سند توسعه گردشگری شهر اصفهان تدوین شده است

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان نیازمند تاکسی و اتوبوس‌های گردشگری است، گفت: سند توسعه گردشگری شهر اصفهان تدوین شده است. مهدی جمالی‌نژاد در آیین افتتاح نخستین کنفرانس بین المللی کیفیت خدمات در مهمان نوازی و گردشگری اظهار کرد: برگزاری این کنفرانس در شهر اصفهان که خاستگاه هنر، تاریخ و اندیشه است برای تعمیق روابط کشورهای مختلف با ایران و گسترش فعالیت‌های گردشگری فرصت مناسبی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نا امنی موجود در منطقه افزود: ایران اسلامی ظرفیت‌‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد و اصفهان نیازمند فرصت جدیدی برای بازخوانی میراث‌های ناملموس و ملموس خود است، از سوی دیگر برای استفاده از فرصت‌های جدید از ابزارها و طراحی شهری جدید، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بازآفرینی و به کارگیری ایده‌های جدید استفاده شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه سند توسعه گردشگری شهر اصفهان تدوین شده است، تصریح کرد: شهر اصفهان با داشتن عناوین پایتخت فرهنگی جهان اسلام، عضو شبکه شهرهای خلاق و شهر جهانی صنایع دستی به سمت گردشگری دانش محور با رویکردهای دانش‌بنیان حرکت می‌کند و تمامی مبانی شهری و گردشگری خود را بر این اساس تنظیم می‌کند.

وی گفت: حضور و فعالیت محققان در فعالیت‌های گردشگری، استفاده از خلاقیت، بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، عدالت اجتماعی، رفاه اجتماعی، تقویت میراث تاریخی و مبادلات فرهنگی، تعامل اجتماعی، بالا بردن سطح زندگی گروه‌های حاشیه نشین، تقویت کیفیت زندگی و مشارکت جدی مردم از جمله موضوعاتی است که در بخش منابع انسانی سند توسعه گردشگری اصفهان در نظر گرفته
شده است.

جمالی‌نژاد بیان کرد: پاکی محیط زیست، حفظ تنوع زیستی، تبدیل شدن اصفهان به یک بوم‌شهر، کاهش استفاده از منابع تجدیدناپذیر، حفاظت از میراث ناملموس، حمایت از گردشگاه‌های طبیعی، سودآوری اقتصادی، توسعه زیرساخت‌ها، توسعه اشتغال، خروج از اقتصاد تک محصولی، توانمندسازی اجتماعات محلی و غیره از دیگر موضوعاتی است که در بخش‌های مختلف اقتصادی و زیست محیطی سند توسعه گردشگری شهر اصفهان تدوین شده است.

وی ادامه داد: مهمان‌نوازی ما می‌تواند ویژگی درونی ما را به چشم جهانیان بکشد، لازم است تا میراث اصلی و فاخری همچون مهمان نوازی ایرانیان و اصفهانی‌ها در هتل‌ها نمود و بروز بیشتری داشته باشد و مدل جدید در مهمان نوازی را ابداع کنیم. شهردار اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان نیازمند اتوبوس‌ها و تاکسی‌های گردشگری است، تصریح کرد: شرایط برای گردشگران به گونه‌ای باید باشد که مهمان نوازی از نقطه تصمیم گیری سفر که در فضای مجازی آغاز می‌شود، صورت پذیرد، همچنین لازم است تا جاذبه‌های جدید گردشگری در اصفهان ایجاد شود.

مجوزهایی که از موانع توسعه گردشگری است لغو می شوند

همچنین حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هرگونه فعالیت در بخش گردشگری همچون هتل‌سازی تا ۵ سال از پرداخت مالیات معاف است، گفت: مجوزهایی که مانع از توسعه گردشگری است، لغو می شوند.

حمیدرضا فولادگر با بیان اینکه این همایش می‌تواند پیام صلح و آرامش را در شرایط کنونی برای مهمانان خارجی به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از توسعه گردشگری حمایت می‌کند و یکی از رویکردهای توسعه و پیشرفت کشور در دوران جدید را صنعت گردشگری می‌داند.

وی افزود: مجموعه سیاست‌های بالادستی کشور همچون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های اصل 44 و سیاست‌های حمایت از سرمایه‌گذاری و همچنین قوانین و مصوبات مجلس شورای اسلامی همچون قانون حمایت از تولید داخلی و رفع موانع تولید، از فعالیت‌های گردشگری حمایت شده است.وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی چه در بخش قانون‌گذاری چه در بخش نظارتی از توسعه صنعت گردشگری حمایت می‌کند، تصریح کرد: طرح «پنجره واحد» در راستا قانون بهبود شرایط کسب‌وکار برای این است که اگر برای دریافت یک مجوز گردشگری نیاز به کسب مجوز از سازمان‌های مختلفی وجود داشته باشد از طریق یک پنجره واحد این موضوع صورت پذیرد.فولادگر با اشاره به شرایط ناآرام منطقه بیان کرد: ایران اسلامی در امنیت کامل قرار دارد و لازم است مهمان‌نوازی خود را در مقررات و قوانین جاری نشان دهیم.