این روزها کودکان مانند اغلب ما علاقه زیادی به بازی با ابزارهای دیجیتال شخصی و به‌خصوص مدل‌های هوشمند آنها پیدا کرده‌اند و به همین دلیل دوست دارند با این ابزار حتی اگر متعلق به آنها نباشد هم بازی کنند. به همین دلیل هم هست که اگر شما هم از دستگاه‌های هوشمندی مانند گوشی‌های اندرویدی، تبلت یا دستگاه‌های مجهز به سیستم‌ عامل iOS استفاده می‌کنید با این مشکل مواجه شده‌اید که کاربران کوچک در خانواده‌تان دوست دارند گوشی شما را بگیرند و مدتی را با آن سرگرم شوند.
با این اوصاف بد نیست برای اطمینان از مفید بودن زمانی که کودکان با این دستگاه‌ها سپری می‌کنند و همچنین اطمینان از دور ماندن آنها از انجام بازی‌های خشن و نامناسب، حداقل چند برنامه و بازی مناسب سن آنها را روی دستگاه خودتان نصب کنید؛ برنامه‌هایی که می‌توانند علاوه‌بر سرگرم کردن کودکان شما، مطالبی مانند دنیای حیوانات، موسیقی و حتی برای سنین بالاتر آشنایی با زبان انگلیسی را با خود داشته باشند. در اینجا فهرستی از بهترین بازی‌های ویژه کودکان و سازگار با ابزارهای اندرویدی و iOS در سال ۲۰۱۴ را که به تازگی منتشر شده است، می‌بینید.

بازی Petting Zoo
pic1
این بازی که مناسب کودکان پنج ساله و پایین‌تر است در قالب لمس و کشیدن انگشت روی ۲۱ حیوان مختلف عمل می‌کند. با لمس این حیوانات از عکس‌العمل آنها متعجب خواهید شد. این برنامه با ترکیب انیمیشین‌های دستی و قرار گرفتن حیوانات در موقعیت‌های مختلف، کودک را سرگرم خواهد کرد. به‌عنوان مثال می‌توانید عکس‌العمل یک فیل را در حمام مشاهده کنید یا از حرکات موزون سگ‌ها هیجان زده بشوید. این بازی با اندروید و iOS سازگار است.


بازی Pat the Bunny
pic۲این کتاب تعاملی به کودک شما این امکان را می‌دهد تا بازی چشم‌ گذاشتن و پنهان شدن را این ‌بار با یک خرگوش انجام دهد، در وان حمام حباب درست کند یا در آشپزخانه موزیک بنوازد و در نهایت در باغ به گرفتن پروانه‌ها مشغول شود. ۱۴ سناریوی کامل برای استفاده کودک شما در این بازی آماده شده است. این بازی با SOi سازگار است.


بازی Bebot
pic۳این روبات دوست‌داشتنی درواقع یک مرجع کامل برای کنترل به روش مالتی تاچ است که در قالب یک روبات کارتونی به کودکان شما امکان کاوش در دنیای صدا و موسیقی را می‌دهد. این بازی با SOi سازگار است.


بازی Peek-a-zoo
pic۴
این برنامه هم به کودکان شما امکان شناسایی حیوانات مختلف را که به خوردن، خوابیدن و فعالیت‌های دیگر مشغولند خواهد داد. کودکان اطلاعاتی درخصوص حیوانات، احساسات و حتی عکس‌‌العمل‌های آنها فراخواهند گرفت. این یادگیری‌ها در قالب گوش دادن به آهنگ‌های کودکانه صورت می‌گیرند. این بازی با اندروید و iOS سازگار است.


بازی Sago Mini Space Explorer
pic5بازی که در آن می‌توانید در میان ستاره‌ها و سیارات مختلف به تفریح مشغول شوید. به فضا سفر کنید و با سورپرایزها و تجربه‌های جالب و مختلف روبه‌رو شوید. دوستان فضایی پیدا کنید و کلا به پیک ‌نیکی متفاوت دعوت شوید. این بازی با SOi سازگار است.


بازی Piano Ball
pic6 بازی با صداها و کاوش در صداها، رنگ‌ها و سازهای محبوب و در نهایت تبدیل کیبورد شما به یک رنگین کمان خلاصه‌ای است از آنچه در این بازی از نظر خواهید گذراند. این بازی با SOi سازگار است.


بازی Marina and the Light
pic7با این برنامه می‌توانید تخیلات و البته خلاقیت را در کودک خود زنده کنید. همراه شدن با Marina برای سفر به دنیای جادویی و کشف نور به همراه دوستانش در این بازی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. این بازی با اندروید و SOi سازگار است.


بازی Little Fox Music Box
pic8کتاب صوتی جالب با آهنگ‌های مختلف و البته امکان ضبط آهنگ‌های شما. این بازی با اندروید و iOS سازگار است.


بازی Toca Hair Salon ۲
pic9کوتاه‌ کردن، رنگ ‌کردن، شانه زدن و سشوار کردن موهای 6 شخصیت جذاب در این بازی مشاهده می‌شود.
این بازی با اندروید سازگار است.


بازی Pinsaic
pic۱۰با این برنامه می‌توانید خلاقیت خود را در قالب بوردهای مختلف با پین‌های منحصربه‌فرد و رنگ‌های بی‌نهایت تقویت کنید. این بازی با iOS سازگار است.


بازی The Human Body
pic۱۱ با مدلی زنده از بدن انسان تعامل داشته باشید. قسمت‌های مختلف به صورت انیمیشنی و فعال دیده می‌شوند. قلب می‌تپد، ریه‌ها تنفس می‌کنند، پوست احساس می‌کند و چشمان می‌بینند. این برنامه برای آشنایی کودکان با نحوه کار بدن انسان طراحی شده است. این بازی با iOS سازگار است.


بازی Papery by 53: Paper
pic۱۲یکی از آسان‌ترین و درعین‌حال زیباترین روش‌ها برای ایجاد طرح‌ها، نمودارها، شکل‌ها و یادداشت‌ها روی آی‌پد و حتی به اشتراک ‌گذاشتن آنها است. این بازی با SOi سازگار است.