وضعیت سفید در اردوگاه زردها
دنیای اقتصاد: تیم سپاهان از ابتدای لیگ پانزدهم با حاشیه‌هایی دست و پنجه نرم کرده که هر کدام در مقطعی آرامش را از تیم گرفته و در مقابل حاشیه را مهمان اردوگاه زردپوشان کرد.

قهر محرم نویدکیا و در ادامه خداحافظی وی از سپاهان، نارضایتی هواداران از حسین فرکی و واکنش‌های آن‌ها در قبال غیبت نویدکیا و در ادامه استعفای فرکی از سرمربیگری این تیم عواملی بودند که هر کدام به سهم خود بخشی از تمرکز و آرامش این مجموعه را به غارت بردند.

با این حال تیم سپاهان در تعطیلات موقت لیگ دستخوش تغییراتی شد و ایگور استیماچ سرمربیگری این تیم را عهده گرفت که با توجه به سابقه خوب مربیان کروات در این تیم، با استقبال نسبی هواداران مواجه شد.

سپاهان که در اولین تجربه سرمربیگری ایگور استیماچ میزبان نفت تهران بود و برای جبران ۶ هفته ناکامی در عدم پیروزی فقط به دنبال پیروزی در این بازی خانگی بود. نفت البته حملات همه جانبه سپاهان در ابتدای بازی را با پرسی که در تمام نقاط زمین از جمله یک سوم دفاعی سپاهان انجام می‌داد خنثی کرد و البته موفق شد با همین حربه گل اول بازی را نیز به ثمر برساند. البته سپاهان برای جبران گل خورده کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌خواست تا در آخرین دقایق نیمه نخست بازی را به تساوی بکشاند.

سپاهان در نیمه دوم بسیار بهتر از نیمه نخست کار کرد و فشار بیشتری روی دروازه نفت وارد کرد اما آنها در استفاده از موقعیت‌های زیادی که به دست آوردند ناموفق بودند تا اینکه در دقیقه ۹۰ روی یک حرکت زمینی به پنالتی رسید و این هادی عقیلی بود که با گل کردن پنالتی طلسم ۶ هفته ناکامی سپاهان در عدم پیروزی را بشکند.

حضور استیماچ بر روی نیمکت سپاهان، بازی کردن محرم نویدکیا از ابتدای بازی، تشویق‌های ممتد هواداران و در نهایت سه امتیاز حاصله از دیدار با تیم نفت تهران دست به دست هم داده تا وضعیت سفید در اردوگاه زردپوشان حاکم شود.

استیماچ: شاید خودم هم به میدان بروم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: سپاهان با شایستگی مقابل نفت پیروز شد و خوشحال هستم که در این مسابقه، سه امتیاز بازی را ازآن خود کردیم.

ایگور استیماچ عصر جمعه پس از پیروزی تیمش مقابل نفت تهران در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که در نخستین حضورم در تیم سپاهان توانستم به پیروزی دست پیدا کنم اما باید بگویم که برایم انتخاب بازیکنان در مسابقه امروز بسیار دشوار بود. وی با بیان اینکه نفت تهران نخستین تیمی بود که می‌خواستم با آن روبرو شوم، افزود: نفت تهران تیم بسیار جوان و سرعتی به شمار می‌رود و بازی کردن مقابل این تیم، برای هر تیمی بسیار دشوار است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان با انتقاد از وقت تلف کردن‌های بازیکنان تیم نفت تهران بیان کرد: بازیکنان تیم نفت در موقعیت‌های مسابقه بارها خود را بر روی زمین می‌انداختند و وقت تلف می‌کردند اما خوشحال هستم که در نهایت توانستیم بازی را به دست گرفته و پیروزی را به دست آوریم. وی افزود: کسب سه امتیاز این مسابقه برای ما بسیار مهم بود اما تلاش می‌کنیم که از امروز، برای بازی آینده خود در مسابقات جام حذفی آماده شویم زیرا فرصت کمی داریم.

سرمربی سپاهان با بیان اینکه رحمان احمدی در مسابقه اخیر بسیار خوب بود، اضافه کرد: ما در دیدار آینده مقابل ذوب‌آهن اصفهان عبدالله کرمی را در اختیار نداریم و با توجه به مشکلات خط دفاعی، شاید نیاز باشد، خودم هم در زمین برای تیم بازی کنم! اما تلاش می‌کنیم که در این مسابقه بهترین نتیجه را به نمایش بگذاریم.

خلعتبری: جدایی‌ام از سپاهان کذب است

مهاجم تیم فوتبال سپاهان در خصوص شایعات نقل و انتقالش، گفت: نمی‌دانم چه کسی این صحبت‌ها را مطرح کرده است، اما این را می‌گویم که همه بدانند بنده از فوتبال در سپاهان و زندگی در اصفهان لذت می‌برم و کاملاً راضی هستم.

محمدرضا خلعتبری پس از پیروزی برابر نفت تهران، اظهار کرد: بازی بسیار خوبی بود، هر دو تیم از تیم‌های خوب کشور هستند و به همین منظور همه بازی زیبایی دیدند، این در حالی است که سرمربی جدید سپاهان اولین بازی بود که روی نیمکت سپاهان می‌نشست. وی افزود: به دست آوردن این سه امتیاز بسیار با ارزش بود چراکه اولا کادر فنی جدید با پیروزی کار را شروع کردند و ثانیا برای اینکه بتوانیم به نیم‌فصل برسیم باید آرام‌آرام و با پیروزی پیش برویم تا همه بازیکنان به تیم اضافه شوند. مهاجم سپاهان ادامه داد: تمرینات سپاهان در روزهای اخیر بسیار فشرده شده است و خوشبختانه استیماچ هرآنچه از نظر دانش فنی در اختیار دارد به درستی انتقال می‌دهد، ولی مهم این است که دستورات و تمرینات در زمین مسابقه پیاده شوند.

خلعتبری بابیان اینکه خوشحالم دل هوادارن سپاهان شاد شده است، تصریح کرد: فغانی از بهترین‌های داوری ایران و آسیا است و همواره به درستی سوت می‌زند. وی در خصوص شایعات نقل و انتقالش گفت: من نمی‌دانم چه کسی این صحبت‌ها را مطرح کرده است.

حمدی‌نژاد: امیدوارم داوران خودشان را اصلاح کنند!

مدافع تیم فوتبال نفت تهران گفت: امیدوارم اگر اشتباهی رخ می‌دهد داوران خودشان را اصلاح کنند.

وحید حمدی‌نژاد پس از شکست تیمش در دقایق پایانی برابر سپاهان در مورد این دیدار اظهار داشت:از لحاظ ایجاد موقعیت‌های گل بهتر از سپاهان بودیم و حتی در نیمه نخست یک پنالتی هم از دست دادیم اما به هر حال فوتبال است و این اتفاقات رخ می‌دهد. وی که در دقیقه ۹۰ مرتکب خطای پنالتی شد در مورد درستی این پنالتی اینگونه توضیح داد: به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که در مورد تصمیمات داوری صحبت نکنیم زیرا هرچه هم بگویم در آخر امتیازی به تیم ما برنمی‌گردد. البته امیدوارم کارشناسان نظر کارشناسانه بدهند و اگر اشتباهی انجام شده است هم داوران خودشان را اصلاح کنند!

مدافع نفت در مورد شرایط نه چندان مساعد این تیم در جدول لیگ برتر بیان کرد: قطعاً جایگاه فعلی نفت برازنده این تیم نیست و ما خیلی بهتر از جایگاهی که در آن حضور داریم بازی می‌کنیم. در همین بازی با سپاهان با بازیکنان این تیم که صحبت می‌کردم خودشان می‌گفتند امسال تیم‌شان تیم نیست و در اندازه‌ای نیست که بالای جدول باشد اما شانس با آنها یار بود و توانستند این بازی را به سود خود به پایان برسانند.