دنیای اقتصاد: آنچه بین رونالدو و رافا بنیتس گذشت شباهت زیادی به روابط محرم نویدکیا و حسین فرکی در ماه‌های گذشته داشت. بر کسی پوشیده نیست که از ابتدای فصل محرم نویدکیا به خاطر مسائلی که هیچوقت به صورت شفاف مطرح نشد با حسین فرکی، سرمربی سپاهان اختلاف پیدا کرد، اختلافی که در نهایت به صورت غیر مستقیم فشارها را روی حسین فرکی بیشتر کرد تا در نهایت او به خاطر نامساعد بودن شرایط کاری‌اش در اصفهان از این تیم برود.

وقتی حسین فرکی استعفا داد بسیاری از فوتبال دوستان و رسانه‌ها باشگاه سپاهان را به خاطر رفتار مدیریت و کوتاه آمدن در مقابل مواضع نویدکیا مورد انتقاد قرار دادند و حتی از لفظ "محرم سالاری" در واکنش به اتفاقات باشگاه سپاهان استفاده کردند اما حالا چند ماه بعد از خاتمه ماجرای فرکی و نویدکیا در سپاهان، داستانی مشابه، در مادرید و باشگاه رئال پیش آمده است. کریس رونالدو، برنده ۳ توپ طلای جهان با سرمربی تیمش یعنی رافا بنیتس اختلاف پیدا کرد و کار به جایی کشیده شد که رونالدو گفت در رئال یا جای اوست یا جای رافا!

نکته جالب اینکه هم حسین فرکی و هم رافا بنیتس نتایج چندان بدی در رقابت‌های این فصل نگرفتند اما اختلاف با ستاره تیم جایگاه آنها را در تیم متزلزل کرد. جالب‌تر اینکه در هر دو مورد زمزمه‌های اخراج یا استعفا پس از باخت خانگی پرگل برابر رقیب سنتی به وجود آمد، در سپاهان پس از باخت ۳ بر صفر برابر استقلال و در رئال مادرید پس از باخت خانگی ۴ بر صفر برابر بارسلونا.

بالاخره همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بنیتس هم از رئال مادرید اخراج شد تا مشخص شود توانایی کنار آمدن با ستارگان و بزرگان تیم هنر یک سرمربی است و البته اختلاف با آنها به حق یا ناحق منجر به متزلزل شدن جایگاه سرمربی در تیم می‌شود. در واقع اختیارات و نقش یک کاپیتان و بزرگتر در تیم هرگز مانند بازیکن معمولی تیم نیست و سرمربی اگر هنر کار کردن با بزرگان تیم را داشته باشد، هم جایگاه خودش را محکم کرده و هم در روند مثبت تیم تأثیر بیشتری گذاشته است.