مهر- با موافقت آستان قدس برای سرمایه‌گذاری درپروژه‌های شهری بجنورد، شورای اسلامی شهر بجنورد پنج طرح پیشنهادی که مطالعات آن انجام‌شده است را به آستان قدس معرفی خواهد کرد. رئیس کمیسیون پژوهش و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد در جلسه علنی شورا با بیان اینکه آستان قدس رضوی با نامه این کمیسیون مبنی بر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری بجنورد، موافقت کرده است، اظهار کرد: با بررسی‌های انجام‌شده، مقرر شد لیست تعدادی از طرح‌هایی که قابل سرمایه‌گذاری است به همراه مشخصات آن‌ها ارسال شود.

مهستی آدینه زاده افزود: بر این اساس پنج طرح برای پیشنهاد سرمایه‌گذاری به آستان قدس انتخاب‌شده که ساخت هتل چهار ستاره در ۱۰ کیلومتری باباامان بجنورد با چهار هزار و ۴۳۵ مترمربع و سرمایه‌گذاری ۲۸ میلیارد تومان یکی از این طرح‌ها است. وی عنوان کرد: ساخت مجتمع اقامتی پذیرایی، احداث بازار روز، ایجاد کلینیک تخصصی پزشکی و نیز ساخت پارکینگ طبقاتی مخابرات دیگر طرح‌هایی است که به آستان قدس معرفی می‌شود.عضو دیگر شورای شهر بجنورد نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی به لحاظ گردشگری و جذب توریست ظرفیت بالایی ندارد و علاوه بر آن پروژه‌هایی همچون هتل داریوش، هماگ و طلای سفید هنوز در حال انجام است، بنابراین تا این پروژه‌ها به سرانجام نرسیده است، در جایگاه مدیریت شهری نباید پروژه جدیدی در این حوزه تعریف کرد.

اعظم السادات افشین فر تصریح کرد: باید فرصت دهیم تا برنامه ساخت این هتل‌ها به اتمام برسد و با به ثمر رسیدن این پروژه‌ها، بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذار اتفاق بیافتد آنگاه پروژه جدید در دستور کار قرار بگیرد، چراکه در غیر این صورت سرمایه‌گذار را فلج خواهیم کرد. در این جلسه اکثریت اعضای شورای شهر بجنورد تصویب کردند تا لیست پنج پروژه‌ای که در کمیسیون مربوطه شورا بررسی‌شده است به همراه مشخصات این پروژه‌ها به‌منظور مشارکت و سرمایه‌گذاری آستان قدس رضوی معرفی شود.