دنیای اقتصاد- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران در نیشابور برگزار می شود. سید سعید سرابی افزود: بحث تعطیلی هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران مطرح نیست بلکه هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران با توجه به این که امسال نیشابور پایتخت کتاب ایران است در این شهر برگزار می‌شود. اواخر سال ٩٤ نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ٩٥ معرفی شد، این اتفاق یک افتخار برای خراسان است که یکی از شهرهای آن در یک رقابت فشرده و بسیار سخت به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شود.

وی ادامه داد: این اتفاق بزرگ هر چند در داخل کشور انعکاس خوبی داشت اما در داخل استان با توجه به اهمیت آن چندان پرداخته نشد و باید یک سری برنامه هایی را برای نیشابور تعریف می‌کردیم که برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب ناشران در نیشابور یکی از مطالباتی است که با همراهی استاندار خراسان رضوی و مسئولان نمایشگاههای فرهنگی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد. سرابی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه کتاب ایران در نیشابور فراهم است افزود: مراحل اجرایی و طراحی این رویداد فرهنگی در نیشابور با اعلام آمادگی مسئولان این شهرستان شکل گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص حضور ناشران ملی در نمایشگاه کتاب نیشابور افزود: دغدغه ای برای حضور ناشران ملی در نمایشگاه نداریم، موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران مساعدت لازم را در این خصوص با نمایشگاه نیشابور دارد. وی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر تقویت جدی ناوگان ریلی افزود: در راستای برگزاری این رویداد ناوگان ریلی از مشهد به نیشابور خدمات لازم ارائه خواهد کرد و همچنین با هماهنگی که با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان انجام شده، نسبت به تورهای گردشگری اقدام خواهیم کرد.