تغییر شیوه قیمت‌گذاری کالا قیمت‌گذاری کالا در فروشگاه‌ها
مهندس سعیدجارودی دبیرکنفرانس صنعت پخش ایران:
از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت درخواست کردیم شیوه‌های قیمت‌گذاری کالا که هنوز مانند دوران جنگ و کالا برگی صورت می‌گیرد، خاتمه یابد و این امر مطابق نیاز‌های امروز صورت پذیرد، ایشان نیز با توجه به تسلطی که در این زمینه داشتند، پذیرفتند و دستورات اکیدی جهت رفع این مشکل به مسئولین مربوطه صادر کردند.
دومین همایش صنعت پخش ایران 21 و 22 مهرماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد. مهندس سعید جارودی دبیر کنفرانس در ابتدای سخنانش در مراسم افتتاحیه، از قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مدیران ارشد این وزارتخانه، مدیران میانی، اهالی صنعت پخش، استادان دانشگاه و دانشجویان حاضر در جلسه سپاسگزاری کرد.
وی همچنین از تلاش کمیته‌های مختلف در ۸ ماه گذشته برای برگزاری این کنفرانس باشکوه نیز تشکر کرد و با قدردانی از حامیان علمی، معنوی و مالی برای برگزاری این گردهمایی تخصصی، گفت: صنعت پخش ایران صنعتی نوپاست و در این کنفرانس، شماری از اولین‌های این صنعت حضور دارند که باعث افتخار است.

مهندس جارودی افزود: ما بازوی همراه دولت هستیم و در سال‌های سخت جنگ، کالاهای کمیاب را به طور عادلانه در کشور توزیع کردیم. اهالی پخش سربازهایی‌اند که در کنار سایر افراد جامعه برای آبادانی ایران تلاش می‌کنند.
وی گفت: در ملاقات با وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، بخشی از مشکلات دیرساله صنعت پخش را که فرابخشی بود، مطرح کردیم که وزیر همه را پذیرفت و دستورات اکید برای حل موضوعات داد.

وی اظهار کرد: از وزیر درخواست کردیم شیوه‌های قیمت‌گذاری کالا که هنوز مانند دوران جنگ و کالا برگی صورت می‌گیرد، خاتمه یابد و این امر مطابق نیاز‌های امروز صورت پذیرد، ایشان نیز با توجه به تسلطی که در این زمینه داشتند، پذیرفتند و دستورات اکیدی جهت رفع این مشکل به مسئولین مربوطه صادر کردند. مهندس جارودی افزود: نکته مهم دیگری که در جلسه با وزیر مطرح شد، تغییر مرجع قیمت‌گذاری کالا از محل کارخانه به خرده‌فروشی‌‌هاست. با توجه به مضرات شیوه قبلی، ایشان دستور تشکیل کارگروهی با حضور اهالی صنایع مختلف را صادر کردند، تا این کارگروه بتواند موضوع را به درستی بررسی کرده و با لحاظ دیدگاه‌های کارشناسی، این اتفاق مهم اجرایی شود.

دبیر انجمن صنعت پخش ایران ابراز امیدواری کرد، این پیشنهاد که توسط انجمن شرکت‌های صنعت پخش کشور ارائه گردیده هر چه سریعتر مورد تایید قرار گیرد، زیرا با اجرا شدن آن، تحول شگرفی را در راستای منافع ملی، بخش تولید و توزیع و مردم عزیزمان شاهد خواهیم بود.