قطار توسعه در ایستگاه مشارکت و سرمایه گذاری پیشرفت  می کند

معاون سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان گفت: قطار توسعه در ایستگاه مشارکت و سرمایه گذاری است که می تواند پیشرفت کند ما باید در این ایستگاه به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی، تشویق و حمایت های دولتی و روش ها و فرآیندهای مشارکت را به نحو مطلوب ارائه کنیم.

علیرضا حسام نژاد در گفت و گو با دنیای اقتصاد در خصوص نشست هم اندیشی شهرداران و شوراهای اسلامی مراکز استان های کشور(نحوه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی) اظهار کرد: این جلسه ترکیبی از عناصر موثر و خاص و ویژه کل کشور بود که به همت شورای عالی استان ها برگزار شده بود در این جلسه شهرداران و روسای شوراهای اسلامی و مدیران سرمایه گذاری شهرداری های کلانشهرها حضور فعال داشتند.

وی افزود: از طرف دیگر معاون سرمایه گذاری وزیر اقتصاد نیز به عنوان میزبان دیگر مراسم با حضور معاون سرمایه گذاری وزیر اقتصاد حضور داشت و سازمان حمایت از سرمایه گذاری خارجی نیز به شکل تخصصی در این جلسه حضور داشتند. اهمیت این جلسه به این دلیل بود که محافل علمی و دانشگاهیان رشته اقتصاد تمام مدیران شهری کشور را در جریان نحوه سرمایه گذاری قرار دادند و یک همفکری در این زمینه رخ داد. معاون سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان ادامه داد: در این جلسه سه منظر فعال سازی بخش خصوصی، چگونگی جذب مشارکت و فعال شدن محورهای توسعه ای مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که راه برون رفت کل کشور از شرایط رکود نه به صورت شعاری بلکه به صورت تجربی و علمی بحث سرمایه گذاری و مشارکت است.

حسام نژاد با اشاره به اینکه مدیران شهری تهران به این نتیجه رسیده اند که برای اداره تهران هیچ راهی جز فعال نمودن بخش خصوصی نیست، گفت: اصفهان نیز به عنوان یک کلانشهر باید در همین مسیر قرار گیرد و کارشناسان اقتصادی به این نتیجه رسیده اند که هم از نظر علمی و هم از نظر تجربی سرمایه گذاری راه برون رفت از شرایط فعلی اقتصادی است. وی تاکید کرد: قطار توسعه در ایستگاه مشارکت و سرمایه گذاری است که می تواند پیشرفت کند ما باید در این ایستگاه به دنبال جذب سرمایه گذار خارجی، تشویق و حمایت های دولتی و روش های و فرآیندهای مشارکت را به نحو احس ارائه کنیم.

معاون سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان تاکید کرد: مدیران شهری کشور از پروژه های شهری اصفهان ابراز خشنودی کرده و برخی از این پروژه ها مثل آکواریوم، پمپ بنزین های کوچک و شهرک سلامت را از ما پیگیری می کردند که نشان می دهد پروژه های مشارکتی اصفهان نه تنها برای این شهر بلکه یک بعد ملی دارد. حسام نژاد خاطرنشان کرد: در بحث سرمایه گذاری در اصفهان تعامل بسیار خوبی وجود دارد و عمدتا دستگاه ها با یکدیگر تعامل دارند یعنی در واقع تنگ نظری ها و سیاسی بازی ها در بحث سرمایه گذاری خوشبختانه در اصفهان نیست.