

از این جهت برخی خودرو سازان پیش از این وارد صنعت قایق‌سازی شده‌اند که از معروف‌ترین آنها‌ ای‌ام‌جی (AMG) یکی از زیر‌مجموعه‌های بنز است که خودروهایی با عملکرد بالا تولید می‌کند و محصولاتش از شهرت جهانی خاصی برخوردارند. شرکت‌ ای‌ام‌جی قایق معروف Arrow را تولید کرده است که قایق فوق سریع با قابلیت‌های بالا به حساب می‌آید و در مسابقات قایقرانی سرعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. استون مارتین به‌عنوان یکی از خودرو سازان انگلیسی در این زمینه هم فعالیت‌هایی داشته است و قایق تفریحی AM۳۷ که از سرعت زیادی برخوردار بوده و بیش از ۵/ ۱ میلیون یورو قیمت دارد را تولید کرده است. شرکت بوگاتی هم در این میان حضوری فعال داشته و در کنار ابهتی که در دنیای ماشین‌ها برای خود رقم زده است در دنیای قایق‌ها هم فعالیت‌های چشمگیری داشته است که محصولاتش محدود و قیمت‌هایی نجومی دارند. خودرو‌سازان اروپایی نشان داده‌اند که علاوه بر موفقیت در خودرو‌سازی در ساخت قایق‌های خاص هم تبحر دارند. لوکس سازان دنیای ماشین‌ها در زمینه تولید قایق‌های پر‌قدرت و پر‌شتاب هم چیزی کم نگذاشته‌اند و در این حوزه هم در حال باز تعریف رکوردها هستند. اخیرا شرکت لکسوس از قایقی مفهومی رونمایی کرده که از هر جهت یک سر و گردن بالاتر از رقبای خود قرار دارد. این قایق ۸۸۵ اسب بخاری در میامی رو‌نمایی شده است و با توجه به قدرت موتوری که دارد می‌تواند با سرعت زیاد آب‌ها را بشکافد و باعث شود نگاه‌ها نسبت به توانایی شرکت مادریش جلب شود. لکسوس در حالی از اولین قایق خود رونمایی می‌کند که در زمینه ساخت خودرو موفق عمل کرده است و خودروهایش در بسیاری از کشورهای دنیا به فروش می‌رسند. لکسوس به‌عنوان یکی از زیر شاخه‌های تویوتا فعالیت خودرو‌سازی خود را با تمرکز بر لوکس‌سازی محصولات متنوعی تولید می‌کند. این قایق خاص، پر‌قدرت و البته زیبا از سوی بخش دریایی تویوتا و زیر نظر لکسوس ساخته شده است که از دو موتور ۸ سیلندر لکسوس برای تولید نیروی عظیم استفاده می‌کند.

براساس اطلاعاتی که لکسوس منتشر کرده این قایق با طول ۷/ ۱۳ متری می‌تواند ۸ نفر را در خود جای دهد و سرعتش نزدیک به ۸۰ کیلومتر در ساعت است. بخش اعظمی از قایق از فیبرکربن ساخته شده و در برخی بخش‌ها هم از موادی که در خودروهای سوپر‌اسپو‌رت مورد مصرف دارد استفاده شده است. استفاده از مواد پیشرفته در بدنه و اجزای قایق باعث کاهش وزن آن شده است و همچنین سرعت آن را افزایش داده است. به علت سخت بودن کار با این مواد پیشرفته و جدید در قایق، بخش دریایی تویوتا از شرکتی متخصص در این زمینه کمک گرفته است تا طرحش با دقت زیاد و اصولی به مرحله اجرا برسد. در این قایق فضایی برای خواب وجود ندارد، اما دوش حمام و آشپزخانه و اجاق گاز و امکاناتی از این قبیل در آن فراهم شده است. نمونه اولیه که ساخته شده برای فروش نخواهد بود، اما تویوتا به دنبال این است که در آمریکا برای این محصولش بازاریابی کند و آنها به دنبال تولید محصولات دیگر این چنینی هستند تا فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

بخش دریایی تویوتا از سال ۱۹۹۰ کار خود را آغاز کرده است و در سال ۱۹۹۷ اولین قایق‌ها را تولید کرده‌اند که فقط در ژاپن به‌فروش می‌رسیده و صادراتی نبوده است. در واقع این پروژه اولین اقدام تویوتا (مالک لکسوس) برای بازارهای جهانی است که به‌طور ویژه و خاص در آمریکا متمرکز شده‌اند و این دلیل رونمایی این قایق در میامی آمریکا بوده است. تویوتا در قایق‌های قبلی خود از موتورهای دیزل لندکروزر استفاده می‌کرده است. طراحی این قایق خلاقانه و تا حدودی آینده محور است و با شکل و بدنه آیرودینامیکی که دارد علاوه بر آب باعث شکافته شدن هوا هم می‌شود تا به حداکثر سرعت خود برسد. این قایق با توجه به سرعت و امکاناتی که دارد برای سفرهای یک روزه ایده‌آل به نظر می‌رسد.

قایق لوکس به سبک لکسوس

قایق لوکس به سبک لکسوس