جمشیدتقی زاده معاون پارلمانی وزیر تعاون در شهرضا گفت: بیش از یک‌میلیون نفر در عرصه‌های مختلف تعاونی مشغول به فعالیت هستند. معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ،اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ادامه رشد اقتصادی را از سیاست‌های دولت برشمرد و تصریح کرد: ساماندهی مسائل رفاهی از طریق تأمین اجتماعی و بیمه سلامت از جمله اقدامات مهم دولت در عرصه رفاه عموم جامعه است. تقی زاده ادامه داد: بالای ۱۱ میلیون نفر در طول مدت فعالیت دولت تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند که اقدام بزرگی محسوب می شود. وی افزود: مبارزه ساماندهی شده با انواع فقر، بهبود وضعیت کودکان کار، اجرای برنامه رشد اقتصادی، فقرزدایی اشتغال محور، توسعه صنایع کوچک با هدف حمایت از مناطق توسعه‌ نیافته، مردمی کردن اقتصاد و تحت پوشش بیمه قرار دادن مشاغل غیررسمی از جمله اقدامات دولت است.

وی اصل همراهی با کارگران و کارآفرینان را جزء برنامه های اصلی دولت بیان کرد و ادامه داد: در این زمینه براساس وظایف خود، تسهیلات کم‌بهره را در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌دهیم. معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید کنار هم زیستن را تمرین کنیم، عنوان کرد: با یاری کردن همدیگر در مسائل مختلف قسمتی از آیه شریفه «تعاونوا علی آلبر و التقوی» محقق می‌شود. وی با بیان این که رسیدن به جایگاه اصلی تعاون نیازمند ۱۰ برابر شدن تعاونی‌های موجود در کشور است، خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که جلوی بی‌عدالتی در سطح منطقه‌ای را می‌گیرد، همین تعاونی‌ها است. تقی‌زاده با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار تعاونی در سطح کشور، مدعی شد: دولت در طول سه سال گذشته، سالانه ۶۷۰ هزار اشتغال ایجاد کرده است که مجموع آن دو میلیون و ۲۰۰ هزار اشتغال در طول کل عمر دولت است.

این مسوول تعاون در دولت، با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ رشته خدماتی، تولیدی و صنعتی در تعاونی‌های کشور ارائه می‌شود، گفت: بیش از یک‌میلیون نفر در این عرصه‌های مختلف تعاونی‌ها مشغول به فعالیت هستند. معاون پارلمانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امور مربوط به تعاونی‌ها در سطح استان‌ها، از طریق اتاق تعاون هر استان پیگیری می‌شود. تقی‌زاده شرکت تعاونی کامیون داران شهرضا را یکی از تعاونی‌های بزرگ کشور دانست و گفت: شرکت تعاونی سپاهان گشت، شرکت اتحادیه تعاونی‌های مسکن شهرضا و شرکت تعاونی امین شهرضا از جمله شرکت‌های تعاونی فعال شهرستان شهرضا در سطح کشور هستند. همچنین نماینده مردم دو شهرستان شهرضا و دهاقان در مجلس در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان شهرضا یکی از افتخارات دوران کاری خود را خدمت به جامعه بزرگ تعاون دانست و گفت: این منطقه تعاونی‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف دارد که در سطح کشور نمونه هستند.

سمیه محمودی، شرکت تعاونی کامیون داران شهرضا را اولین شرکت تعاونی کامیون داران کشور نامید و اظهار کرد: این تعاونی در طول سه دهه گذشته اقدامات بسیاری انجام داده و به کشور خدمات زیادی کرده است. محمودی با اشاره به فعالیت تعاونی‌های بزرگ گلخانه‌ای در سطح شهرضا و دهاقان، تصریح کرد: این تعاونی‌ها به عنوان یکی از تعاونی‌های بسیار موفق هستند که سهم خوبی از بازار صادرات محصولات کشاورزی به خود اختصاص داده‌اند. وی ادامه داد: بنده به عنوان یکی از اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه این قول را می‌دهم که در برنامه ششم شاهد تحقق نقش تعاون و تحقق سهم ۲۵ درصدی آن از اقتصاد باشیم. نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم فرهنگ‌‌سازی برای رسیدن به این جایگاه، عنوان کرد: برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند توجه و فرهنگ‌سازی در بخش تعاون هستیم. محمودی با اشاره به دیدار مشترک با معاونت امور روستایی رئیس جمهور، خاطرنشان کرد: مدیران کل استان باید توجه بیشتری به زیرساخت‌های موجود در روستاها برای ایجاد تعاونی‌ها داشته باشند.