افتتاح اولین مرکز مهارت‎آموزی معلولان در مشهد

دنیای اقتصاد، رها بخشایش- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای خراسان رضوی از افتتاح اولین مرکز دولتی مهارت‎آموزی معلولان کشور در بهمن ماه امسال در مشهد خبر داد. افشین رحیمی طی یک نشست اظهار کرد: این مرکز که با همکاری خیران تأسیس شده و تجهیز آن بر عهده اداره کل فنی و حرفه‎‏ای است، در تقاطع بلوار فلاحی و مروارید واقع شده است.

موانع قانونی طرح استاد، شاگردی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای خراسان رضوی در بخشی از این نشست در خصوص طرح استاد، شاگردی نیز با بیان اینکه طرح با هدف کاهش بیکاری و افزایش اشتغال پیش‎بینی شده است، به تفاهم‎نامه‏های امضا شده برای اجرای آن اشاره کرد و افزود: اما برخی مشکلات قانونی از جمله در حوزه بیمه، تأمین اجتماعی و ... مانع از اجرای کامل این طرح شده با این حال معاون اول رئیس‎جمهور و ستاد اقتصاد مقاومتی در حال پیگیری رفع موانع هستند. وی با بیان اینکه در حال حاضر اجرای این طرح برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد شهید و نیز افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‎کنند، در حال اجراست زیرا حقوق و بیمه آن‎ها توسط این سازمان‎ها پرداخت می‎شود، تصریح کرد: در این طرح افراد جویای کار برای مهارت‎آموزی به صاحبان مشاغلی معرفی می‎شوند که متقاضی شاگرد هستند.

اجرای طرح ملی بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‎ای

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای خراسان رضوی همچنین در این نشست از اجرای طرح ملی بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‎ای استان از ۲۲ تا ۲۷ آبان ماه خبر داد. رحیمی با تأکید بر ضرورت آشنایی صاحبان مشاغل، دانش‎آموزان، دانشجویان، کارجویان و ... با مزایا و ظرفیت‎های بهره‎گیری از آموزش‎های مهارتی فنی و حرفه‎ای، عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این بازدیدها به آدرس اینترنتی irantvto.ir مراجعه کنند.

درخشش خراسان رضوی در مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای خراسان رضوی با اشاره به کسب سه مدال طلا، دو نقره و سه دیپلم افتخار توسط تیم اعزامی استان در مسابقات ملی مهارت، عنوان کرد: این مسابقات با حضور ۴۲۶ نفر از تمام استان‎های کشور به مدت چهار روز در کرج برگزار شد و مدال‎آوران مسابقات این دوره همراه با برگزیدگان مسابقات سال قبل، در اردوی مسابقات جهانی ۲۰۱۷ که در ابوظبی برگزار خواهد شد، شرکت می‏کنند. رحیمی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به راه‎اندازی مرکز مهارت‎آموزی در حاشیه شهر مشهد، خاطرنشان کرد: تملک زمین برای احداث این مرکز با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان در حال انجام است. وی ادامه داد: همچنین ایجاد مرکزی برای اشتغال ۲۰۰۰ نفر زن سرپرست خانوار نیز که حاصل تفاهم‎نامه سه جانبه فنی و حرفه‌ای، ستاد هماهنگی خیریه‌ها و نماینده یونیدو در مشهد است، در حال انجام بوده و این مرکز در حال تجهیز است.