آیا آماده هستید؟
موارد اضطراری زندگی نیازمند آمادگی و برنامه‌ریزی پیچیده و پیشرفته هستند. گام اول که ممکن است ساده نیز به نظر برسد این است که مدارک، اسناد و کاغذهای مربوط به هر اقدام ضروری را همراه خود داشته باشید و ارتباطات ضروری با افراد مهم در پروسه آماده‌سازی را برقرار کرده باشید. آیا شما مکان مناسبی برای هرکدام از اسناد مورد‌نیاز خود در نظر گرفته‌اید. آیا به شخص دیگری گفته‌اید که این اسناد مهم و ارزشمند را کجا نگه می‌دارید تا در مواقع ضروری به آنها دسترسی پیدا کنید؟ آیا شما خواسته‌هایتان درخصوص موارد بسیار خصوصی‌ نظیر اینکه خواهان چه ترتیبی برای امور پس از مرگ تان هستید را با کسی در میان گذاشته‌اید؟ بسیاری موقعیت‌های اضطراری و اورژانسی نیازمند اقدامات شما در حال حاضر هستند، بدون این اقدامات در زمان حاضر شما در آینده با مشکل روبه‌رو خواهید شد.

بلایای طبیعی
هر کجا که زندگی می‌کنید، همیشه امکان وقوع سیل، آتش‌سوزی و بقیه بلایای طبیعی وجود دارد، گمان نکنید که چون در شهر یا ساختمان مدرنی زندگی می‌کنید از هر نوع بلای طبیعی در امان هستید. این بلایای طبیعی می‌توانند خانه و سایر دارایی‌های شما را تخریب کند. شما باید برای چنین شرایطی آماده باشید تا بتوانید در صورت وقوع از تبعات آن بکاهید یا دست کم‌هزینه‌ها و خسارات را به حداقل برسانید. قراردادها یا رسیدهای بیمه حوادث منزل تان یکی از اسنادی هستند که باید به‌صورت دائمی به روز شوند و در مکانی که دسترسی به آن ساده است، قرار گرفته شوند، فراموش نکنید همواره یک کپی از نسخه اصلی داشته باشید تا در مواردی که نسخه اصل دچار آسیب می‌شود یا از بین می‌رود، دچار دردسر نشوید.
سرقت
سرقت از دارایی‌های شما ممکن است در هر لحظه‌ای رخ دهد. کیف شما ممکن است در حال صرف ناهار در یک رستوران به سرقت رود، دوربین یا لپ تاپتان ممکن است از ماشین‌تان به سرقت بروند و تلفن همراهتان حتی از دست‌تان، آیا برای این موارد آماده‌اید؟ هر کدام از اشیای فوق می‌توانند بسیار گران‌قیمت باشند، اما یکی از مهم‌ترین ارزش‌های آنها نیز اطلاعاتی است که در آنها موجود است. از طرفی کیف شما احتمالا حاوی تمامی کارت‌های اعتباری و دسته‌چک‌ها و اسناد مالی شماست. آیا شما لیستی از کارت‌های اعتباری تان به همراه شماره هایشان تهیه کرده‌اید تا قبل از آنکه سارقان از آنها استفاده‌ای کنند، برای مسدود‌کردن‌شان اقدام کنید؟ آیا شماره تمام حساب‌هایتان و تمامی شماره‌های ضروری را که ممکن است از طریق کیف‌تان سرقت رود دارید؟ شماره مشتری یا موکل مهمی را که امروز با او قراری کاری و مهم دارید جایی یادداشت کرده‌اید یا با از دست دادن تلفن‌تان بخش زیادی از ارتباطات و قرارهای جاری تان را از دست خواهید داد؟ همین امروز دست به کار شوید و لیستی از تمام شماره تلفن‌ها و اطلاعات مهم موجود در گوشی خود تهیه کنید.
بیماری ناگهانی
برنامه‌ریزی امری است که باید برای جراحات ناگهانی و بیماری‌های غیرمترقبه نیز صورت پذیرد. هرچند هیچ کس دوست ندارد به امکان معلولیت خود یا از دست دادن اعضایش فکر کند ولی اینها مواردی هستند که شما و هر شخصی باید برای آن آماده باشید، اگر شما دچار یک نقص عضو جدی شوید چه کسی از شما مراقبت خواهد کرد؟ اگر جراحت شما به شکلی باشد که برای مدتی هوشیاری خود را از دست دهید و در بیمارستان بستری شوید، شخصی هست که به اطلاعات حساب‌های شما، بیمه‌های شما و سایر موارد ضروری دسترسی داشته باشد؟ آیا شما شخصی قابل اعتماد در زندگی خود دارید که بتواند به نمایندگی شما اداره امور مختلف را در غیاب شما به‌دست بگیرد؟ آیا قبلا او را از لحاظ حقوقی برای این کار آماده کرده‌اید؟ با انجام دادن این امور می‌توانید استرسی را که اشخاصی که دوست‌شان دارید احتمالا در دوران بیماری یا جراحت شما با آن مواجه خواهند شد، کاهش دهید و اداره امور را برای آنها ساده تر کنید.
وکالت‌هایی برای سود و زیان
تصور کنید که در حال سفر هستید و قیمت سهام‌هایی که صاحب آنها هستید به نحوی تغییر می‌کند که نیازمند خرید یا فروش هستید، در چنین مواردی بهتر است همیشه یک شخص بسیار قابل اعتماد داشته باشید که وکالت امور را در غیاب خود به او بسپارید. به این ترتیب مجبور نیستید هرگز یک سفر تجاری یا حتی تفریحی بزرگ را در میانه آن قطع کنید. اگر خدای نکرده سفر شما به مشکلات جدی بربخورد نیز این وکالت‌ها به مورد اعتمادترین فرد زندگی تان سودمند است.
سازمان یافته باشید
همسر شما و فرزندان‌تان (اگر در سن مناسبی باشند) یا هر شخص دیگری که شما نیاز دارید یا تمایل دارید که امور مالی شما را کنترل کنند، باید مکان تمامی اسناد، کاغذها و پرونده‌های شما را بدانند، آنها همچنین باید بدانند که در هر مورد اضطراری به چه شرکت یا شخصی باید مراجعه کنند. شما باید فرم‌های آماده‌ای فراهم کنید تا در آنها به اطرافیان خود توضیح دهید که در صورت بروز سانحه برای شما در کجا تمامی اسناد و قراردادهای‌تان را بیابند، چکونه با وکیل یا وکلای شما، یا مشاور مالی یا پزشک خصوصی شما تماس بگیرند.
به‌عنوان گامی دیگر باید لیستی از تمام خریدهای اساسی و دارایی‌های تان تهیه کنید. اگر قرضی به شخصی دارید آن را در یک کاغذ یادداشت کنید و اگر قرضی داشته‌اید که اخیرا پرداخت کرده‌اید، آن را نیز یادداشت کنید تا در موارد بحرانی خانواده‌تان سردرگم نشوند.