نقش مشارکت سیاسی زنان در توسعه کشور
دنیای اقتصاد، گروه سیاسی- «همایش بانوان سرزمین امید» به همت حزب اعتدال و توسعه شاخه خراسان رضوی و با حضور قابل‌توجه فعالان سیاسی و اجتماعی در سالن همایش‌های هتل پردیسان مشهد برگزار شد.اجرای چند میزگرد تخصصی با حضور کارشناسان حوزه زنان و فعالان سیاسی و چند سخنرانی از جمله بخش‌های مهم این همایش بود. همچنین این همایش با حضور نامزدان موردحمایت حزب اعتدال و توسعه برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد و پاسخ‌های آن‌ها به مطالبات حضار همراه بود.
در ابتدای این جلسه، دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی با بیان بخش‌هایی از سخنرانی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به جمله تاریخی «میزان؛ رأی ملت است» اشاره کرد و گفت: حزب اعتدال و توسعه در تداوم حمایت از رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات ۱۳۹۲ و علیرغم رد و عدم‌احراز صلاحیت بسیاری از نیروهای قابل‌حمایت از سوی حزب، خود را موظف به حضور در عرصه انتخابات می‌داند. علی‌اکبر شریفی گفت: برای رشد و توسعه ایران اسلامی نیازمند تشکیل مجلسی معتدل و همسو با دولت هستیم که برنامه‌های توسعه اقتصادی و سیاسی دولت تدبیر و امید در عرصه‌های داخلی و خارجی را پشتیبانی نماید و با پرهیز از خشونت و افراط‌گرایی، زمینه‌ساز رشد و توسعه ایران اسلامی شود. دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی ادامه داد: حزب اعتدال و توسعه براساس مشورت و مصلحت اندیشی سوابق نامزدهای شایسته در شهر مشهد را بررسی نموده و به لیستی مشترک با جریان اصلاحات دست یافت. وی ابراز امیدواری کرد: با حضور مردم پای صندوق‌های رأی و پیروزی نامزدان موردحمایت این حزب، زمینه تشکیل مجلسی کارآمد؛ همدل با دولت و همزبان با ملت فراهم شود.

توسعه بدون اعتدال امکان‌پذیر نیست
در ادامه این مراسم میزگردی تخصصی با موضوع ضرورت‌های مشارکت در انتخابات و با حضور دو مدرس دانشگاه برگزار شد. سعیده شکورزاده و راضیه کاشانی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با حضور بر روی صحنه، با ارائه تاریخچه‌ای از مبارزات مردم ایران برای دستیابی به جمهوریت، به بررسی چرایی حضور در انتخابات به‌ویژه لزوم مشارکت زنان در انتخابات پرداختند.راضیه کاشانی در بخش ابتدایی میزگرد با اشاره به لزوم مشارکت عقلاتی در انتخابات گفت: امروز جامعه ما به مشارکت و درایت عقلانی همه انسان‌ها در انتخابات نیاز دارد. وی در ادامه با دعوت از مردم برای رأی دادن به لیست‌ها گفت: رأی دادن به لیست‌ها امکان پیگیری مطالبات را فراهم می‌آورد. پشتوانه حزبی کاندیداها به‌عنوان میز محاکمه‌ای است که شما می‌توانید از طریق آن مطالبات خود را از نمایندگان بخواهید. سعیده شکورزاده دیگر سخنران این میزگرد بود که با اشاره به تاریخچه توجه به توسعه در جهان و ورود آن از حوزه اقتصادی و سپس سیاسی گفت: شاخص درآمد انسان‌های توسعه‌یافته بالاست و لذا برای دست یافتن به توسعه باید در بالابردن درآمد مردم کوشید. توسعه در هر کشوری باید مبتنی بر ساختارهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همان کشور باشد و شاید به این دلیل است که امروز اعتدال که به معنای پرهیز از افراط و تفریط است، ضرورت کشور ماست و توسعه بدون اعتدال امکان‌پذیر نیست. این مدرس دانشگاه در ادامه با برشمردن تعاریف اعتدال و ضرورت‌های آن گفت: رویکرد اعتدال در حوزه زنان هم پرهیز از افراط و تفریط است و سعی دارد عدالت جنسیتی را به ارمغان بیاورد. یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی هر کشوری، مشارکت سیاسی زنان است و در کشور ما مشارکت توده‌ای و انتخاباتی زنان بسیار پررنگ است، اما در سطوح مدیریتی این اتفاق نیفتاده است که دلایل متعددی دارد.

توازن بین کار و زندگی
شکورزاده در ادامه به برشمردن دلایل عدم‌حضور زنان در سطوح مدیریتی پرداخت و گفت: ضرورت تحقق توسعه همه‌جانبه ایجاب می‌کند که از توان تمام افراد جامعه استفاده شود و نمی‌توان با ندیدن نیمی از جامعه به توسعه دست یافت. گفتمان اعتدال درباره زنان و خانواده در مسیر دشواری است و چالش اصلی دولت علاوه بر ایجاد فرصت‌های برابر در اقتصاد و سیاست برای زنان و مردان، ایجاد توازن بین زندگی و کار برای زنان است.پخش کلیپی از نامزدان موردحمایت حزب، سپس سخنرانی محمدرضا کلائی و علیرضا شهریاری، دو تن از نامزدان حوزه انتخابیه مشهد و کلات و بیان برنامه‌هایشان برای حضور فعال در مجلس و پیگیری مطالبات معطل مانده، بخش دیگری از این مراسم بود.بخش پایانی این مراسم به بیان مطالبات حضار و صحبت‌های چندتن از زنان فعال اجتماعی دراین‌باره اختصاص یافت و نامزدان انتخابات با حضور در میزگردی به پرسش‌های مطرح شده توسط آن‌ها پاسخ دادند.