استقبال صنعتگران   از استاندار جدید
انتصاب مهندس حسین هاشمی به عنوان استاندار جدید تهران واکنش‌ مثبت صاحبان صنایع و فعالان بخش معدن را به همراه داشت و با توجه به پیشینه هاشمی، سکانداری او در استانداری تهران را به فال نیک گرفتند. سید حسین هاشمی، سکانداری استان تهران را در شرایطی بدست گرفته است که موقعیت صنعت، تولید و اشتغال استان تهران با حدود 17 هزار واحد صنعتی مجاز، بیش از 100 هزار واحد غیر مجاز و 400 هزار واحد صنفی در تنگنای شدید قرار دارد .
هاشمی تا آن جا که به تولید و کارآفرینی مربوط می‌شود چهره گمنام و ناشناخته‌ای نیست. برای اثبات این ادعا کافی است به معرفی او به عنوان چهره برتر اقتصاد در جشنواره صنعت سال 90 یا تجلیل از او به عنوان چهره ماندگار صنعت در جشنواره قهرمانان صنعت در سال 86 اشاره کرد.
فهرست عناوینی که هاشمی را به کار، تولید و فعالیت‌های اقتصادی مرتبط می‌کند به قدری بلند است که در این مجال نمی‌گنجد.
حضور طولانی در صف قانونگذاران مجلس شورای اسلامی و فعالیت به عنوان رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس یا عضو هیات‌رئیسه گواهی بر توانمندی‌های هاشمی و اشراف او بر مسائل مرتبط با بخش صنعت و معدن است.علاوه بر آن معاونت هماهنگی و مجلس وزارت صنایع و معادن تا سال ۷۰ و سرپرستی اداری و مالی وزارت صنایع تا سال ۸۴ هم در کارنامه هاشمی به چشم می‌خورد تا موقعیت او را به عنوان فردی آشنا به امور تولید و کارآفرینی تثبیت کند.
همین اشراف باعث شد هاشمی به عضویت کمیته بررسی پیشنهادها و تبیین راهکارهای شناسایی قوانین مخل تولید در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی درآید. فعالان تولید به دلیل همین پیشینه با معرفی هاشمی به عنوان استاندار جدید تهران به وجد آمدند و خرسندی خود را از این انتصاب نشان دادند.
آشنا بودن هاشمی با دنیای تولید و موانعی که در مسیر تولید و کارآفرینی وجود دارد، رابطه قوی او با قانونگذاران مجلس و در نهایت نزدیکی او با مدیران ارشد دولت تدبیر و امید نویدبخش دوره‌ای نو در مدیریت استان تهران است.
این انتصاب در راستای برنامه‌های دولت دکتر حسن روحانی برای ایجاد تحول در حوزه اقتصاد و به جنب‌وجوش در آوردن فعالان اقتصادی است و بیانگر اولویت داشتن اشتغال و تولید در همه سطوح است.
فعالان بخش صنعت و معدن از وجود قوانین دست‌وپاگیر و زائد، سنگ‌اندازی برخی دستگاه‌ها در مسیر تولید، بی‌عدالتی در اختصاص تسهیلات بانکی، کمبود مواد اولیه و دشواری‌های واردات، قوانین بیمه‌ای و مالیاتی و همچنین بی‌مهری برخی دولتی‌ها ناخرسندند.
در میان این موانع، انتصاب هاشمی نور امیدی است که می‌تواند شرابط را به نفع تولید و کارآفرینی تغییر دهد.
امید می‌رود حضور هاشمی در راس مدیریت اجرایی استان شرایط را به سمت و سویی ببرد که همگام با افزایش حمایت‌ها از تولیدکنندگان راه بر بازنگری در قوانین و حذف قوانین بازدارنده و مخل تولید هموار شود.