توصیه‌های مالی برای ازدواج موفق
به تازگی از من پرسیده می‌شود که آیا توصیه‌های مالی برای جوانان محدوده سنی 20 سال در سال‌های قبل از ازدواج دارم؟‌ به همین دلیل، من تجربیات 10سال گذشته خود را در این خصوص برای کسانی که با تنظیم مخارج عروسی و ماه عسل روبه‌رو هستند،‌ به تحریر درآورده‌ام. افرادی که 20 سال نخست زندگی را پشت سر می‌گذارند، با در نظر گرفتن چند نکته برای مدیریت پول می‌توانند بخش قابل توجهی از مشکلات را کاهش داده و در مسیر ازدواج موفق در دهه بعدی زندگی خود باشند. باید توجه کرد بهترین راهنمایی‌های مالی برای ازدواج باید قبل از زندگی مشترک به کار گرفته شود. در این مطلب برخی از راهنمایی‌های مالی برای افرادی که می‌خواهند در آینده ازدواج کنند، عنوان شده است.
برنامه‌ریزی برای مخارج عمده
هنگامی که شما در حال برنامه‌ریزی برای یک رویداد مهم و گران قیمت مانند عروسی هستید، بسیار ضروری است نحوه ذخیره مالی و بودجه‌ریزی را مشخص کنید. بنابراین این مهارت را هم‌اکنون یاد بگیرید. شما می‌توانید تجارب بسیاری را برای پشت سر گذاشتن یک چالش مالی بزرگ کسب کنید. آیا شما در برنامه‌ریزی خود سفری را در نظر گرفته‌اید که دلخواه‌تان باشد، یا اینکه آیا در رویاهای خود به دنبال بردن یک بلیت بزرگ هستید؟ در این مطلب مواردی است که شما را برای مدیریت این مسائل، راهنمایی خواهد کرد. در ابتدا، محاسبه کنید در یک سفر چقدر هزینه شما خواهد شد و در مقابل شما چقدر برای آن هزینه کنار گذاشته‌اید. این به نوعی به بودجه شما وابسته خواهد بود. اگر شما، قبلا مقداری پول برای این گزینه کنار گذاشته‌اید، این میزان پس‌انداز را از بودجه خود کم کنید. با انجام این محاسبه می‌توانید دریابید چقدر پول برای رسیدن به هدف نهایی لازم دارید. اهداف مالی خود را در تعداد ماه‌های مورد نظر تقسیم کنید تا بدانید که به‌طور متوسط برای هر ماه به چه میزان پول نیاز خواهید داشت. این روش باعث می‌شود که شما چشم‌اندازی برای رسیدن به هدف نهایی از نظر زمانی ایجاد کنید.

ممکن است که شما برای دستیابی به این اهداف مجبور شوید برخی از عادات روزانه خود را درخصوص خرید کردن تغییر دهید. ساده‌ترین و موثرترین کار این است که هزینه‌های اضافی روزانه مانند خوردن قهوه صبحگاهی یا خوردن ناهار در بیرون از منزل را حذف کنید. این مبالغ اگرچه طی روز ناچیز می‌شود اما با گذر زمان به مقدار قابل توجهی خواهد رسید. شما به آسانی می‌توانید قهوه یا چای را در خانه درست کنید و همچنین در وعده شام نیز به مقدار بیشتری غذا درست کنید و برای ناهار روز بعد نیز یک وعده غذایی خواهید داشت. اگر غذا خوردن در بیرون را به هفته‌ای یک بار کاهش دهید، طی ماه پول قابل توجهی پس‌انداز خواهید کرد. راه دیگر این است که شما این پس‌انداز را از طریق هدایای دوستان و خانواده خود کسب کنید. شما می‌توانید از دوستان خود درخواست کنید که هدیه‌ها را برای هر جشن شامل تولد، فارغ‌التحصیلی یا سالگرد ازدواج متناسب با هدفتان کادو دهند. این باعث می‌شود که شما از هدیه طرف مقابل بیشتر خوشحال شوید و این یک هدیه ارزشمند از طرف دوستانتان خواهد بود. بنابراین قدری از هزینه‌ها شما نیز از این طریق کاهش خواهد یافت.

بیشتر درآمد کسب کنید
کسب درآمد بیشتر یک استراتژی بزرگ برای کمک به حصول اهداف درآمدی و ایجاد آمادگی برای ازدواج در آینده است. هر از گاهی، در کار خود برخی از موارد را چک کنید و این سوالات را از خود بپرسید: آیا حرکت شما در مسیر شغلی خود رو به بالا است؟ آیا زمان این نیست که با کارفرمای خود درخصوص ارتقای شغلی صحبت کنید؟ حتی اگر در حال حاضر آماده نیستید، باید بدانید که چه کارهایی باید صورت دهید که این ارتقا در سال بعد رخ دهد. آیا وقت آن نشده که درخواست افزایش حقوق کنید؟ در هنگام پرسیدن این سوالات با کارفرمای خود، هیچ وقت احساس ترس نکنید. افزایش حقوق و ارتقا صورت نمی‌گیرد، مگر آنکه شما درخواست کنید. پس این گزینه را یک حق بدانید. اگر شما برای حساب پس‌انداز و برای هنگام بازنشستگی خود، مبلغی را اندوخته‌اید، با ارزیابی دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بیشترین سود را از اندوخته خود کسب کنید. در حال حاضر نرخ بهره بانکی در سطح پایینی قرار دارد، بنابراین برای سایر سرمایه‌گذاری‌های دیگر فرصت مناسبی است. این موارد اگر چه با ریسک بیشتری همراه خواهند بود، اما باعث می‌شود که شما در سن جوانی، سود بیشتری از سرمایه‌گذاری کسب کنید. پس به فکر این باشید که از توانایی‌های خود برای کسب درآمد استفاده کنید.

عاقلانه انتخاب کنید
از آنجا که شما یک مدت زمان مناسب برای قبل از ازدواج در اختیار دارید و می‌توانید مهارت‌های عنوان شده را تمرین کنید، باید در حال حاضر یک حس خوب از ارزش دارایی‌تان ایجاد کنید و میزان دارایی خود را برای ازدواج به یک حد مناسب برسانید. این نخستین گام برای حصول اطمینان از سازگاری مالی با شریک زندگی‌تان است. یکی از پندهای مورد علاقه من از کتاب اخیر کوین اولری با عنوان «حقیقت سخت در خانواده، پول و فرزندان» این است که شخصی که می‌خواهد ازدواج کند، مهم‌ترین تصمیم اقتصادی زندگی‌اش را گرفته است. پس از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی کنید.

خوش بگذرانید
هنگامی که شخص مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید، از روبه‌رو شدن با چالش‌های مالی و حل آن در کنار یکدیگر لذت ببرید. مطمئنا اولین چالش مراسم عروسی خواهد بود و راه‌های بسیاری برای برنامه‌ریزی برای مراسم ازدواج است. راه‌های متعددی نیز وجود دارد که شما بودجه یک مراسم عروسی را تهیه کنید. چالش بعدی نیز می‌تواند برنامه‌ریزی برای ماه عسل باشد، که هزینه آن نیز می‌تواند از سوی دوستان و خانواده به‌عنوان هدیه عروسی تامین شود. هنگامی که شما در موقعیت مالی مناسبی قرار داشته باشید و بتوانید مسائل بودجه‌ای خانواده‌ها را مدیریت کردید، برای هزینه‌های عروسی پس‌انداز لازم داشته باشید، می‌تواند آینده مناسبی را در کنار همسرتان داشته و با او از زندگی لذت ببرید. پس با به‌کار بردن موارد مطرح شده، از همین حالا به فکر مدیریت برنامه‌های عروسی خود باشید.