ائتلاف خانه عمران، بیشترین منتخبان را به خود اختصاص داد
دنیای اقتصاد، زهرا صفدری- هفتمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با معرفی 15 عضو اصلی و 7 عضو علی‌البدل در رشته‌های عمران، معماری، برق، مکانیک، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک برگزار شد.


براساس نتایج اعلام شده، در رشته عمران؛ رضا بشیر با ۱۹۶۰ رای، علی سیفی ۱۸۶۵ رای، مجید توتونچی ۱۵۹۹ رای، مسعود ریاضی مظلومی ۱۵۷۰ رای، حسین کامران دیسفانی ۱۵۱۹ رای و حسن پورحسینی با ۱۲۷۳ رای به عنوان اعضای اصلی و هدایت‌الله هاشمی‌نسب با ۱۱۱۲ رای به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.
در رشته معماری؛ آناهیتا زنده‌دلان با 1500 رای، بهروز پیراسته با 1234 رای و احسان قاسمیان با 1138رای به عنوان اعضای اصلی و حمید اخوان با 1095 رای به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.
همچنین مجید مزینانی با ۲۴۳۵ رای و فریدون بهلول خیبری با ۱۰۳۸ رای به عنوان اعضای اصلی و سیدمحمدرضا موسوی تقی‌آبادی با ۹۶۰ رای به عنوان عضو علی‌البدل رشته برق معرفی شدند.

در رشته مکانیک؛ اردشیر فرشیدیان‌فر با ۲۱۲۱ رای به عنوان عضو اصلی و رضا ایرانی با ۶۹۲ رای به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند. در رشته شهرسازی نیز ناصر محسنی با ۲۷۰۱ رای و سینا صبری با ۱۳۹۱ رای به ترتیب به عنوان عضو اصلی و علی‌البدل معرفی شدند.
همچنین احمد اسدی با 1795 رای و لادن عبادی با 1751 رای به ترتیب به عنوان عضو اصلی و علی‌البدل رشته نقشه‌برداری انتخاب شدند و در رشته ترافیک نیز رامین آهوی با 2411 رای و سیدعلی صحاف با 1502 رای به عنوان عضو اصلی و علی‌البدل معرفی شدند.

انتخابات خراسان رضوی بی‌حاشیه‌ترین انتخابات نظام مهندسی کشور بود

pic۱


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به حضور پرشور جامعه مهندسی استان در این انتخابات به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: ۷۳۰۰ نفر از مهندسان استان در رشته‌های مختلف در این انتخابات شرکت کردند که این تعداد بیش از پیش‌بینی‌های ما برای شرکت‌کنندگان در انتخابات بود. مهندسان استان ما افرادی فرهیخته و با شعور بالا هستند که در عمران و آبادانی کشور و استان همواره خدمت کرده‌اند و با همان شعور بالا در پای صندوق‌های رای هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان حاضر شدند.
محمدرضا رئیسی می‌افزاید: با وجود اینکه انتخابات به علت اشکالات فنی نرم‌افزاری در مرکز با کمی تاخیر آغاز شد، اما شاهد شور و حال شرکت‌کنندگان و صبر و بردباری آنها در این تاخیر بودیم به طوری‌که با وجود سه ساعت معطل ماندن، باز هم با درک و فهم بالای خود رای دادند. وی ادامه می‌دهد: هیات اجرایی و هیات نظارت هم در چهار ماه گذشته با تلاش بسیار زیاد، در برگزاری هر چه مطلوب‌تر این انتخابات تلاش کردند و در نتیجه انتخابات خراسان رضوی بی‌حاشیه‌ترین انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور شد.
رئیسی یادآور می‌شود: با وجود اینکه برخی‌ها به دنبال خدشه‌دار کردن انتخابات استان بودند اما این امکان با توجه به برگزاری بسیارخوب و قانونی، برای آنها وجود نداشت انتخاب این افراد نیز نشان از فهم بالای جامعه مهندسی است زیرا جوانانی که انتخاب شدند از افراد بسیار فرهیخته رشته‌های مختلف مهندسی هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی می‌گوید: به نظر من بهترین افراد از همه گروه‌ها انتخاب شدند، افرادی خلاق، متفکر و راسخ که دارای بردباری هستند و امیدوارم با امضای هر چه سریع‌تر ابلاغیه آنها توسط وزیر، نخستین جلسه هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان برگزار و رئیس این هیات مدیره نیز تعیین شود. رئیسی در پاسخ به این سوال که مهمترین اهدافی که از سوی اعضای هیات مدیره سازمان باید پیگیری شود، چیست، اظهار می‌کند: رعایت مقررات ملی در همه رشته‌ها اصل مطلب و وظیفه اصلی هیات مدیره است که امیدوارم منتخبان با تفکر بهتر و توان بیشتر نسبت به دوره گذشته، در مسیر اهداف سازمان گام بردارند.

حضور نمایندگان همه ائتلاف‌ها
در هیات مدیره ارزشمند است
یکی از اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نیز با بیان اینکه از نظر صنفی انتخابات نمونه‌ای برگزار شد، می‌گوید: ائتلاف‌های مختلف مهندسی در هیات مدیره جدید دارای سهم هستند به طوری‌که ائتلاف‌های اصلی حدود ۵۰ درصد هیات مدیره را به خود اختصاص داده‌اند که این موضوع بسیار ارزشمند و نشان‌دهنده این است که هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان استان به سمت یک گروه خاص نرفته است.
علی سیفی که یکی از منتخبان رشته عمران است، می‌افزاید: با توجه به رای‌گیری که انجام شد و ترکیب متوازن اعضا در هیات مدیره، اگر فعالیت سازمان در راستای اهداف اغلب تشکل‌ها باشد، شاهد موفقیت بیشتر نظام مهندسی ساختمان استان خواهیم بود. وی خاطرنشان می‌کند: پیش از برگزاری انتخابات سازمان، نیازسنجی علمی انجام دادیم؛ اهداف و خواسته‌های افراد و انجمن‌های مختلف با توجه به منافع آنها متفاوت است و اگر تنها به سمت یکی از گروه‌ها برویم، از بقیه جامعه مهندسی غافل خواهیم شد.

سیفی تاکید می‌کند: کسی که با کسب 2000 رای انتخاب شده، نماینده همه 33 هزار نفر عضو نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی است و در برنامه‌های خود باید همه اعضا را مدنظر قرار دهد. ما باید ضمن اجرای قول‌ها و تعهدات خود، مطالعه‌ای دقیق انجام دهیم و اعضای هیات مدیره فارغ از اینکه نماینده یک ائتلاف هستند، لازم است برنامه‌ای جامع و اهدافی دست‌یافتنی را در فاصله زمانی سه سال در نظر بگیرند.
این منتخب نظام مهندسی در رشته عمران با اشاره به حضور افرادی باتجربه در میان اعضای هیات مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی می‌گوید: ذینفعان این سازمان نه تنها مهندسان، بلکه همه مردم هستند و هدف ما ارتقاء کیفیت ساخت‌وساز بخش خصوصی با اجرای صحیح قانون است تا طبق فرموده رهبری ساختمان‌هایی پایدار و به دور از تجمل داشته باشیم.