دنیای اقتصاد: به دنبال توافق اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس و مسئولین وزارت دارائی با نمایندگان صنف تولید کنندگان سنگ استان اصفهان و کشور این واحدها از روز شنبه فعالیت مجدد خود را آغاز می کنند.

مسئولین صنف و اتحادیه تولید کننده سنگ استان اصفهان با صدور بیانیه ای ضمن قدردانی از پیگیری اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعلام کردند: تولید کنندگان سنگ استان پس از ارائه گزارش نمایندگان اعزامی خود به مجلس و توافقات به عمل آمده با مسئولین وزارت دارائی فعالیت خود را از سر می گیرند. در این بیانیه که پنجشنبه هفته گذشته در جمع صدها نفر از دست اندرکاران و تولیدکنندگان سنگ استان در سالن اجتماعات انجمن صنفی سنگبران اصفهان قرائت شد ، تصریح شده است: به منظور تعامل و حسن نیت، تولید کنندگان سنگ استان با مسئولین استان و کشور روز شنبه اعتراض 50 روزه تولید کنندگان سنگ استان اصفهان شکسته می شود.

به گفته مسئولان انجمن صنفی سنگبران استان اصفهان، طبق توافقات انجام شده، قرار است مالیات سالهای 92 و 93 واحدهای سنگبری طبق عملکرد آنان محاسبه شود و از 1/ 10 / 94 این واحدها مالیات خود را بصورت ارزش افزوده از خریداران اخذ کنند.
تولید کنندگان سنگ استان اصفهان در این بیانه، خطاب به مسئولین استان و کشور اعلام کردند: نمایندگان و تولید کنندگان صنف سنگ به قول و وعده های وزیر اقتصاد و امور دارائی و مسئولین سازمان امور مالیاتی کشور و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده و توافقات به عمل آمده در جلسه مشترک اعتماد کامل دارند.

این جلسه مشترک با حضور نمایندگان انجمن صنفی واحدهای سنگبری، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان امور مالیاتی هفته جاری در تهران برگزار شده است.
در بیانه سنگبران استان اصفهان اظهار امیدواری شده است: مسئولین سازمان امور مالیاتی کشور برای حل و فصل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده و مالیات عملکرد تولیدکنندگان سنگ، وارد عمل شوند و به تعهدات کتبی و شفاهی خود عمل نمایند.
در بیانه مذکور اضافه شده است: در صورت اجرائی نشدن تعهدات مسئولین امور مالیاتی وزارت اقتصاد و دارائی و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در مدت کوتاهی صنعت سنگ کشور به دلیل فشارهای وارده و ناشی از تورم ، اجرای قانون مالیات ارزش افزوده ، عدم صادرات سنگ و مشکلات جاری با ورشکستگی کامل روبرو خواهند شد.

نمایندگان صنف سنگ استان اصفهان بااعلام آمادگی برای تعامل و ارتباط بیشتر نمایندگان صنف تولید کنندگان سنگ با مسئولین دولت و مجلس برای حل مشکلات بوجود آمده ، خاطر نشان کردند: در صورت عدم اجرای توافقات به عمل آماده کلیه آثار ونتایج ناشی از عدم اجرای توافق و مشکلات صنعت سنگ استان اصفهان به طبع متوجه مسئولین امور مالیاتی خواهد بود. بیش از ۵۰ روز است که حدود دو هزار کارخانه سنگ استان اصفهان به دلیل اعتراض به مشکلات ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و مالیات مستقیم در تعطیلی بسر می برند.