استخر انقلاب در اختیار هیات قرار گیرد

ایمنا- سرپرست هیات شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان گفت: هر هیات شنایی باید یک استخر را به طور کامل در اختیار داشته باشد تا بتواند بحث آموزش و قهرمانی را به طور جدی دنبال کند.

بهمن کیانی والا در مورد برنامه‌های هیات شنای استان اصفهان اظهار کرد: یکی از برنامه های اصلی ما این است که بتوانیم استخر انقلاب را به طور کامل در اختیار بگیریم و اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز در این امر همکاری خوبی با ما دارد. وی ادامه داد: من از ۲۸ اردیبهشت ماه به عنوان سرپرست هیات شنا معرفی شدم که از همان تاریخ تصمیم گرفتیم استخر انقلاب را در اختیار بگیریم و اگر این استخر را داشته باشیم، در مسابقات قهرمانی می‌توانیم نسبت به سال های گذشته بهتر کار کنیم. ما هر سال این استخر را در اختیار داریم اما سال گذشته، چهار سانس در روز را برای بحث قهرمانی به ما واگذار کردند که این چهار سانس برای هیات بسیار کم بود.

استخر انقلاب باید به طور کامل در اختیار هیات شنا باشد

سرپرست هیات شنای استان گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان و فدراسیون شنا در این مدت سعی کردند شنای قهرمانی و نخبه پروری و آموزش را در دستور کارمان داشته باشیم و حمایت هایی نیز از ما انجام شده است اما هیات شنای استان اصفهان تا کنون هیچ استخری را در اختیار نداشته و به خاطر اینکه خود من چندین سال شناگر و ملی‌پوش بودم این موضوع را می فهمم که هر هیات شنایی باید یک استخر را به طور کامل در اختیار داشته باشد تا بتواند بحث آموزش و قهرمانی را به طور جدی دنبال کند.

وی در همین خصوص افزود: هیات شنا سه رشته ورزشی را پوشش می دهد که شامل شنا، شیرجه و واترپلو است و این موضوع، حجم کار را بالا می‌برد و تعداد زیادی شناگر هم تحت پوشش این هیات قرار دارند و به همین خاطر مسئولین استان باید به ما کمک کنند تا بتوانیم یک استخر را در اختیار خودمان داشته باشیم که اگر این اتفاق بیفتد، مطمئن باشید شهر اصفهان به جایگاه واقعی خودش خواهد رسید. اگر ما فقط رشته شنا را داشتیم می توانستیم کارهایمان را به خوبی انجام دهیم ولی الان که سه رشته را با تعداد نفرات بسیار تحت پوشش قرار داده ایم، با این امکانات نمی‌توانیم به خوبی وظایفمان را انجام دهیم.

رکوردشکنی شناگر نوجوان اصفهانی در مسابقات آموزشگاهی کشور

کیانی والا در مورد برگزاری مسابقات شنا در استان اصفهان بیان داشت: در چند روز گذشته ما مسابقات آموزشگاهی کشور را زیر نظر آموزش و پرورش در اصفهان برگزار کردیم که یکی از شناگران نوجوان ما توانست رکورد ۵۰ متر کرال سینه ایران را ارتقا دهد که واقعاً در این مدت مربیان ما و اعضای کمیته های هیات برای موفقیت تیم بسیار تلاش کردند. وی ادامه داد: همانطور که می دانید بیشتر قهرمانان و استعدادهای شنا از مسابقات دانش‌آموزی کشف می شوند و به همین دلیل باید همکاری متقابلی با اداره آموزش و پرورش برقرار کنیم تا بتوانیم در آینده قهرمان های خوبی را تحویل جامعه بدهیم و به همین خاطر سه روز از این مسابقات را در استخر انقلاب برای رده سنی ۱۳ و ۱۴ سال قرار دادیم.

برگزاری مسابقات جام زنده‌رود در شهریورماه

کیانی والا از برگزاری مسابقات جام زنده رود خبر داد و گفت: در اواخر شهریورماه، مسابقات کشوری جام زنده رود را در ردهای سنی پایه برگزار خواهیم کرد. سال گذشته اولین دوره این مسابقات را برگزار کردیم و مطمئن باشید امسال با استقبال خیلی بیشتری برگزار خواهد شد و فکر می کنم حدود ۵۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کنند. وی افزود: برای برگزاری چند مسابقه دیگر از جمله مسابقات واترپلو، به فدراسیون اعلام آمادگی کردیم و اگر بتوانیم اسپانسر جذب کنیم می توانیم میزبانی این مسابقات را به اصفهان بیاوریم.

سرپرست هیات شنای استان اصفهان در مورد آخرین وضعیت برگزاری مجمع انتخاباتی هیات گفت: هنوز مشخص نشده است که ثبت نام به چه صورت خواهد بود و فدراسیون شنا باید تاریخ برگزاری مجمع را به اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام کند و من از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم. وی در پایان گفت: خانواده هایی هستند که چندین سال برای بچه هایشان زحمت کشیدند تا بتوانند در کشور به مقام برسند و حیف است که به خاطر اینکه هیات شنا هیچ استخری در اختیار ندارد این ورزشکاران به اهداف خودشان نرسند. از مسئولان استان اصفهان انتظار دارم برای حل این موضوع به ما کمک کنند.