سیب سمیرم نخستین پروژه ه جذب سرمایه گذاری خارجی
دنیای اقتصاد: مدیر عامل موسسه بین المللی برای فردا (GIFT) گفت: این موسسه با همکاری شرکت های بزرگ سرمایه گذاری جهان آماده همکاری در سرمایه گذاری بخش کشاورزی استان اصفهان است.
به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، اریک استرایسون (Eric Stryson) در دیدار با روسای کمیسیون سرمایه گذاری و کشاورزی اتاق اصفهان افزود:سیب سمیرم نخستین پروژه جذب سرمایه گذاری خارجی است که با حضور بیش از ۲۰ شرکت سرمایه گذاری آسیایی و اروپایی اوایل مهرماه در سمیرم مورد بررسی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در این پروژه کلیه مراحل تولید و فروش شامل مساحت قابلیت کشت، آب مورد نیاز، نحوه تولید ارگانیک،حمل و نقل داخلی و بین المللی و بازاریابی فروش آن در بازارهای جهانی مورد توجه قرار گیرد. وی از آمادگی امضای توافق نامه همکاری بین موسسه برای فردا با اتاق اصفهان خبر داد و گفت: شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در استان اصفهان و جذب سرمایه گذاری خارجی از جمله مفاد این توافق نامه است .
وی موسسه جهانی برای فردا (GIFT) را شرکت خدمات سرمایه گذاری مستقر در هنگ کنگ معرفی کرد که با هدف درک عمیق تر از مسایل جهانی به ارایه خدمات سرمایه گذاری، مشاوره و توسعه کسب و کار بین المللی می پردازد. وی از آمادگی این موسسه برای آموزش راههای مقابله با آلودگی آب و هوا ،استفاده بهینه از مصرف آب در تولیدات کشاورزی نیز خبر داد.
قاسم علی جباری عضو هیات رییسه و رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری و توسعه روابط خارجی اتاق اصفهان در این دیدار گفت: برگزاری جشن سیب در سمیرم و دعوت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی می تواند زمینه فعالیت های جدیدی را برای بخش کشاورزی استان اصفهان ایجاد کند. وی اضافه کرد: اتاق اصفهان آمادگی همکاری با شرکت های بین المللی بازاریابی وسرمایه گذاری در جهت معرفی فرصت های اقتصادی در بخش کشاورزی را دارد .
حمیدرضا قلمکاری عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان در این دیدار خواستار مشخص شدن شاخص و حجم سرمایه گذاری شرکت های عضو GIFTشد و گفت: شرکت های ایرانی می توانند در کنار شرکت های سرمایه گذاری در بازارهای جهانی حضور فعال داشته باشند.
وی خواستار دعوت از شرکت های بزرگ بین المللی در حوزه کشاورزی جهت سرمایه گذاری و تولید مشترک با شرکت های ایرانی شد و گفت:شرکت های بازاریابی و مشاور بین المللی می توانند به عنوان حلقه واسط شرکت های بزرگ تولید محصولات کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی ایران نقش ایفا کنند.
قلمکاری تصریح کرد: استان اصفهان یکی از مستعدترین استان های کشور برای تولید و فرآوری محصولات بخش کشاورزی در تمامی زمینه هاست و می تواند فرصت خوبی برای سرمایه گذاری شرکت های بین المللی باشد.
علی افشاری نماینده پیشین سمیرم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش کشاورزی و گردشگری سمیرم شد و گفت: شهرستان سمیرم دارای مزیت های قبال توجهی در بخش تولیدات محصولات کشاورزی از جمله سیب و همچنین صنعت گردشگری است .