استفاده از توانمندی شرکتهای سازنده داخلی در اولویت قرار گیرد

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در جلسه کمیته مدیریت این شرکت، پس از استماع گزارش عملکرد شرکت در آبان ماه از سوی معاونان و مدیران نواحی تصریح کرد: در جریان اجرای طرح های توسعه، استفاده از توانمندی شرکتهای سازنده داخلی باید در اولویت باشد.

دکتر بهرام سبحانی در همین خصوص اظهار کرد: در شرایط کنونی شرکتهای خارجی متعددی درخواست همکاری با فولاد مبارکه را دارند، اما همانگونه که پیش از این هم تأکید شده است، باید همکاری با ایشان به گونه ای باشد تا چنانچه توانمندی ساخت هرگونه تجهیز و یا احداث هر خط تولیدی در کشور وجود داشته باشد، لزوماً شرکتهای داخلی در اولویت باشند. وی افزود: در عین حال باید اگر نیاز به واردات باشد، حتماً انتقال دانش فنی در این فرآیند انجام شود تا هم فولاد مبارکه و هم شرکتهای سازنده داخلی به لحاظ فنی توانمندتر شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استفاده از دستورالعمل ها ایمن ترین و کیفی ترین راه اجرای کارها است، در خصوص ایمنی و نقش نیروی انسانی در سازمان و همچنین لزوم استفاده حداکثری از تجارب کارکنان باسابقه در زمان حضور آنها در قسمت های مختلف، گفت: بدیهی است که استفاده از تجربه در بسیاری از مواقع می تواند نقش مؤثری در بهبود فرآیندها داشته باشد، اما بهترین حالت این است که برای اجرای امور مربوط به مونتاژ، دمونتاژ و به طور کلی تعمیرات خطوط و تجهیزات، تمامی کارکنان با هر سابقه ای حتماً با رجوع به دستورالعمل تعمیراتی تجهیزات مورد نظر، کارها را انجام دهند.

وی با اشاره به نتایج ممیزی خارجی سیستم های مدیریت یکپارچه فولاد مبارکه بیان کرد: نتایج این ممیزی در هر بخش باید به دقت بررسی شود؛در عین حال در نظر داشته باشیم این فرآیند در سازمانهای متعالی پایانی ندارد، بنابراین باید به ویژه در مباحث ایمنی، محیط زیست و به طور کلی کنترل ها، همچنان با نظارت بهتری شرکت را برای دریافت بهترین نتایج و امتیازات در هنگام بازرسی ها و ممیزی ها آماده کنیم. سبحانی با اشاره به عملکرد شرکت در هشت ماهه گذشته تاکید کرد: باید به طور جدی تری در برنامه های تولید، بهبود کمی و کیفی مستمر را در دستور کار قرار دهیم؛ همچنین شاخص ها را در حد قابل قبول و واقعی آنها ارتقا دهیم و به صورت چالشی تر آنها را برنامه ریزی کنیم تا به ظرفیت ها و اهداف مدنظر دست یابیم. وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر برای تأمین بخش اعظم مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد از داخل، اقدامات خوبی انجام شده و بسیاری از مشکلات تولید به واسطه ناخالصی های موجود در مواد اولیه خارجی مرتفع شده است، تصریح کرد: با وجود شرایط بسیار خوب فعلی باید شرکت را با چابک سازی بیشتری در مسیر دستیابی به اهداف خود یاری کنیم. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: به خاطر داشته باشیم، اهداف سازمان محقق نمی شود مگر زمانی که هر یک از کارکنان در حوزه های کاری خود تا حد مسئول، مدیر و مدیرعامل شرکت احساس مسئولیت کنند و با لحاظ کردن تمامی منافع و صرفه و صلاح های سازمان پروژه ها را با بالاترین کیفیت و با نازلترین قیمت اجرا کنند؛ همچنین در اجرای پروژه ها نباید با قبول دستورکارهای متفرقه در قرارداد بسته شده اولیه، راه اجرای به موقع پروژه ها را با مانع مواجه کنیم.