پیوند  دوباره  سپاهان  با کروات‌ها
دنیای اقتصاد: سکان هدایت سپاهان در حالی به ایگور استیماچ سپرده شد که باشگاه اصفهانی خاطرات خوبی از همکاری با کروات‌ها در گذشته دارد.
زلاتکو کرانچار که خود جانشین لوکا بوناچیچ در سپاهان به حساب می‌آمد نزدیک به سه فصل در اصفهان دوام آورد تا اینکه در آخرین روزهای تابستان سال گذشته به شکلی تقریبا ناگهانی از این تیم جدا شد. چهارده ماه پس از استعفای کرانچار از سرمربیگری سپاهان ایگور استیماچ سرمربی این تیم شد تا سکان هدایت تیم اصفهانی یک بار دیگر به یک مربی کروات سپرده شود.

در این فاصله حسین فرکی نفر اول کادر فنی سپاهان بود و روزهای تلخ و شیرین زیادی را در اصفهان سپری کرد. فرکی که پس از قهرمانی با فولاد در لیگ سیزدهم به خاطر مشکلات جسمانی قید ادامه همکاری با باشگاه اهوازی را زد در روزهایی به اصفهان آمد که هر از گاهی نامش به عنوان جایگزین احتمالی کارلوس کی‌روش در تیم ملی بر سر زبانها می‌افتاد. فرکی خسته از این شرایط به اصفهان آمد تا پس از سپری کردن دوران نقاهت بعد از عمل جراحی خود سرمربی سپاهان شود. او تیمی را که از هفته هشتم تحویل گرفت در پایان یک فصل بسیار پرفراز و نشیب قهرمان لیگ برتر کرد اما حتی این اتفاق بزرگ هم برای ماندگار شدن این مربی در اصفهان کافی نبود. فرکی که به عنوان قهرمان لیگ به سپاهان آمد در همین کسوت هم این تیم را ترک کرد اما به دلایلی که معلوم نیست هرگز نتوانست آنطور که باید و شاید در قلب هواداران جایی پیدا کند تا اینکه در نهایت عطای کار در اصفهان را به لقایش بخشید.

باشگاه اصفهانی پس از یک جستجوی ده‌روزه سکان هدایت تیم خود را مجددا به یک کروات سپرد. در این فاصله البته نام یک کروات دیگر نیز حسابی بر سر زبانها افتاد و دراگان اسکوچیچ حتی تا آستانه نشستن روی نیمکت سپاهان هم پیش رفت اما انتقال این مربی از اهواز به اصفهان در نهایت نافرجام ماند تا با منتفی شدن حضور او جستجو ادامه پیدا کند. در شرایطی که به نظر می‌رسید فرایند انتخاب جانشین فرکی در سپاهان به مرور شکلی خسته‌کننده و فرسایشی به خود گرفته و پیش بینی می‌شد که گمانه‌زنی حول نیمکت این تیم دست‌کم تا چند روز دیگر نیز ادامه داشته باشد، باشگاه اصفهانی اهالی فوتبال را غافلگیر کرد و در بعدازظهر به نسبت کم سروصدای روز پنج‌شنبه که بازی تیم ملی برابر ترکمنستان مهمترین اتفاق آن محسوب می‌شد طی یک اعلام رسمی ناگهان از عقد قرارداد با ایگور استیماچ خبر داد تا در پی فعل و انفعالاتی که پس از جدایی فرکی از این تیم شروع شده بود در نهایت سکان هدایت سپاهان به یک مربی کروات سپرده شود که هرچند سابقه کار در ایران را نداشت اما با فوتبال ما کاملا هم بیگانه نبود.

استیماچ تابستان امسال تا آستانه عقد قرارداد با استقلال پیش رفت اما این انتقال با وجود آمدن این مربی به تهران در نهایت عملی نشد تا حضور او در فوتبال ایران پنج ماه به عقب بیفتد. علاوه بر آن، استیماچ دوست و شاگرد میروسلاو بلاژوویچ هم هست و بعید نیست که سرمربی پیشین تیم ملی درباره فعالیت در ایران به این مربی ۴۸ ساله مشاوره داده باشد. به این ترتیب، گزینه‌ای که از قضا در روزهای پس از جدایی فرکی نامش زودتر از همه نقل محافل رسانه‌ای شد در نهایت و همانطور که گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از آن بود سکان هدایت سپاهان را به عهده گرفت تا مدافع پیشین تیم ملی کرواسی پس از استانکو پوکله‌پوویچ، لوکا بوناچیچ و زلاتکو کرانچار چهارمین سرمربی کروات این تیم اصفهانی باشد.