افزایش 200 کیلومتری خطوط ویژه اتوبوس

دنیای اقتصاد- رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد درباره اینکه طرح حمل و نقل هسته مرکزی مشهد به چه صورت است؟ گفت: فعلا از سوی مشاور طرح‌های مختلف و متنوعی ارائه شده است، اما ممکن است اکنون طرح‌ها ناقص باشد به همین دلیل بهتر است پس از تکمیل نهایی و تصویب شورا جزئیات آن مطرح شود.

نقش توسعه خطوط مترو در کاهش ترافیک

سیدجلال فیاضی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی دیگر از راه‌های کنترل و ساماندهی ترافیک، راهکار‌های درازمدت و توجه به زیر‌ساخت‌هاست، افزود: مهم‌ترین اقدام شورای چهارم در زمینه کاهش ترافیک، سرعت بخشیدن به عملیات قطارشهری بوده که در این راستا فاز اول خط دو قطارشهری مشهد تا مهر ماه سال جاری و مجموع این خط به طول ۱۴.۵ کیلومتر تا بهار سال ۹۶ به بهره‌برداری خواهد رسید و با توجه به اینکه این خط در محدوده پر‌جمعیتی واقع شده است، قطعا نقش بسیار موثری در کاهش ترافیک خواهد داشت. وی ادامه داد: همچنین خط سه قطارشهری مشهد نیز به طول ۲۸ کیلومتر از الهیه تا شهرک ابوذر که طولانی‌ترین خط متروی این کلان‌شهر است طبق پیش‌بینی اولیه طی چهار سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و طی سه سال حفاری آن به اتمام می‌رسد.

افزایش خطوط ویژه اتوبوس

فیاضی عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات شورای شهر در زمینه کاهش ترافیک، افزایش خطوط ویژه اتوبوسرانی است زیرا با این افزایش خطوط، شاهد افزایش سرعت و کاهش ترافیک خوبی خواهیم بود. وی ادامه داد: درحال حاضر کلان‌شهر مشهد در مجموع ۲۲۲۲ کیلومتر خط اتوبوس دارد که از این مقدار فقط ۱۶ کیلومتر خط ویژه است، اما برای افزایش این خطوط در بودجه سال جاری اعتباری دیده شده و این خطوط به ۲۰۰ کیلومتر افزایش خواهند یافت.