ایسنا- استاندار خراسان‌شمالی بر تهیه نقش جامع سرمایه گذاری در این استان تا پایان آذر ماه امسال تاکید کرد.محمدرضا صالحی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیرکل اداره اقتصاد و دارایی استان را مکلف کرد تا ظرف دو ماه آینده نقشه جامع سرمایه گذاری استان را با همکاری مدیران اجرایی استان تهیه و تنظیم کنند تا همه سرمایه‌گذاری‌ها در استان با برنامه از پیش تعیین شده، مشخص و حساب شده انجام شود.

استاندار خراسان شمالی همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان را موظف کرد تا از اعتبارات سازمانی خود، اعتباراتی را به بازاریابی، تبلیغات و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان تخصیص دهد. صالحی اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید بتوانند از سهم ۶۰ درصدی اعتبارات ملی در بخش تملک دارایی‌ها به خوبی استفاده کنند و نسبت به جذب این سهم برای استان تلاش کنند. استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنانش نسبت به واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: این موضوع یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی است و باید در واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی به ویژه پروژه‌های نیمه تمام سریع‌تر اقدام شود.

صالحی با اشاره به سفر هفته گذشته مسئول پیگیری مصوبات سفر رهبر انقلاب به این استان و بررسی پروژه‌های نیمه تمام، خاطر نشان کرد: نماینده دفتر مقام معظم رهبری در سفر هفته گذشته خود به خراسان‌شمالی با تخصیص هزار میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مصوب شده در سفر رهبری به این استان موافقت کرد. استاندار خراسان شمالی فرمانداران شهرستان‌های استان را نیز مکلف به نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر اجرای پروژه‌های در حال اجرا در شهرستان‌ها کرد و یادآور شد: مدیران کل ادارات دولتی همانطور که انتظار دارند وزارتخانه‌ها اختیارات بیشتری برای تخصیص و هزینه کرد اعتبارات در استان و اجرا و نظارت پروژه‌ها به آن‌ها بدهند، آن‌ها باید اختیارات بیشتری در این حوزه‌ها به روسای ادارات شهرستانی خود بدهند تا واگذاری، اجرا، نظارت و بهره‌برداری از پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.