با ثبت آمار 24 هزار و 251 نفر شب اقامت طی یک شب، رکورد آمار اسکان زائر و مسافر در مشهد طی چند سال گذشته شکسته شد. با پایان یافتن ماه مبارک رمضان، موج دوم سفرهای تابستانی آغاز شد و پایتخت معنوی ایران نیز پذیرای خیل عظیم گردشگران و زائران بود. طبق آمارهای رسمی منتشر شده، در این ایام بیش از 90 درصد هتل‌های مشهد اشغال شد که با توجه به وجود 50 درصد ظرفیت اقامتی کشور در استان خراسان این آمار رقم بالایی را نشان می‌دهد. اما در کنار این آمار باید به این نکته نیز توجه داشت که همیشه بخش زیادی از مسافران و زائران مشهد در منازل مسکونی اجاره‌ای اطراف حرم ساکن می‌شوند و این منازل منبع درآمد خوبی برای مالکان آنها و قشری به نام زوارکش‌ها هستند.
اما اگر از بحث اجاره کوتاه‌مدت بگذریم، قیمت‌های اجاره و رهن در مشهد ترمز بریده و آنچنان شتابان سیر می‌کند که ممکن است در اثر یک جابه‌جایی شما را به منطقه‌ای پایین‌تر از موقعیت فعلی‌تان پرتاب کند تا قدر عافیت را بدانید. در حال حاضر، اجاره یک واحد ۸۰ متری چند سال ساخت در بلوار پیروزی و فکوری حداقل ماهیانه بین ۹۰۰ هزار تا ۱ میلیون تومان و یا اجاره یک واحد ۱۵۰ متری ۳ خواب در یک منطقه متوسط ماهیانه در حدود ۲ میلیون تومان هزینه دارد. اگر هم قصد رهن کامل یک واحد آپارتمان را دارید حداقل ۵۰ میلیون تومان در حساب داشته باشید و آنگاه کفش به پا کنید و راهی شوید
اجاره بها بدون توجه به آنچه در بازار مسکن می‌گذرد در حال افزایش است و بیشتر خود را متاثر از افزایش تورم سالانه می‌داند، تا قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی. همچنین از آنجا که قراردادهای اجاره بیشتر تمدید می‌شود تعداد موارد قابل عرضه نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است.
pic۱

پارامترهای تاثیرگذار در قیمت اجاره سن بنا، سطح زیربنا، موقعیت، پارکینگ، آسانسور، انباری، مشخصات فنی داخلی،گرمایش و سرمایش است.نرخ های پیشنهادی ستون نبض بازار در هر محله ممکن است به ضعیف ترین یا با کیفیت ترین واحد مسکونی مربوط شود که البته درجه کیفیت محله هم بر این امر تاثیر بسزایی دارد.
قیمت ها بنابر اعلام فروشندگان به insooansoo.com