اخبار کوتاه - ۲۹ اردیبهشت ۹۴
عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد نیمه شعبان آغاز می‎شود ایرنا- وزیر کشور گفت: عملیات اجرایی خط سه قطار شهری مشهد همزمان با سالروز ولادت امام زمان(عج) در نیمه شعبان آغاز می‎شود. عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه دولت توجه ویژه‎ای به بهبود وضعیت حمل‎ونقل درون شهری مشهد دارد و در این زمینه تمام تلاش خود را انجام می‎دهد، اظهار کرد: فضای بسیار مناسبی برای حل مشکلات دورن‎شهری مشهد میان مسئولان دولتی و شهری شکل گرفته است و مشکلات بافت فرسوده و حاشیه شهر مشهد نیز با همدلی و همزبانی مسئولان و مدیران شهری حل می‎شود.
وزیر کشور به توجه ویژه دولت در اختصاص بودجه جداگانه در حوزه زیارت اشاره کرد و افزود: دولت اعتباراتی را در حوزه زیارت برای برخی شهرها به صورت خاص اختصاص داده که شهر مشهد مقدس نیز از جمله این شهرهاست.

سند ترافیک مشهد تصویب شد
ایسنا- استاندار خراسان رضوی گفت: سند جامع ترافیک مشهد در شورای عالی ترافیک کشور به تصویب رسیده است.
علیرضا رشیدیان با اشاره به اینکه سند جامع ترافیک می‌تواند برای کلان‌شهری مانند مشهد کمک‌کننده باشد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های ویژه‌ای برای مشهد که سالانه پذیرای حدود ۲۷ میلیون زائر است در نظر گرفته شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد به عنوان یک کلان‌شهر در مقیاس ملی باید به عنوان شهری بزرگ‌تر و در مقیاس بین‌‌المللی محسوب شود، تصریح کرد: باید به موضوعاتی مانند حاشیه‌نشینی، بافت فرسوده و ... براساس امکانات بیشترین توجه شود.

بهره‎برداری از پروژه آبرسانی به فضای سبز
کمربند جنوبی مشهد
ایرنا- پروژه آبرسانی به فضای سبز کمربند جنوبی شهر مشهد با حضور وزیر کشور به بهره‎برداری رسید.
خلیل‎الله کاظمی، معاون خدمات و محیط زیست شهری شهردار مشهد در خصوص پروژه آبرسانی به فضای سبز کمربند جنوبی شهر اظهار کرد: این پروژه که با هزینه شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و به طول هشت کیلومتر اجرا شده است شامل پنج مخزن در مجموع با ظرفیت چهار هزار مترمکعب است که دو هزار مترمربع از فضای سبز کمربند جنوبی مشهد را آب‎رسانی می‌کند. وی ادامه داد: با اجرای این پروژه سالانه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در هزینه حمل‎و‎نقل و آب‎رسانی صرفه‎جویی می‌شود.
معاون شهردار مشهد با بیان اینکه سالانه 9 میلیارد تومان برای نگهداری فضای کمربند سبز مشهد هزینه می‎شود، اظهار کرد: آب‎رسانی به این فضای سبز بسیار حائز اهمیت است.

بهره‎برداری از توسعه خط یک قطار شهری مشهد
در هفته دولت
تسنیم- شهردار مشهد گفت: توسعه خط یک قطار شهری مشهد از چهارراه نخریسی به‌سمت فرودگاه مشهد به‌طول پنج کیلومتر در هفته دولت به بهره‎برداری می‌رسد.
سید صولت مرتضوی ضمن قدردانی از حمایت‌های وزارت کشور از شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: بزرگترین خدمت به مردم مشهد توجه به زیرساخت‌هاست و بر همین اساس توجه ویژه‌ای به خطوط قطار شهری مشهد داریم.
شهردار مشهد در خصوص خط دو قطار شهری نیز عنوان کرد: عملیات حفاری این خط بیش از 95 درصد پیشرفت داشته است و تنها 800 متر آن باقی مانده که طی دو ماه آتی به پایان می‌رسد.

۹۰ درصد اتباع بیگانه غیرمجاز
از مرزهای جنوب شرق وارد کشور می‎شوند
مهر- وزیرکشور گفت: به دلیل مدیریت مناسبی که در مرزهای خراسان رضوی و جنوبی انجام شده است، بیش از ۹۰ درصد اتباع بیگانه غیرمجاز از مرزهای جنوب شرقی و استان سیستان و بلوچستان وارد کشور می‌شوند.
عبدالرضا رحمانی فضلی با بیان اینکه طی ۱۰ سال گذشته به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزار نفر تبعه بیگانه غیرمجاز خارجی شناسایی و به کشورشان بازگردانده شدند، بیان کرد: این رقم در سال گذشته به ۶۰۰ هزار نفر رسید.
وزیر کشور با اشاره به اینکه تعداد یک میلیون تبعه غیرمجاز در کشور وجود دارد، افزود: وزارت کشور و دستگاه‎های امنیتی به صورت روزانه در راستای طرد و بازگشت این افراد به کشورشان فعالیت می‎کنند.