شرکت "بام راه" در سال 1355 تاسیس و تبدیل به مجموعه ای خوشنام در صنعت ساختمان ایران شد. پس از گذشت 37 سال بام راه همچنان به عنوان مجموعه ای پویا به فعالیت های خود با رویکرد بالابردن کیفیت، تعالی سازمان، افزایش خلاقیت و استفاده از آخرین فن آوریها ادامه می دهد.
بام راه طی سال های فعالیت، با وجود موانع اقتصادی همواره در جهت نیل به تعالی در اجرا و مدیریت طیف وسیعی از پروژه های عظیم صنعتی و زیربنایی کوشا بوده و با توفیق در ارائه خدمات مدیریت پروژه، فنی - مهندسی، تدارکات و تامین تجهیزات و ساخت و اجرا در طرح های پیچیده عمرانی، در سال ۱۳۸۴ فعالیت های خود را به اجرای قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت (EPC) گسترش داده و همچنان به فعالیت خود در رشته های آب، حمل و نقل، صنعت و معدن و سازه های زیربنایی و شهری ادامه می دهد.
بام راه بر آن است تا مشتریانش آن را به عنوان شریکی قابل اعتماد و کارآمد در حوزه های تخصصی شرکت به رسمیت بشناسند و در سطح بین المللی به عنوان پیمانکاری منتخب که به اخلاق حرفه ای و انجام تعهد پایبند است، شناخته شود. با توجه به دستاوردهای گذشته، در حال حاضر بام راه حوزه فعالیت هایش را به خارج از مرزها، در کشورهای عراق و سریلانکا گسترش داده و به دنبال راهیابی به سایر کشورهای مستقل مشترک المنافع، خاورمیانه، آفریقا و سایر نقاط جهان است.
در حال حاضر پروژه های در دست اجرای بام راه که در خارج از کشور در جریان است ، به شرح ذیل است:
پروژه سد باسره در ۳۰ کیلومتری سلیمانیه کردستان عراق | مشارکت بام راه ، عمراب | مبلغ قرارداد ۸۵ میلیون دلار| تاریخ عقد قرارداد: ۳۱ جولای ۲۰۱۳

پروژه عملیات احداث تونل پایاب نیروگاه اوما اویا در سریلانکا | مشارکت بام راه، کارگستر، تاناانرژی| مبلغ قرارداد ،۱۸ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار| تاریخ عقد قرارداد: ۱۲ژوئن ۲۰۱۳