مازاد عرضه بر تقاضا،جنگ داخلی قیمت و بالا بودن نرخ بهره های بانکی

مدیر عامل سیمان سپاهان در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه سیمان سپاهان سومین کارخانه بزرگ کشور محسوب می شود ، اظهار کرد: متاسفانه توانمندیهای سیمان سپاهان در میان مسئولان استانی به خوبی شناخته نشده است در حالی که این شرکت جزء سرمایه های استانی و حتی کشوری به حساب می آید. مهندس محمد اسعدی با اشاره به اینکه کشور ایران با ظرفیت تولید ۸۰ میلیون تن سیمان در سال چهارمین کشور تولید کننده این محصول استراتژیک در جهان است،افزود : استان اصفهان بالغ بر ۸.۵ میلیون تن از سیمان کشور را تولید می کند و در همین راستا شرکت سیمان سپاهان ۳.۲ درصد از سیمان تولیدی کشور را تامین می کند . اسعدی با بیان اینکه سال گذشته کشور ایران بالاترین میزان صادرات سیمان در جهان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: سهم ایران از تجارت جهانی ۹.۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت سیمان سپاهان ظرف مدت دوسال گذشته ۸۵۰ هزار تن محصولات خود را به خارج کشور صادر نموده است، اظهار کرد: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به طور متوسط سالانه ۱.۵ میلیون تن به تولید سیمان کشور افزوده شده و در حال حاضر ایران با ظرفیت نامی بیش ۸۰ میلیون تن سیمان رتبه اول خاورمیانه را در اختیار دارد. مدیر عامل شرکت سیمان سپاهان با بیان اینکه در حال حاضر در کشور ۷۲ کارخانه و ۹۶ کوره فعال در صنعت سیمان وجود دارد، افزود: شرکت سیمان سپاهان جزء صنایع سبز کشور به شمار می آید و خروجی دودکش های این شرکت بسیار پایین تر از استاندارهای سازمان محیط زیست می باشد. این در حالی است که خروجی فیلتر های این شرکت به صورت انلاین توسط سازمان حفاظت از محیط زیست نیز پایش می شود.

تولید سیمان سرباره ای ویژگی منحصر به فرد شرکت سیمان سپاهان

اسعدی با اشاره به تولید سیمان سرباره ای به عنوان ویژگی منحصر به فرد این شرکت، افزود: هر میزان که سرباره در تولید سیمان استفاده گردد علاوه بر افزایش مقاومت بتن و سازه ها، گاز گلخانه ای کمتری تولید می شود و طبیعت نیز کمتر تخریب می گردد. وی ادامه داد : این شرکت با سه خط تولید با برترین تکنولوژی روز دنیا،۶ آسیاب سیمان،۱۴سیلوی سیمان،۱۲ خط بارگیری کیسه ای و ۱۰خط بارگیری فله در حال فعالیت می باشد. این شرکت توان تولید ۱۰ نوع محصول به طور همزمان را داشته و در حال حاضر ۵ نوع سیمان تولید می کند. مدیر عامل شرکت سیمان سپاهان با بیان اینکه آزمایشگاه این شرکت به وسایل روز دنیا مانند دستگاه های ایکس ری و میکروسکوپ پلاریزه مجهز است تصریح کرد: این شرکت دارای معادن غنی و یکنواخت مارل بوده و این تکنولوژی بالای ماشین آلات باعث گردیده تا کیفیت محصولات سیمان سپاهان جزء برترین های کشور باشد.

سیمان سپاهان ویژگی های منحصر به فردی در سطح کشور دارد

وی با اشاره به توانمندی های سیمان سپاهان افزود: داشتن مجهزترین آزمایشگاه های کنترل کیفیت ، متصل بودن به شبکه ریلی کشور، داشتن بارگیرخانه تمام اتوماتیک، دپارتمان اختلاط سیمان و سرباره با استفاده از روش اصولی سایش جداگانه ، هلدینگ بودن این شرکت (شرکت فرآورده های بتنی ، شرکت حمل ونقل رهنورد ، شرکت نیکان تجارت شفق و شرکت سرمایه گذاری سیمان سپاهان) و غیره از ویژگی های منحصر به فرد این شرکت است. وی با بیان اینکه سیمان صنعت اشتغال زایی است گفت:تعداد شاغلان مستقیم این صنعت ۴۵،۰۰۰ نفر است و حدود ۲ درصد از کل اشتغال صنعت کشور را شامل می شود.در شرکت سیمان سپاهان تعداد ۱،۱۰۰ نفر مشغول به کار می باشند که ۵۶درصد آنها بومی منطقه هستند. اسعدی با بیان اینکه صنعت سیمان صنعت انرژی بری است، خاطر نشان کرد: صنعت سیمان حدود ۱۴ درصد از مصرف انرژی حرارتی (گاز، مازوت و گازوئیل)و ۳درصد از مصرف انرژی الکتریکی کل صنعت کشور را به خود اختصاص داده و در این رابطه خواستار حمایت ویژه دولت از این صنعت هستیم. مدیر عامل شرکت سیمان سپاهان با بیان اینکه تبلور اقتصاد مقاومتی را در صنعت سیمان شاهد هستیم ، خاطر نشان کرد : چالش های اساسی صنعت سیمان مازاد عرضه بر تقاضا،جنگ داخلی قیمت و بالا بودن نرخ بهره های بانکی است که انتظار داریم دولت با ورود به این عرصه این صنعت ملی را حمایت و مدیریت کند.

سیمان سپاهان یکی از سرمایه‌های استانی و حتی کشوری محسوب می‌شود

مدیرعامل شرکت سیمان سپاهان با بیان اینکه برخی از شرکت ها محصولات خود را زیر قیمت می فروشند ، گفت : یک رقابت مخرب داخلی و جنگ قیمت در صنعت سیمان ایجاد شده است که دولت باید با شیوه های تنبیهی مانند قطع گاز و انرژی ، شرکت های متخلف را از رقابت های مخرب بر حذر دارد. اسعدی با بیان اینکه این کارخانه از ابتدا تا کنون یار و یاور انقلاب اسلامی بوده است گفت: این شرکت ۱۷ شهید سرافراز در دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب اسلامی نموده و در راستای انجام رسالت های اجتماعی خود همواره پیش قدم بوده است کمک به مساحد و اماکن متبرکه منطقه ، کمک به ساخت اتوبان چهارباند امام رضا (ع)، کمک به بهزیستی ، و ... از جمله کمک های این شرکت در حوزه انجام رسالت های اجتماعی - فرهنگی می باشد.درپایان از محصول جدید شرکت سیمان سپاهان ( سپا سبز ) رونمایی شد و آزمایشگاه تحقیقات بتن این شرکت افتتاح گردید.

مازاد عرضه بر تقاضا،جنگ داخلی قیمت و بالا بودن نرخ بهره های بانکی

مازاد عرضه بر تقاضا،جنگ داخلی قیمت و بالا بودن نرخ بهره های بانکی