پایداری «میهن» در برابر موج‌ها
شرکت فراورده‌های لبنی و بستنی میهن به عنوان یکی از برندهای معتبر و مورد استقبال مردم و مصرف کنندگان کشور درصدد است با توجه به افت تقاضا در بازار ، اجرای طرح‌های جدید و توسعه برنامه ریزی خود را در سال جدید تا ایجاد یک بازار پایدار مصرف در صنعت لبنی کشور ، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرنگار ما، ایوب پایداری بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فراورده‌های لبنی و بستنی میهن با اظهار این نکته مهم که در حال حاضر بازار لبنیات به ویژه بستنی آن هم در فصل بسیار داغ امسال چندان طرفدار ندارد و مورد استقبال نیست و گردش کار برای برندهای لبنی سخت تر از سالهای گذشته شده است، از تعلیق بخش اعظم برنامه‌های داخلی این شرکت و توقف طرح‌های توسعه ای آن می‌گوید.
بستنی میهن که به صورت تک سوار صنعت لبنی کشور در طی سالهای اخیر چه از نظر تولید و چه از نظر رشد تعداد شاغلین همیشه یک گام جلوتر از بقیه رقبا در حرکت بود، امسال مانند بقیه واحدهای لبنی از بازار کم رونق آسیب پذیر شده ، به طوریکه به گفته پایداری، از ابتدای امسال وی ترمز کارها را کشیده، و آمپر تولید و اشتغال واحد را در همان سقف قبلی و اشتغال ۸۱۰۰ نفر سال ۹۳ ثابت نگه داشته است.
مدیرعامل شرکت فراورده‌های لبنی و بستنی میهن مستقر در شهرستان اسلام شهر، با این تعداد شاغل که قطب بازدیدها و کانون توجه مردم و مسئولان شهرستان است، از این وضعیت نه چندان مساعد کنونی گلایه دارد اما با این وجود معتقد است حتی اگر تحت فشارهای بیشتر قرار گیرد، هیچ نیرو و پرسنلی از شرکت حذف و یا تعدیل نخواهد شد و اشتغال بالا با این حجم ، برای شرکت در هر حال یک مزیت و افتخار است.
پایداری در پاسخ به این سوال که با توجه به توافق هسته ای، آینده بازار و سرمایه را در این صنعت چگونه می‌بینید، می‌گوید: بنده تفاوت زیادی را حداقل در طی یکسال آینده انتظار ندارم و معتقدم شاید بلاتکلیفی هم بیشتر بشود.
به اعتقاد وی تا شرایط امنیتی آن‌ور مرزها به ویژه در داخل کشور عراق عادی نشود، بازار صادارت کالاهای ایرانی به ویژه بازار بستنی صادراتی ایرانی که عمده آن را میهن ارسال می‌کند، بهتر نخواهد شد. کما اینکه ، پیش بینی می‌شود امسال با توجه به ادامه ناآرامی‌های داخلی عراق، صادرات بستنی میهن، حداقل تا یک سوم کاهش یابد.
این شرکت ماهانه حدود ۴ میلیارد تومان فقط حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که رقمی‌سنگین برای یک واحد لبنی است. با این وجود، پایداری نگران کاهش درآمد و تولید شرکت در داخل و خارج نیست ولی انتظار دارد که این برند در دولت تدبیر و امید با توجه و حمایت ویژه روبرو شود که البته منظور وی، تامین نقدینگی نیست، بلکه ایجاد تسهیل در روند تولید و رفع موانع و چالش‌های موجود است.
پایداری که برند میهن را با یک اعتبار ویژه در بانکهای طرف قرارداد مدیریت می‌کند ، اعتقاد و درخواست تسهیلات از دولت‌های گذشته و امروز نداشته و ندارد و صرفا برخی اوقات، گشایش‌هایی را در روند کار مطالبه می‌کند که حق یک واحد بزرگ با این تعداد شاغل است.
در گفت و گو با ایوب پایداری که برند اول صنعت بستنی کشور را در چند طرح تولیدی از جمله میهن و پاندا پیش می‌برد و همیشه در مراسم و همایش‌های تجلیل از واحدهای برتر نقش اول را دارد، این صحبت وی هم جالب است که اگر امسال این برند در فهرست اولی‌های صنعت در دولت تدبیر و امید و روز ملی صنعت و معدن غایب بود و لوح و تندیس نگرفت، به معنی تضعیف و عقب نشینی برند نیست ، بلکه در واقع احترام به سهم خواهی رقبا تلقی می‌شود و خیلی تاثیر گذار و منطقی و هوشمندانه جلوه می‌کند.
ایوب پایداری در عین حال از مهندس سید حسین‌هاشمی‌استاندار و فرد اول استان تهران به نیکی نام برد که امروز سکاندار اصلی صنعت و تولید استان با توجه به پیشینه ارزشمند وی در سالها مسئولیت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس است و در ادامه افزود: تمامی‌مسئولین علاقمند به تولید و صنعت کشور مهره‌هایی هستند که رنج و دشواری تولید را می‌شناسند و حمایت‌های آنها از برندها در هر شرایطی حیاتی است و به نفع استانها و رونق اقتصادی مناطق می‌باشد.