زمینه همکاری اصفهان با سالزبورگ فراهم است
دنیای اقتصاد: ویلفرد هاسلاور، در دیدار با استاندار اصفهان، اظهارکرد: سالزبورگ و اصفهان از ویژگی های مشترک برخوردارند و هر دو استان نقش مهمی در خلق هنر دارند . وی با اشاره به وجود آثار متعدد تاریخی در اصفهان و سالزبورگ افزود: سالزبورگ و اصفهان می توانند در زمینه گردشگری همکاری کنند و در این زمینه تبادل تجربه کنند.

استاندار سالزبورگ اتریش اضافه کرد: سالزبورگ در زمینه توسعه صنعت گردشگری فعالیت های زیادی را انجام داده و از تجربیات خوبی در این زمینه برخوردار شده است. وی با اشاره به اینکه سالزبورگ سعی کرده است بر روی صنعت گردشگری متمرکز شود، تصریح کرد: ما همچنان در زمینه آموزش صنعت گردشگری فعال هستیم و می توانیم تجربیات بدست آمده در این زمینه را به اصفهان منتقل کنیم.

هاسلاور با اشاره به نقش شهر موتسارت در موسیقی جهان ادامه داد: این شهر زادگاه ولفگانگ آمادئوس موتسارت می باشد و در استان سالزبورگ اتریش قرار دارد بنابراین زمینه تبادلات فرهنگی بین دو استان هنرپرور اصفهان و سالزبورگ وجود دارد.وی همچنین گفت: سالزبورگ در بخش تولید البسه ورزشی، انرژی های نو، آب ، علوم پزشکی، صنایع بویژه چوب و تولید قطعات خودرو از دستاوردها و تجربیات خوبی برخوردار است که می تواند در این زمینه با استان اصفهان همکاری کند.

استاندار سالزبورگ با اشاره به اینکه اصفهان از دانشگاههای معتبر در سطح ملی و بین المللی برخوردار است ، ادامه داد: سالزبورگ نیز از دانشگاههای معتبری بویژه در علوم انسانی ، هنر و پزشکی برخوردار است و در زمینه تبادل استاد و دانشجو می توانیم همکاری خوبی با اصفهان داشته باشیم. وی همچنین با اشاره به اینکه در راس هیات اقتصادی و فرهنگی به اصفهان سفر کرده است ، ادامه داد: این سومین هیاتی اتریشی است که پس از توافقات هسته ای به اصفهان سفر می کند و نشاندهنده حسن روابط دو کشور است. هاسلاور اضافه کرد: در سفر به اصفهان دیدارهای خوبی بین بازرگانان دو استان انجام شد و امیدواریم این دیدارها به پویایی اقتصاد دو استان کمک کند.

شایان ذکر است در جریان این دیدار استانداران اصفهان و سالزبورگ اتریش تفاهمنامه همکاری مشترک امضاء کردند.بر اساس این تفاهمنامه، طرفین در زمینه های گردشگری، محیط زیست، صنعت، هنر، آب، فناوری و تبادل دانشجو و استاد با یکدیگر همکاری می کنند.