9 راهنمایی مالی برای معاملات مسکن
خرید خانه یک تصمیم بزرگ مالی در زندگی هر شخص است. مهم نیست که چه تعداد خانه به دارایی‌های خود اضافه می‌کنیم و این تجربه چندم ‌ما در این خصوص است، هر چه باشد در هر بار خرید، این تجربه‌ای استرس‌زا و روانی محسوب می‌شود. بعد از تجربه خرید 8 خانه و ایجاد یک عمارت بزرگ، من اینجا هستم که بگویم چگونه می‌توان فرآیند خانه‌دار شدن را تسهیل کرد. کلید این کار این است که در مقوله مذکور، انتظارات عاقلانه‌ای داشته باشیم. ما در سال‌های گذشته از دشواری‌های این مسیر، درس‌های حیاتی اندوخته‌ایم و در انتهای این مسیر از این درس‌ها استفاده عملیاتی کرده‌ایم. به بیان دیگر، ما در شرایط بسیار دشوار چیزهایی آموخته‌ایم که می‌تواند برای دیگران نیز مثمر ثمر باشد. در این مطلب 9 راهنمایی وجود دارد که با بهره‌گیری از آن می‌توان شرایط خرید خانه را در شرایطی با حداقل استرس مهیا کرد.
1-با خط قرمز‌های خود عاقلانه برخورد کنید
در حال حاضر من به همراه همسرم، دو منبع درآمد داریم، بدون آنکه بچه‌ای داشته باشیم. با این سطح درآمد می‌توانیم یک خانه متناسب با بودجه خود اجاره کنیم. برای بسیاری از افراد، تعدا زیاد اتاق، متراژ خانه و داشتن یک حیاط بزرگ مهم است، اما ما همیشه برای خرید یک خانه به ۴ مهم توجه می‌کنیم. با توجه به این ۴ مهم ما می‌توانیم تصویری از خرید خانه آینده ایجاد کنیم. کاستن از نیازهای خرید خانه باعث خواهد شد که انعطاف ما در خرید خانه بیشتر شود. ۴ نیاز اصلی ما برای خانه عبارتند از: وجود پارکینگ برای دو ماشین، دسترسی زمانی کمتر از نیم ساعت به مترو، وجود مدرسه ابتدایی معتبر نزدیک خانه و همچنین قیمت اقتصادی خانه براساس بودجه مدنظر ما.

2- متناسب با بودجه، عاقلانه تصمیم بگیرد
بزرگ‌ترین اشتباه ما در طول سال‌های اخیر این بوده که در برخی موارد متناسب با بودجه خود تصمیم نگرفتیم. اگر خانه‌های محله رویایی شما در بازه قیمتی ۳۰۰ هزار دلار تا ۳۸۰ هزار دلار قرار دارد، داشتن یک خط بودجه ۲۵۰ هزار دلاری مناسب این تصمیم نیست و به‌طور یقین استرس زا خواهد بود. به همین دلیل است که من همیشه نیازهای خود را متناسب با بودجه به‌طور همزمان تنظیم می‌کنم. این موضوع باعث خواهد شد که قیاس این دو با هم عاقلانه باشد.

3- هزینه‌های بازسازی را کم کنید
اگر به دنبال خرید خانه نوساز نیستید و توانایی بازسازی خانه مانند رنگ کردن را دارید، این امکان باعث می‌شود که هم از میزان هزینه‌های خانه بکاهید و هم خانه را به شکل دلخواه خود رنگ کرده و بازسازی‌های کوچک را خود انجام دهید. ما می‌دانیم که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید یک خانه رنگین‌کمانی، با صرف چند روز، نقاشی دلخواه را انجام دهند.

4- یک راه خروج داشته باشید
وام مسکن برای ۱۵ تا ۳۰ سال یک تعهد بسیار مهم دارد. با توجه به اینکه در این بازه زمانی با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شویم، بنابراین یک راه خروج برای خرید خانه اعم از اجاره، فروش و سایر موارد قبل از خرید خانه خود تهیه کنید. بسیار مهم است که طرح خرید خانه مطابق با برنامه شما باشد. اگر هدف شما از خرید خانه اجاره است و میزان اجاره با میزان پرداخت وام در یک سطح باشد، این می‌تواند یک گزینه پیشنهادی مناسب برای خرید خانه باشد. اگر «در خروج شما» برای خرید خانه، فروش آن باشد، مطمئن باشید که با در نظر گرفتن سود و زیان به شما ۶ تا ۱۰ درصد بیشتر پرداخت شود.

5-گزینه‌های خود را برای اجاره افزایش دهید
اگر برای خرید خانه خود می‌خواهید از پول اجاره درخصوص پرداخت وام استفاده کنید، گزینه‌های خود برای انتخاب را افزایش دهید. به همین منظور شما می‌توانید از مشاوران متخصص در املاک یا از اپلیکیشن‌های اطلاع رسانی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که افزایش گزینه‌ها باعث می‌شود شما انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

6- خانه خود را به روز نگه دارید
من می‌دانم که تعداد افراد کمی هستند که سعی می‌کنند خانه خود را در فواصل زمانی کوتاه تعمیر و به روز کنند. این مشکل وجود دارد که هنگامی که هزینه‌های خانه را پرداخت می‌کنید، در هنگام فروش،این هزینه ها تغییر قابل توجهی در قیمت خانه نخواهد داشت، اما باعث می‌شود که شما زمان کمتری را برای فروش خانه صرف کنید، زیرا برای یک خانه خوب همیشه مشتری وجود دارد.

7- برای فروش خانه منعطف باشید
اگر می‌خواهید خانه خود را به فروش برسانید و منابع مالی در اختیار دارید، می‌توانید فرآیند فروش خانه را در یک بازه زمانی بیشتری انجام دهید. امکان دارد شما برای فروش خانه یک زمان ۱۰ روزه در اختیار داشته باشید یا یک بازه ۸ ماهه. شاید در زمان جوانی که ذخیره مالی کمتری در اختیار دارید این روند میسر نباشد. بسیاری از فروشندگان به دلیل کوتاه بودن بازه زمانی فروش، خانه‌های خود را به قیمت کمتر ارائه می‌کنند.

8- از مشاوران برجسته استفاده کنید
تجربه نشان می‌دهد که چیزی جز پول نمی‌تواند قرارداد مالی را فسخ کند. من همیشه سعی کردم با مشاورانی کار کنم که خواسته فروشنده را برآورده می‌کنند. به‌عنوان مثال یک فروشنده ملک از ما درخواست کرد که پول را زودتر از موعد مقرر پرداخت کنیم، اما ما با بهره‌گیری از مشاوران توانستیم برای این موضوع حدود ۱۵ هزار دلار تخفیف بگیریم و قرار داد ما طی ۱۰ روز بسته شد. یک مشاور برجسته و قابل اعتماد به دلیل اینکه تجربه زیادی اندوخته، می‌تواند شما را از زیان‌های بزرگ دور نگه دارد. به‌طور معمول افراد بدون داشتن یک برنامه‌ریزی مشخص و بهره‌گیری از مشاوره، در خرید خانه ناموفق می‌شوند.

9-خانه آینده را تصور کنید
همیشه به داشتن خانه امید داشته باشید و خانه‌دار شدن خود را یک هدف دست یافتنی تلقی کنید. این امید باعث می‌شود شما به سمتی حرکت کنید که سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت به سمت خرید یک خانه مناسب متمرکز شود. رویای خانه‌دار شدن را به‌طور مداوم برای خود تکرار کنید.

منبع: www.reluctantlandlord.net